וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך המשחק של 9GAG?

19.2.2015 / 8:30

מה קורה כשאימפריית התוכן הויראלי של האינטרנט מוציאה משחק ראשון? יש בו זומבים, תינוק וחתול אבל התוצאה מאכזבת לאללה

יח"צ - חד פעמי

מה קורה כשאחד מאתרי הקהילה הכי פופולאריים בעולם לתוכן ויראלי, מימים, סרטונים מצחיקים וכיו"ב מוציא משחק ראשון למובייל? התוצאה, כמו שאומרים באינטרנט, קצת Meh. כלומר, המשחק לא משהו.

כדי להבין את האכזבה מ-9GAG Redhead Redemption שיצא לאחרונה לאייפון וחודש וחצי קודם לאנדרואיד, צריך להבין את גודל הציפיות: 9GAG זה מותג. נכון שחלקים רבים ממנו מורכבים מתוכן שאינו מקורי, אלא מיוצרים על ידי הקהילה של האתר (שזה כמו להגיד נאסף או נשלח אליהם מהרשת, כי זה לא אתר קהילות קלאסי), אבל בכל הנוגע להיקף משתמשים הוא מציג מספרים שמותגים אחרים יכולים רק לחלום עליהם: 80 מיליון יוניקים בחודש לאתר, 23 מיליון עוקבים אחרי קבוצת הפייסבוק, 4 מיליון בטוויטר והצלחה אדירה באיסנטגרם עם קרוב ל-11 מיליון עוקבים. שווה למקום שלישי בין כל המותגים באינסטגרם (לשם השוואה, דיסני למשל רק במקום 83). בנוסף, הם מחזיקים באפליקציה ייעודית לאנדרואיד ולאייפון, ובתתי-מותגים דוגמת 9GAG.TV או 8fact ואחרים שגם להם מילוני משתמשים. זו מפלצת אינטרנט.

Show me the money

readhead redemption.
פלטפורמה חדשה למפלצת האינטרנט שהיא 9GAG

על רקע המספרים האלו, הבחירה של 9GAG להכניס את הרגל בדלת של המשחקים נראית הגיונית יותר. לא רק שמדובר בשוק חדש להתרחב אליו, כזה שיכול באופן תיאורטי לייצר לחברה הכנסות נוספות (Redhead Redemption מכיל את האפשרות לרכוש פיצ'רים ותוכן בתוך המשחק בתשלום), אלא שהם כבר עכשיו כל כך גדולים שהם מסוגלים להביא יוזרים לתוך המשחק ללא עלות נוספת מצדם, ולשמש בעתיד פאבלישר (מפיץ משחקים בתשלום) עבור משחקים אחרים. בנוסף, הקהל שגולש באתרים שלהם משחק ברובו גם במובייל ככה שהמעבר לא כזה חד עבורם.

כסף הוא שאלה מעניינת עבור קבוצה בסדר הגודל של 9GAG. אפשר במידה מסוימת להתייחס אליהם כאל סטארט-אפ שמחזיק בבסיס משתמשים ענקי ללא מודל הכנסות גלוי לעין. בדומה למה שעורר את זעם הגולשים בפרשת סטטוסים מצייצים, גם שם מופיעים מידי פעם סטטוסים בתשלום, אולם התוכן בחינם.

"כקהילה אנחנו תמיד רוצים לייצר ערך למשתמשים שלנו" אמר בראיון ל-Techcrunch אחד ממייסדי 9GAG, ריי צ'אן, "מצד שני, אנחנו תמיד חייבים להרוויח כסף, ואנחנו חושבים שעדיף להשיג אותו ישירות מהגולשים במידת האפשר".

בשורה התחתונה מדובר באתר שנושם ומדבר אינטרנטית שותפת, ובמקרים מסוימים אחראי ללימוד השפה אצל שאר גולשי העולם המערבי ( פעילות 9GAG יושבת בהונג-קונג, אולם מרבית הגולשים מגיעים מארצות הברית). עכשיו כשהקונטקסט ברור, איך המשחק?

עוד באותו נושא

ביקורת משחק: Angry Birds Epic או איך הפסקתי לפחד וחזרתי לשחק באנגרי בירדס

לכתבה המלאה

הגאולה של הג'ינג'ית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Bad Luck Brain בגרסת הזומבי-מים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במבט ראשון Redhead Redemption (לא להתבלבל עם משחק האקשן Red Dead Redemption מ-2010) נראה כמו תוצאה של ישיבת סיעור מוחות ב-9GAG, שבה ניסו לדחוף את כל הרכיבים שמצליחים באינטרנט למשחק אחד: בחורות יפות, חתולים, תינוקות, זומבים ומימים (meme). זה אכן המצב במשחק אבל זה לא עובד.

זהו משחק מז'אנר ה-Endless Runner בו בורחים מ- יורים על - זומבים בריצה אינסופית בין שלבים עם אפשרות לרכוש שדרוגים. הרצה היא אחות גדולה (בתפקיד הבחורה היפה) סוחבת בתיק הגב שלה תינוק עם כלי נשק. בונוסים של ניקוד אפשר לאסוף בדרך, ואם תפגשו חתול הוא יגדיל את כוח האש לזמן קצר. חלק מהזומבים מוצגים מידי פעם כדמויות מתוך מימים מוכרים, אבל הם לא עומדים בפני עצמם אלא משמשים יותר כקישוט למשחק.

המשחק בנוי לאורך, כלומר משאירים את הסמארטפון אנכי. זה פחות הטעם שלי אבל לגיטימי. משחק כמו Temple Run למשל הוא Endless Runner אנכי מהיר בהרבה. השליטה היא על כיוון הריצה האוטומטי של האחות, על ידי הטיה של המכשיר לצדדים, או הקשה בצדי המסך שעובדת באופן חלקי. גם היריות של התינוק אוטומטיות. הזומבים מגיעים למלטה, יש 3 מוצצי תינוקות בתור פסילות, ואפשרות למתקפה מוגבלת בזמן עם סכין לטווח קצר. האם אפשר להתמכר לזה? כנראה שאפשר.

התחושה היא של משחק שיכלו להשקיע בו עוד מחשבה. חסם הכניסה למשחק קשה מידי (לטעמי וזו טעות בסיסית), ומלבד התנועה עצמה הוא לא מצריך איזו חשיבה מיוחדת והוא לא מצחיק. אם זומבי תופס אותך הוא מתחיל לאכול אותך ולא ברור כמה זמן יעבור עד שתרד לך פסילה או אם יש משהו שאפשר לעשות בנידון.

לא מדבר את השפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התינוק במשחק כ-Success Kid. מצחיק, אבל לא עד הסוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר מהכול חסר ב-Redhead Redemption התבלין הסודי הוויראלי שעומד מאחורי הצלחת התכנים של 9GAG. הסיבה טמונה כנראה בעובדה שהמשחק הזה הוא בכלל Skin של משחק אחר שנקרא Cute Kill.

המשמעות של לעשות Skin היא לקחת מנוע משחק קיים ולהלביש עליו עולם תוכן וגרפיקה חדשים שמייצרים משחק חדש בעל מכניקה זהה. במידת הצורך יתבצעו שינויים מינוריים בחלק מהפיצ'רים אבל בקוד לא יגעו. זו תופעה שכיחה וכשעושים אותה נכון אפשר להגיע לתוצאות איכותיות.
היתרון הוא באפשרות לבחור במודל משחק שכבר הצליח ולחסוך כסף וזמן משמעותי על תכנות. ואכן, לפי צ'אן בראיון הנ"ל, Redhead Redemption נוצר תוך חודשיים. כלום זמן.

מה שמבאס כאן הוא ש-Cute Kill נראה בדיוק כמו Redhead Redemption. הוא גם לא משחק כזה ישן (יצא בנובמבר 2014), ובגרסת 9GAG כמעט ולא שינו כלום. האחות אותה אחות, התינוק אותו תינוק והזומבים אותם זומבים. את שני המשחקים אגב יצר סטודיו Touchten האינדונזי. האם אפילו השתמשו באותה מוזיקה.

לסיכום

Redhead Redemption הוא לא משחק רע, אבל הוא סתם משחק שלא מחדש כלום. יכול להיות שזו בחירה מכוונת של 9GAG עבור משחק ראשון למובייל, בו הם יכולים לבדוק את הכוח שלהם בלי להתפרע בהוצאות. אבל מאחד האתרים הכי מצליחים בעולם הייתי מצפה להשקיע יותר בתוכן כדי לייצר את הזהות שמייחדת את המותג, ואת זה בינתיים הם לא מצליחים לעשות.

להורדת המשחק לאנדרואיד
להורדת המשחק לאייפון

  • עוד באותו נושא:
  • 9gag
  • משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully