וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק צוקרברג מזמין אתכם לשאול שאלות על פייסבוק

2.11.2014 / 14:39

וגם: מייסד אנדרואיד עוזב את גוגל, מיקרוסופט חושפת את השעון החכם שלה ואיזה סמארטפון הוא בעובי של פחות מ-4 מ"מ? חדשות הטק

תשאלו את צוקרברג

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, 2012. AP
צוקרברג/AP

פייסבוק מקבלת לאחרונה לא מעט ביקורות. בין אם זה בגלל הצורך שלה בשמות "אמיתיים" (שהיא כבר היא ירדה ממנו),
או ההגבלה שלה על תמונות הנקה. במהלך השבועות האחרונים צוקרברג עבד שעות נוספות כדי להחזיר אליו את המשתמשים, שמתחילים לאט לאט לנטוש, ועכשיו הוא עורך Q&A עם הגולשים.

סשן השאלות ייערך בשבוע הבא, לראשונה מאז הקמת הרשת. הגולשים יכתבו את שאלותיהם בעמוד המיועד, צוקרברג יקריא את השאלות המובילות ויענה עליהן. בין השאלות המובילות כרגע:" למה אתה מכריח אותנו להתקין מסנג'ר בנפרד?", "למה אתה לא מצייץ יותר בטוויטר?", וכתב הניו יורק טיימס התחכם ושאל: "האם היית מעדיף להילחם ב-100 סוסים בגודל ברווז או בברווז אחד בגודל סוס?", אך שאלתו לא הייתה בעמוד הנכון ועל כן נפסלה.

פייסבוק מתחילה להתייחס ברצינות גם לנושא הפרטיות. לאחר שהשיקה כבר אפליקציה של צ'אט אנונימי בשם Rooms, היא מאפשרת כעת גישה למשתמשים של הדפדפן Tor. הדפדפן הוא תוכנה שמעלימה כל זהות אינטרנטית בעת הגלישה, כמו סוג המחשב וה-IP. בסין ואיראן, שם אסור לגלוש לאתרים שהממשלה לא מאפשרת, לרבות רשתות חברתיות ואתרים מערביים, הדפדפן יותר נפוץ. פייסבוק הודיעה שגם משתמשי הדפדפן תור יוכלו לגלוש לרשת החברתית הגדולה בעולם, ואולי צוקרברג כבר פירסם זאת בסין, אבל זה היה במנדרינית לכן לא הבנו אותו.

הקרב על העובי

טיזר: סמארטפון דק של VIVO. http://weibo.com, אתר רשמי
המכשיר הדקיק של VIVO מונח על מכשיר אייפון 5s/אתר רשמי, http://weibo.com

לא ברור ממתי עובי הפך להיות פיצ'ר, אבל נראה שכל יצרנית ממהרת להכריז שיש לה את "הכי קטן" או "הכי דק", תוך כדי שהיא גם מכריזה על ה"הכי גדול" בהתייחס למסך. בטאבלטים יש חשיבות לדקיקות. האייפד אייר 2 למשל הוא דק מאוד, מה שהופך אותו נוח יותר לנשיאה, לעבודה ולמשחק.

סמסונג הכריזה על "הטלפון הדק בעולם" בסוף השבוע הזה, עם ה-Galaxy A5 שהושק ביחד עם ה-A3. למכשירים מסכים של 5 ו-4.5 אינץ בהתאמה, והם מיועדים לשוק הבינוני-נמוך. המעבד הוא של קוואלקום מסוג סנאפדראגון 410 והם מכילים 2 ג'יגה ראם לדגם ה-A5 ו-1 ג'יגה לדגם ה-A3. המצלמות גם הם יחסית חלשות עם 8 מגה-פיקסל ל-A3 ו-13 ל-A5. העובי של ה-A3 הוא 6.9 מ"מ כמו האייפון 6 והעובי של ה-A5 הוא 6.7 מ"מ, מה שאמור היה להציב אותו בתור הסמארטפון הדק בעולם.

אך הם לא לבד במירוץ החימוש. החברה הסינית Oppo מציגה ממש היום את ה-R5 שמגיע בעובי של 4.9 מ"מ בלבד. מדובר במכשיר חזק יותר לשוק הבינוני עם מסך בגדול 5.2 אינץ' FHD, 2 ג'יגה-בייט זיכרון ראם ומצלמה עם 13 מגה פיקסל שמסוגלת לצלם צילומי וידיאו ב-2K.

וזה לא נגמר פה, כי לפי מידע חדש מהאתר WEIBO, חברת Vivo שיחררה טיזר של מכשיר בעובי 3.85 מ"מ. בתמונה שפורסמה, המכשיר מונח על האייפון 5s לצורך השוואה. אם אפל סבלה ממכשירים מתכופפים, התופעה הבאה בעולם הסמארטפון עלול להיות טלפון שנקרע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גם אם תבוא הסכין

עוד בנושא, הפעם מכשיר קצת פחות דק: הגלקסי נוט 4 מראה מסך עמיד במיוחד שמאפשר לסכין חדה לעבוד איתו. ניתן לראות בסרטון שאפשר להעביר את הסכין בקלות על המסך והנוט יעבוד באופן רגיל. יוצר הסרטון החליט שאם כבר סכין, אז למה לא לחתוך קצת פירות עם פרוט נינג'ה?

ביי ביי אנדי

אנדי רובין מייסד אנדרואיד. Justin Sullivan, GettyImages
אנדי רובין/GettyImages, Justin Sullivan

מייסד אנדרואיד, אנדי רובין, עוזב את גוגל בשביל פרויקטים חדשים בתחום הרובוטיקה. רובין הקים באוקטובר 2003 חברה קטנה של מערכת הפעלה לסלולרי, שנועדה לתת מענה למתחרים שהיו אז, כמו סימביאן ו-ווינדוס מובייל. החזון שלו היה "מערכת שמודעת יותר למיקום המשתמש ולבחירות שלו", ושם החברה היה אנדרואיד. גוגל קנתה את רובין ואת החברה שהקים ב-2005, והשאר היסטוריה.

בשנה שעברה עזב רובין את מחלקת אנדרואיד שאותה ניהל והעביר את המושכות לסונדור פיצ'אי. אנדי עצמו עבר לעבוד במחלקת הרובוטיקה של גוגל. במהלך השנה אחרונה רכשה גוגל בפיקודו של אנדי לא פחות מ-8 חברות רובוטיקה שונות.

כעת הודיע רובין בסוף השבוע שעבר לוול סטריט ג'ורנל שהוא עוזב את גוגל, והוא מתכוון להתמקד בסטארטאפים חדשים. עוד לא ידוע במה הסטראטאפים יעסקו, אך אין זה בלתי סביר להניח שבעקבות הידע וההתלהבות שלו מן הנושא (השם אנדרואיד מסמל רובוט), הפרוייקטים העתידיים שלו יעסקו בנושא הרובוטיקה והחומרה הנלוות לכך.

מיקרוסופט מציגה: צמיד בריאות שעובד עם כל הסמארטפונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה-Microsoft Band/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר דווח שמיקרוסופט עובדת על פריט לבוש חדש שיסתנכרן עם כל סוגי הטלפונים החכמים. כעת הוא שוחרר לקהל הרחב.

הצמיד נקרא Microsoft Band, והוא יתמקד בבריאות, ינטר את קצב פעימות הלב בכל זמן שהוא על היד, וגם את קרינת ה-UV כדי לדעת מתי השמש עלולה לסכן את הבריאות בעת חשיפה אליה. תינתן אפשרות לקרוא מיילים ולענות להודעות (כרגע לא באייפון) וקורטנה תשמש כעוזרת אישית לכל שאלה. הצמיד יעבוד עם כל מערכות ההפעלה, אנדרואיד, iOS וכמובן ווינדוס מובייל.

ה-Microsoft Band יסתנכרן עם אפליקציית בריאות חדשה לסמארטפונים ומיקרוסופט מאפשרת מכריזה שהיא בקוד פתוח ומאפשרת למפתחים לפתח אליה אפליקציות צד שלישי. המחיר הוא 199דולר, מחיר יחסית סביר בהתחשב במחירים של השוק, והמתחרה הרציני שלו הוא כרגע ה-Pebble Steel שנמכר באותו סכום ומאפשר עבודה על המערכות הפעלה המרכזיות אך פחות מתמקד בבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully