וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקדנים תובעים את פורטנייט: "העתיקו את הריקודים שלנו"

20.12.2018 / 8:30

הריקודים של פורטנייט הגיעו למגרשי הכדורגל, כבשו את הקהל הצעיר, אבל האם הריקודים האלו בכלל מועתקים? שלושה צעירים תובעים את פורטנייט על כך שלדבריהם, המשחק הפופולרי העתיק את צעדי הריקוד שלהם ללא אישור וללא תשלום תמלוגים. האם מי שמשחק בפורטנייט צריך לחשוש?

משחק פורטנייט. צילום מסך
שוב עולה לכותרות והפעם בגין הפרת זכויות יוצרים. פורטנייט/צילום מסך

שחקני כדורגל העתיקו את הריקודים של פורטנייט, בני הנוער רוקד את צעדי המשחק ללא הפסקה, אולם כעת נחשף הצד השני למשחק שהצליח לעורר סערה ולזכות לאינספור כותרות שליליות. המשחק הפופולרי של השנה האחרונה חוזר לכותרות והפעם כשתביעות ענק עומדות בפניו על הפרת זכויות יוצרים. הרקדן ראסל הורנינג, שזכה להכרה בעקבות צעדי הריקוד שלו, הוא רק אחד מני רבים בתביעת ענק נגד פורטנייט על גניבת צעדי ריקוד ללא אישור מפורש ותשלום תמלוגים. בן ה-16 מארצות הברית התפרסם לאחר שהשתתף עם הזמרת קייטי פרי בתוכנית סאטרדיי נייט לייב וזכה לכינוי "ילד תיק הגב". ביום שני האחרון, אמו של הורנינג הגישה תביעה נגד EPIC, יצרנית המשחק פורטנייט, על השימוש בצעדי הריקוד של בנה. זוהי התביעה השלישית שהוגשה נגד פורטנייט במהלך השבועות האחרונים, כששלושת התובעים טוענים להפרת זכויות יוצרים מצד החברה ואי תשלום תמלוגים.

עוד בנושא:

המדריך המלא: המפרט שאתם צריכים כדי לשחק פורטנייט על המחשב
המיליונרים הצעירים: כמה שחקני פורטנייט מרוויחים באמת?
200 מיליון שחקנים ורווחים של מיליארדים: פורטנייט ממשיך לשבור שיאים



שלושת התובעים נמצאים כעת בהליכים מתקדמים לקבלת אישור זכויות יוצרים על צעדי הריקוד שלהם. הריקוד מוגן על פי חוק זכויות היוצרים בארה"ב כל עוד הריקוד מקורי ומבצעו נרשם כבעל זכויות היוצרים בסרטון בו הוא מופיע מבצע אותו. שחקנים יכולים לרכוש את אותם ריקודים בפורטנייט או לקבל אותם כפרס לאחר שהתקדמו לרמה מספיק גבוהה. את צעדי הריקוד של הורנינג לא תוכלו לרכוש בחנות המשחק, אלא תהיו חייבים לשחק באחד ממצבי המשחק הזמינים בפורטנייט על מנת לזכות בהם.

ריקוד הקרלטון ב פורטנייט. צילום מסך, צילום מסך
ריקוד הקרלטון מ-"הנסיך מבל אייר" בפורטנייט/צילום מסך, צילום מסך

כאמור, במקביל להורנינג, גם השחקן אלפונסו ריביירו, הידוע מתפקידו כקרלטון בסדרה "הנסיך המדליק מבל אייר והראפר "2 Milly" תובעים את פורטנייט על הפרת זכויות יוצרים שלטעתנו גנבו ממנו את צעדי הריקוד. ריביירו טוען כי "ריקוד הקרלטון" המפורסם שלו נגנב על ידי יוצרי המשחק וכעת הם מרוויחים ממנו ללא אישור. זו הייתה השנה של פורטנייט והמשחק השנוי במחלוקת זכה ללא מעט כותרות שליליות. רק בשבוע שעבר, דיווחנו כי כוכב רשת הכה את אשתו בשידור חי על שדרשה ממנו להפסיק לשחק במשחק ובמקרה אחר, נער התמכר לסמים, נכנס לחובות וניסה להתאבד בגלל המשחק. Epic Games וטייק טו, שאחראית על משחקי ה-NBA ונתבעה בעצמה על גניבת צעדי ריקוד, סירבו להגיב על הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully