וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון נלחמת בביקורות המפוברקות

24.12.2012 / 13:00

התלונות הרבות גרמו לאמזון להחיל כללים חדשים על פרסום ביקורות ספרים ולמחוק ביקורות חשודות. האם גם חפים מפשע נפגעים?

אם כאשר אתם רוכשים ספרים באמזון, אתם חוששים להאמין לביקורות שם מחשש שהן מפוברקות - אמזון מבינה אתכם, ורוצה לשנות. הניו-יורק טיימס מדווח שלאחר מספר מקרים שזכו לפרסום, בהם היו מעורבים סופרים ברכישת ביקורות או במניפולציה עליהן - החליטה 'אמזון' לעשות סדר, למחוק ביקורות חשודות ולקבוע נהלים מחמירים. לפי הפרסום, אלפי ביקורות כבר נמחקו מהאתר בחודשים האחרונים. החברה לא מתכוונת לאשר יותר ביקורות חיוביות שכתבו בני משפחה של הסופר, וכן ביקורות שכתבו סופרים על סופרים אחרים. מבקרים חשודים נבדקים יותר לעומק - למשל אחת בשם הארייט קלאוזנר, שכתבה באתר יותר מ-25,000 ביקורות. לדבריה, אין בביקורותיה כל אלמנט נכלולי - היא פנסיונרית שקוראת מהר וסובלת מנדודי שינה שמפנים לה זמן קריאה רב יותר מאשר זה הקיים לבן אדם הממוצע.

אמזון לא התייחסה רשמית לנושא, אך לפי הדיווח היא מסרה למספר סופרים שאינה מרשה פרסום ביקורות על ספרים מצד מי שיש לו אינטרס אישי או כלכלי במוצר, וגם לא למי שיש לו מוצר מתחרה (כלומר: סופרים). בחודשים האחרונים הודו מספר סופרים למניפולציות שונות בנוגע לביקורות באמזון, כולל כתיבה בשמות בדויים. בספטמבר האחרון, למשל, נחשף שהסופר אר.ג'יי אלורי כתב ביקורות מהללות על ספריו, תחת שם בדוי.

מסננת גסה מדי

כעת מתלוננים סופרים שהכללים החדשים של אמזון מחמירים מדי. הסופרת אם.אי. פרנקו התלוננה על כך שאמזון מחקה ביקורות של אחותה ושל חברתה הטובה "שהן שתיים מהמעריצות הגדולות ביותר שלי". סופרת אחרת, ולרי אקס.ארמסטרונג, התלוננה שביקורת שפרסם בנה על ספרה נמחקה גם כן, ויכולתו לפרסמה מחדש נחסמה על ידי אמזון. "כיצד אמזון יודעת שאנחנו מכירים אחד את השני?", תהתתה הסופרת מישל גגנון, שמספר ביקורות על ספריה נמחקו - אחת מהן של מעריץ ותיק ושתיים שנכתבו, לדבריה, על ידי אנשים שהיא כלל אינה מכירה. ההנחה היא שאמזון מפעילה מסננת גסה מדי - שלצד מחיקת ביקורות מפוברקות, מוחקת גם לא מעט כאלו לגיטימיות.

אז בתוך כל המהומה הזאת, כיצד אפשר לדעת מי אמין ומי לא? ריגן באקלי, אחת מהפעילות נגד ביקורות מפוברקות באמזון מסכמת: "יש כל-כך הרבה ביקורות מזויפות, שפעמים רבות עדיף פשוט להיכנס לחנות אמיתי ולקחת מהמדף ספר בצורה מקרית".


עוד בנושא:

- זהות גנובה: עכשיו הספר
- אמזון, קני לי הפתעה
- אמזון מוחקת את אמינותה

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully