וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדכון שכולם חיכו לו סוף סוף הגיע לווטסאפ אבל יש לנו גם בשורות רעות

4.2.2019 / 12:00

משתמשי אייפון? יש לנו בשורות טובות בשבילכם: ווטסאפ עדכנה בשעות האחרונות את האפליקציה והוסיפה לראשונה אפשרות לנעול את האפליקציה באמצעות טכנולוגיית זיהוי הפנים הביומטרית, ה-FaceID. הבשורות הרעות: העדכון זמין רק למשתמשי אייפון X ומעלה

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
מעתה תוכלו לנעול את הווטסאפ שלכם עם FaceID./ShutterStock

אפליקציית המסרים הפופלרית בעולם מבית פייסבוק, ווטסאפ, מתעדכנת אחת למספר שבועות ובכל עדכון הרשת החברתית הגדולה בעולם, מביאה עמה פיצ'ר חדש. לפני פחות משבועיים זו הייתה ההגבלה של ווטסאפ על העברת הודעות, לפני יותר מחודש אלו היו הסטיקרים והאפשרות לצפות בסרטונים שנשלחו גם כשהמסך נעול וכעת מגיע אחד מהעדכונים המתבקשים ביותר: אפשרות נעילת האפליקציה רק על ידי זיהוי פנים. מדובר בפונקציית ה-FaceID במכשירי האייפון שכעת הוטמעה בווטסאפ. מה לגבי הבשורות הרעות? זה יעבוד רק באייפון X, Xr וסדרת ה-Xs. מה באשר למכשירי האייפון האחרים או מכשירי האנדרואיד? ייתכן ובקרוב ווטסאפ תשחרר עדכון נוסף שיאפשר את הפונקציה דרך קורא טביעות האצבע, אולם ייתכן וזה יקרה רק בעוד מספר שבועות - אם בכלל.

לפני שלוש שנים החלה ווטסאפ להצפין התכתבויות בין משתמשים. מדובר בהצפנה מקצה לקצה, מה שמבטיח שאין אף אחד בדרך שקורא את ההודעות. נושא הפרטיות הינו דבר שעמד לנגד עיניו של מייסד ווטסאפ, יאן קום, מי שמכר את השירות תמורת 16 מיליארד דולר. קום עמד ברשת ווטסאפ גם מתוך פייסבוק, אולם שם נקלע בחודשים האחרונים למשבר עם מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק "טעיתי כשמכרתי את ווטסאפ לפייסבוק", אמר באחת השיחות. כאמור, לקום היה חשוב נושא הפרטיות ולדאוג שהפלטפורמה תהיה נקייה מפרסומות, אולם בפייסבוק רצו להחזיר את ההשקעה ולהתחיל למכור פרסומות גם בווטסאפ, מה שככל הנראה גרם לעזיבת קום.

עוד בנושא:

תוכנית הענק של פייסבוק: תאחד לאפליקציה אחת את הצ'אט של אינסטגרם, פייסבוק וווטסאפ
עוברים לסמארטפון חדש? כך תעבירו איתכם כל שיחות הווטסאפ
משתמשי ווטסאפ היזהרו! לינק זדוני מופץ ועלול להרוס לכם את הסמארטפון
שלכם ברשימה? ווטסאפ תפסיק לעבוד במעל למיליארד טלפונים

ווטסאפ לוגו. AP, AP
זו ללא ספק אחת התכונות המבוקשות ביותר בפלטפורמת העברת המסרים. ווטסאפ/AP, AP

בשנה שעברה דיווחנו כי אתר WABetaInfo, המעדכן על השינויים והעדכונים הצפויים לווטסאפ, מצא עדויות לפיצ'ר חדש שיגיע רק למשתמשי האייפון והינו אפשרות נעילת האפליקציה באמצעות קורא טביעות האצבע. היום כדי לנעול את האפליקציה, ניתן לעשות זאת רק במכשירי האנדרואיד ובאמצעות אפליקציות צד שלישי. אולם כעת, ווטסאפ לראשונה מכירה בצורך בצורה פומבית ומשחררת את העדכון שיגביר את הפרטיות והאבטחה של משתמשי האייפון. אז דיווחנו כי האתר WABetaInfo מסר כי התכונה עדיין זקוקה לפיתוח ואינה בשלה מספיק עבור הגרסה הסופית. "התוכנה צריכה להשתפר באופן משמעותי לפני שנוכל לראות אותה אצל כלל המשתמשים. היא עדיין נמצאת בשלבי פיתוח מוקדמים". אולם נראה שאחרי חמישה חודשים מאז העדכון האחרון, התכונה סוף סוף שוחררה בצורה חלקית.

עוד באותו נושא

מחקתם הודעה בווטסאפ? מסתבר שאפשר לשחזר את ההודעות ובקלות

לכתבה המלאה

כך תפעילו את נעילת הווטסאפ

ראשית, וודאו שאופציית ה-FaceID פועלת אצלכם באייפון. על מנת לבדוק את זה היכנסו לתפריט, לחצו על FaceID וסיסמה ובדקו שם שהגדרתם כבר את הפנים שלכם. אחר כך היכנסו לווטסאפ, הגדרות, חשבון ולחצו על פרטיות. בחלקו התחתון של התפריט החדש, יופיע לכם "נעילת מסך", בתפריט שיפתח לחצו על "זיהוי באמצעות FaceID" ובחרו כל כמה זמן תרצו שהאפליקציה תדרוש זיהוי פנים, האם בכל פתיחה של האפליקציה, אחרי דקה, אחרי 15 דקות או שעה. תוכלו לבטל את האפשרות מאותו התפריט בדיוק, פשוט כבו את "זיהוי באמצעות FaceID".

FaceID ווטסאפ גיפ gif. צילום מסך
כך תפעילו את תכונת הנעילה החדשה./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully