וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אדרוך יותר בחנות שמעודדת הפצת מחלות קטלניות": הפוסט שהסעיר את הרשת

1.8.2018 / 12:37

סערת החיסונים החלה בחודש שעבר כשרשת העלו סרטון לדף הפייסבוק ובו נתנו במה לפעילה נגד חיסונים. הסרטון הוסר אחרי שהבינו את חוסר האחריות ומאז מדובר בנושא מאוד רגיש. פוסט שעלה בדף פייסבוק של השווארמה הצמחונית בירושלים הצליח לגרור תגובות זועמות

הפוסט שהסעיר את הרשת בנוגע לחנות שמעודדת הפצת מחלות קטלניות. צילום מסך
הפוסט שהחל את הסערה ברשת החברתית/צילום מסך

בחודש שעבר (יוני) פרסם רשת סרטון שבו נתן במה לאושרה בלפולסקי, פעילה בקבוצות המתנגדות לחיסונים. הסרטון עורר סערה ברשת ואף רשת הסירה את הסרטון אחרי שהבינה את הטעות וחוסר האחריות כשנתנה במה לפוסט שכזה. מאז הנושא חזר שוב פעם לכותרות, הנושא שמצליח להרגיז לא מעט אנשים ובצדק. רק בשבוע שעבר, עשרות ילדים בבית החולים שניידר, נקראו להתחסן אחרי שנחשפו לחולה חצבת שלא חוסן.

עמוד הפייסבוק של השווארמה הצמחונית בירושלים, העלה פוסט בפייסבוק שהצליח לעורר סערה. כיום השווארמה אינה פעילה ומי שעומד מאחוריה, אייל מפעיל בסניף בכלל חנות ספרים ושיתף בפוסט תמונה של ספר "האמת על החיסונים" וכתב: למכירה, עוזר לחשוב על סוגיות. מאז הפוסט זכה למאות תגובות כמו "איבדתם את הלייק שלי. מדובר בספר של מתנגדי חיסונים", "לא אדרוך יותר בחנות שמעודדת הפצת מחלות קטלניות. איבדתם את הלייק שלי ואותי כלקוח טבעוני ירושלמי", ועוד תגובות כועסות. על תגובה נוספת: "כן... פרסום ספר כזה *גובל* באלימות", הגיב אייל עם קישור לספר הנמכר בימים אלו בסטימצקי וכתב: "תסגור את סטימצקי, בבקשה. צביעות".

עוד בנושא:

"זה מי שאמור להיות אחראי על הכספים של כולנו?": ברשת לועגים למשה כחלון
זרק את חברתו "החזאית הסקסית בעולם" - כדי לשחק במשחק מחשב
הרשות הפלסטינית: "מאסר למבצעי האתגר שמשגע את הרשת"

אלא שבשיחה שערך עמנו איל, מנהל חנות הספרים והמנהל של דף הפייסבוק, סיפר כי הפוסט נועד כדי לעלות מודעות וכדי לאפשר חופש ביטוי. "האינטרס הכלכלי של התאגידים הוא לשקר לנו. אם אנחנו יודעים את זה, אז אנחנו חייבים לבדוק ולקרוא בעצמנו. זה נכון לגבי הרבה מאוד סוגים של החלטות בחיים שלנו", אמר. "האינטרס שעומד לנגד עיניהם של האנשים ששולטים בבחירות שלנו הוא לאו דווקא זהה לאינטרס הציבורי וזו המשמעות של הדמוקרטיה. אני לא חושב שמה שכתוב שם נכון אבל אני כן חושב שאם זה נושא חם, אז כדאי לקרוא. הנושא רגיש ואם אתה בחברה דמוקרטית, אתה לא אמור לאיים בחרם צרכני, זה כלי מאוד חזק שצריך לשמור אותו לדברים שהוא ראוי. לא חנות ספרים יד 2 שמוכרת עותק אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully