וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעבדו עליכם: ההודעה השקרית שטוענת כי ישראל לקראת מערכת החורף הקשה ביותר

26.2.2019 / 16:22

קיבלתם הודעת ווטסאפ הנראית "אמינה" וטוענת כי קבוצה של חזאים מזהירה מפני "סופת פיראוס", מערכת החורף הקשה ביותר שישראל ידעה אי פעם? אז מדובר בהודעה שקרית שמנסה להפחיד את אזרחי ישראל ולא ברור מי עומד מאחוריה ומה מטרתה

ווטסאפ לוגו. AP, AP
הודעה שקרית מופצת בווטסאפ בטענה כי ישראל לקראת מערכת חורף קשה/AP, AP

חזאי מזג אוויר ישראלים מדווחים כי החל מהלילה (שלישי), צפוי שינוי חד במזג האוויר עם חשש להצפות ויש להיערך בהתאם. בשעות האחרונות החלה להשלח הודעה בווטסאפ שמציגה עצמה כהודעה שנשלחה על ידי חזאי מזג אוויר שאינם "חזאי ראווה" וטוענת כי הסופה שתגיע לישראל הינה סופה בדרגה 4 מתוך 5 ואף זכתה לשם "פיראוס". "ישראל לקראת המערכת שתחשב לחזקה מבין המערכות החורפיות שנתקלנו לחורף הקסום הזה", טענו בהודעה. בהחלט צפויה להגיע מערכת גשם וסופה החל מהלילה, אולם לא מדובר בסופה כה חמורה ומשמעותית כפי שטוענים בהודעה השקרית שרצה בווטסאפ וכלל לא נכתבה על ידי חזאים.

בדיקה מהירה העלתה כי ההודעה שקרית, והסופה שאותה כינו "פיראוס" כלל לא קיימת. המכון המטארולוגי סיפר לוואלה! TECH כי ימי סוף השבוע אכן ילוו בגשמים ורוחות עזות, אך הן בהיקף קטן באופן משמעותי מאלו שדווחו בהודעה. הרוחות הצפויות לנו יהיו 30 קשר בלבד (כ-60 קמ"ש). במערב אירופה שקע כזה כלל לא היה זוכה לשם משלו ובוודאי שלא היה מקבל דירוג של 4 מתוך 5 בסולם ההוריקן. לרוב, עוצמות רוח של סופת גשמים מתחילות במהירות של 48 קשר (כ-88 קמ"ש) וסולם ההוריקן בדרגתו הראשונה מתחיל רק ב-64 קשר (כ-118 קמ"ש).

עוד בנושא:

מחקתם הודעה בווטסאפ? מסתבר שאפשר לשחזר את ההודעות ובקלות
3,405 שקלים מפריצות לווטסאפ: האקרים משתלטים על חשבונות הווטסאפ בבריטניה
העדכון שכולם חיכו לו סוף סוף הגיע לווטסאפ אבל יש לנו גם בשורות רעות

הוריקן פיראוס ווטסאפ פייק ניוז. צילום מסך
ההודעה המופצת בווטסאפ - מדובר בחדשות כזב/צילום מסך

לפני כמה חודשים דיווחנו שווטסאפ מציעה פרס כספי בגובה של 50 אלף דולרים למי שיציע רעיון שיעצור את הפייק ניוז. בווטסאפ כמיליארד משתמשים פעילים מדי חודש ומדובר בפלטפורמת העברת המסרים הגדולה בעולם. בהודו למשל מפיצים הודעות על חוטפי ילדים וקוצרי איברים וכך גורמים לאנשים לצאת לרחובות. אותם אנשים התברר אחר כך, חפים מפשע אך הדין כבר נעשה על ידי ההמון הזועם. כדי למתן את התופעה, ווטסאפ הגבילה את העברת ההודעות בשווקים מסוימים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully