וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק משחררת אפליקציה חדשה

19.11.2014 / 15:02

הרשת החברתית הוציאה אפליקציה מוצלחת לקבוצות. וגם: גוגל תשלם אם תעברו לארנק הדיגיטלי שלה והטלנובלה באובר נמשכת. חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייסבוק קבוצות/מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק לא רוצה שתפספסו את הקבוצות שלכם. קבוצות הן לא דבר חדש בפייסבוק, אבל מול פופלאריות שיחה בקבוצות בווטסאפ למשל ובשימושים אחרים, יש מה לשפר בתחום ברשת החבתרית.

אפליקציה חדשה בשם Facebook Groups הופיעה ללא התראה מוקדמת בחנויות של אפל וגוגל והיא נראית ומתנהגת לא רע בכלל. ניכר שהחברה השקיעה מחשבה רבה וזה לא משהו שהיא הוציאה רק "לסגור פינות" כמו Rooms, אפליקציית חדרי הצ'אט שפייסבוק השיקה לאחרונה.

האפליקציה החדשה מתמקדת, איך לא, בקבוצות בלבד. בעת ההתחלה הראשונית נקבל הסבר קצר על האפליקציה עצמה ולאחר מכן יופיעו בעמוד הראשי הקבוצות שלנו. ניתן לסדר את הקבוצות על ידי החזקה על הקבוצה וגרירה למקום אחר, ניתן לקבל אופציות על הקבוצות, כמו למשל להשתיק התראות, לדעת מי המנהלים (דבר שקשה יותר באפליקציה עצמה בייחוד בקבוצות גדולות) ועוד.

ההתראות באפליקציה החדשה הם רק עבור הקבוצות, וכדי להסיר או להתייחס להתראות האחרות (כמו למשל פרסומים ותגובות בוול) יש להיכנס לאפליקציה הראשית. קצת מסורבל אבל לא כל כך נורא. כמו כן כעת המסנג'ר מופרד לחלוטין ולא ניתן לראות אם כתבו לנו הודעות במסנג'ר שנמצאים בתוך ה-Groups.

עוד פיצ'ר נחמד הוא האופציה לקבל המלצות לקבוצות שקרובות אלינו בתחומי עניין ולפי מספר החברים שנמצאים בהם. אין ספק שמדובר במוצר שלם, ולמרות מספר באגים שנתקלתי בהם באייפון, כמו חוסר האפשרות "להדביק" קבוצה למסך הבית (כנראה עקב הגבלות של אפל עצמה), האפליקציה שימושית ביותר לעת עתה ומאפשרת מעקב מהימן אחרי הפעילות בקבוצות הרבות.

הורדה מהאפ-סטור
הורדה מגוגל פליי

בונוס לקוראים!
הרבה אפליקציות החברתיות הולכות לאחרונה באותו כיוון ועיצובי, עם מאפיינים זהים ואותם צבעים, לקחנו 4 מרכזיות והסרנו את השמות. האם תצליחו לנחש מי זה מה?
תשובות בתחתית הכתבה.

אפליקציות שיחות. אור קורץ, צילום מסך
רמז? Groups שם/צילום מסך, אור קורץ

נפל החוק שאמור להגביל את הNSA

אתמול (ג') עלתה להצבעה בסנאט האמריקאי הצעת החוק להגבלת הכח של סוכנות הביון האמריקאית. לפי הדיווח ברויטרס החוק נפל משום שהוא השיג 52 מול 48 תומכים, פחות מהמינימום הנדרש להתקדם שעמד על 60 תומכים.

מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונאל, שהיה מתנגד חריף לחוק אמר: "אם אנחנו צריכים להוריד את דעאש, כמו שהנשיא (אובמה) אמר, אז יש צורך בחוקים חכמים והרתעה חזקה. לכל הפחות אנחנו לא צריכים להחמיר את המצב".

כעת כשהרפובליקנים יהוו רוב בסנאט, לא סביר שהחוק יעבור שוב, אך הדמוקרטים שהיו מבין התומכים בחוק (והחברות הגדולות כמו גוגל ואפל) מבטיחים לא לוותר בעניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הטלנובלה של אובר

מונית צהובה. ShutterStock
שוק המוניות רותח/ShutterStock

מנכ"ל אובר מנסה להרגיע את הרוחות. UBER צוברת הרבה תאוצה לאחרונה. למרות שצברה כח רב, ויש לה צפי הכנסות עצום, בנוסף להכרזה על שותפויות חזקות כמו זאת עם Spotify או שירות Apple Pay, התבטאות של סמנכ"ל החברה, אמיל מיכאל, פוגעת בה קשות. לפחות במישור השיווקי (ראו ידיעה נפרדת).

היום לקח טרוויס קלניק, מנכ"ל אובר, את מושכות ההסברה ויצא לטוויטר לנסות להסביר את הגישה של החברה כלפי מיכאל וכלפי משתמשיה. בסדרה של לא פחות מ-14 ציוצים ברצף הסביר קלניק שדברי מיכאל הראו "חוסר הנהגה" ו-"אינם מייצגים את מדיניות החברה". כמו כן, הסביר שצריך ללמוד מטעויות ו-"גם מיכאל ילמד מהם". לא ברור לפי הציוצים אם הוא ישאר בתפקידו או לא. לבסוף התנצל קלניק בפני העיתונאית שרה לייסי על האיומים וההשמצות.

מחממים מנועים, מכוונים שעונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעון חכם, מוטו 360/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל מציעה תשלום למשתשמים שיצטרפו לשירות הארנק החכם שלה ה-Google Wallet. כך דווח באתר התמיכה של החברה.

גוגל מאפשרת מבצע "חבר מביא חבר". משתמש שברשותו חשבון של השירות, יכול לשלוח למשתמש אחר שאין לו את השירות כל סכום, החל מסנט אחד. בעת קבלת התשלום על ידי החבר (על ידי פתיחת חשבון משלו), יקבלו שני המשתמשים 5$ לשירות שלהם תוך 3 ימי עסקים.

הצעה דומה ניתן לראות אצל חלק מהשותפים של אפל. כך למשל חברת הבנקאות והפיננסים Wells Fargo מציעה למשתמשי השירות של Apple Pay בין 10 ל-20 דולר למצטרפים החדשים שיזינו את האשראי שלהם למכשיר.

באותו עניין, אפל מחממת מנועים לקראת השקת השעון, ומשחררת את Watchkit - הפלטפורמה למפתחים שרוצים לפתח אפליקציות לשעון. באתר החדש נחשף עוד מידע לגבי סוגי האפליקציות והשירותים שהשעון יתמוך בהם
ישנם 3 סוגים: אפליקציות מלאות שישבו על השעון עצמם, הצצות – התראות קצרות שיעלו בזמנים מסויימים בעת הסתכלות לשעון כמו "בדיחת היום" ונוטיפיקציות חכמות כמו פוסט שעולה מהפייסבוק וניתן לעשות לו לייק מהשעון.

לעת עתה כל שלושת הסוגים יצריכו אייפון שיהיה מחובר לשעון בשביל שיעבדו, אך אפל מבטיחה אפליקציות צד שלישי מלאות בהמשך השנה. השעון של אפל צפוי לצאת לקראת האביב.

גם PayPal מצטרפת למשחק השעונים עם שותפות קצת לא סטנדרטית עם היצרנית Pebble. האפליקציה החדשה, כך מדווחת החברה באתר הרשמי, מציגה אפשרות לבצע קניות ברשתות מסוימות ישירות מהשעון ולא מצריכה מכשיר מצומד. השעון מייצר קוד מיוחד שיאפשר לקונה להזין ולחייב את ההזמנה בחנות עצמה ללא NFC. החסרון הוא שאין שימוש בכרטיס אשראי, אז הקונה מוגבל לחיוב רק על חשבון ה-PayPal לעומת משתמשי ה-Apple Pay שיכולים לבחור איזה אשראי לחייב.

בונוס: התשובות לחידה מתחילת הכתבה:

אור קורץ, אפליקציות. אור קורץ, צילום מסך
בהחלט דומים/צילום מסך, אור קורץ
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully