וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למקרה שפספסתם: 7 פיצ'רים חדשים ושווים שנוספו לווטסאפ השנה

9.11.2017 / 8:30

שיתוף מיקום בזמן אמת, פילטרים לצילום, מחיקת הודעות שכבר נקראו, נעיצת אנשי קשר בראש הרשימה ועוד. אפליקציית המסרים הפופולרית עברה שדרוג רציני השנה, וכדאי מאוד להכיר את האפשרויות המרכזיות שנוספו

ווטסאפ , פייסבוק. ShutterStock
דאגתם להתעדכן בכל השדרוגים של החודשים האחרונים? כדאי לכם./ShutterStock

בחודשים האחרונים אפליקציית המסרים הפופולרית ווטסאפ השיקה לא מעט חידושים ושדרוגים משמעותיים. לאפליקציה, שנקנתה לפני כשלוש שנים על ידי פייסבוק, יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם אך רובם משתמשים בה בצורה מאוד בסיסית; אם פספסתם את אחת הכתבות על הפיצ'רים החדשים, הסיכום הזה יעשה לכם סדר ואולי גם יכיר לכם אפשרות חדשה שבכלל לא ידעתם שכבר קיימת.

הפיצ'ר האחרון שהשיקה ווטסאפ הוא גם כנראה זה שציפינו לו יותר מכול - האפשרות למחוק הודעה שנשלחה וכבר הגיעה ליעד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף אפשר להתחרט./מערכת וואלה!, צילום מסך

האפשרות "מחק אצל כולם" (Delete for Everyone) זמינה למשתמשי אייפון ואנדרואיד מאז העדכון האחרון שהופץ בסוף חודש אוקטובר. כדי למחוק הודעה צריך שלכל הצדדים תהיה הגרסה המעודכנת של האפליקציה; סמנו את ההודעה שתרצו למחוק אותה (או כמה הודעות יחד) בלחיצה ארוכה, לאחר מכן לחצו על אייקון פח הזבל ואז בחרו ב"מחק אצל כולם" (Delete for Everyone). הפיצ'ר החדש מאפשר למחוק גם הודעות טקסט פרטיות, גם הודעות שפרסמתם בקבוצות וגם קבצי מדיה - קול, וידאו או תמונה; במקום ההודעה שנמחקה, יהיה כתוב "הודעה זו נמחקה" (This message was deleted).

מחיקת ההודעה מוגבלת לכמה תנאים: ניתן למחוק הודעה רק עד שבע דקות אחרי שנשלחה; אחרי פרק הזמן הזה, כבר לא תוכלו להתחרט. בנוסף מזהירים באתר של ווטסאפ שהצד השני יכול לקרוא את ההודעה אם עוד לא הספקתם למחוק אותה, שהודעות עלולות לא להימחק כמו שצריך ובגדול שאין שום חיווי האם המחיקה עברה בהצלחה או לא. וזה מבלי לציין את המובן מאליו - הודעה שנמחקה נראית הרבה יותר חשודה מכל הודעה שנשלחה בטעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה נראה בצד השני./מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת אוקטובר הודיעה ווטסאפ על אפשרות מסקרנת נוספת, שעלולה לסבך את המשתמשים שנוהגים לצאת מהבית באיחור בצרות - שיתוף מיקום ומעקב אחר חברים בזמן אמת. בשיחה פרטית בקבוצה, ניתן לדווח על המיקום שלכם (מבוסס על רכיב ה-GPS) ולאפשר לאיש או אנשי קשר לאתר אתכם לייב על מפה. שיתוף המיקום מוצפן מקצה-לקצה, כמו ההודעות, והפיצ'ר מאפשר לשלוט בכל הפרמטרים כמו עם מי אתם משתפים מיקום ולכמה זמן. ניתן להפסיק את השיתוף בכל עת, או להגדיר את פרק הזמן אחריו שיתוף המיקום ייפסק אוטומטית.

כדי להפעיל את האפשרות לחצו על אייקון האטב (צירוף) בשיחה עם האדם או הקבוצה שאיתם תרצו לשתף את מיקומכם ולחצו על "מיקום" ואז על "שתף מיקום בשידור חי". כל אדם בקבוצה יוכל לראות את המיקום במפה, ואם יותר מאדם אחד משתף את המיקום שלו בזמן אמת בקבוצה, כל המיקומים יהיו גלויים באותה המפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיתוף מקום - גם בלייב./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם כמה משתפים מ יקום לייב בקבוצה, כולם יופיעו על אותה מפה./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש פברואר השנה, הוסיפה ווטסאפ - במסגרת הנקמה של פייסבוק בסנפאצ'ט - אפשרות שכיום זמינה בכל הפלטפורמות החברתיות של פייסבוק - הסטטוס. סטטוס הוא הגרסה של ווטסאפ לסטורי המוכר בסנפאצ'ט ואינסגרם. הפיצ'ר הושק לכבוד יום ההולדת השמיני של החברה ומאפשר לפרסם תמונות וסרטונים קצרים עם סטיקרים וטקסטים מרחפים עליהם.

כדי לפרסם סטטוס חדש, היכנסו לטאב "סטטוס" והקליקו על "הסטטוס שלי". המצלמה תיפתח במצב סלפי ואחרי שתצלמו את עצמכם או כל דבר אחר תוכלו לערוך את הסטטוס. אחרי שתוסיפו אלמנטים לתמונה, לחצו על הכפתור הירוק, בחרו מי יזכה לראות את הסטטוס וזהו. ניתן לגלול בין סטטוסים של אנשים מבלי להתכתב איתם או להיות שותף בקבוצה איתם באמצעות לחיצה על טאב הסטטוס שהתווסף לרשימת אנשי הקשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו לא באמת צריכים עוד כאלה./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אוקטובר ווטסאפ גם עדכנה את גלריית האימוג'י שלה, כך שייראו קצת יותר דומים לאימוג'י המוכרים ופחות מבלבלים. משתמשים רבים טענו כי החברה העתיקה את העיצוב שלה מאפל, אבל בשורה התחתונה אנחנו פשוט שמחים שעכשיו האימוג'י בפלטפורמות השונות ייראו הרבה יותר דומים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישרו קו עם העיצוב המוכר./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש יולי שדרגה ווטסאפ את ממשק הצילום למכשירי אייפון. הפיצ'ר אמור לשפר את איכות הצילום בתנאי תאורה חשוכים, ללא שימוש בפלאש; התכונה החדשה, Night Mode, עדיין לא זמינה למכשירי אנדרואיד. כדי להפעיל את הפיצ'ר לחצו על אייקון חצי הסהר אחרי פתיחת המצלמה ישירות מתוך האפליקציה (אייקון המצלמה בשורת הטקסט) והוא אמור להבהיר באופן אוטומטי את התמונה והאובייקטים המצולמים. מכיוון שמדובר במניפולציות שמבצעת התוכנה באפליקציה, ולא שימוש במקור אור חיצוני, חשוב לציין שהתוצאות עלולות להיות מאכזבות לעתים. אחרי הלחיצה על אייקון הירח, הוא ייצבע בצהוב והתמונה תתבהר מעט. לחיצה נוספת תבטל את הפיצ'ר וכך ניתן בזמן אמת, לפני שמצלמים, לדעת האם התמונה נראית טוב יותר או פחות טוב. הפיצ'ר זמין גם בצילומי וידאו וצילומי סלפי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום איכותי יותר בחושך./מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד הוסיפה השנה ווטסאפ, פיצ'ר מתבקש מאוד שמסייע לארגן את השיחות באופן נוח יותר - נעיצת אנשי קשר, כך שיופיעו בראש רשימת השיחות שלכם בכל זמן. השימוש בתכונה פשוט למדי - לוחצים לחיצה ארוכה על השיחה אותה רוצים לקבע בראש הרשימה, והאפשרות לנעוץ אותה תופיע על המסך בצורת אייקון של נעץ. כל עוד לא תבטלו את הבחירה, איש הקשר אותו נעצתם יישאר במקומו גם אם מישהו ישלח לכם הודעה אחריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לשכוח הודעה לעולם./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש יוני עדכנה ווטסאפ את ממשק הצילום והוסיפה חמישה פילטרים: פופ, שחור-לבן, קריר, כרומה וסרט. את הפילטרים ניתן להוסיף לתמונות, לסרטונים וגם לקבצי GIF לפני השליחה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר היה להשקיע קצת יותר בפילטרים./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully