וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים במפות של גוגל? ענקית החיפוש עוקבת אחריכם וכך תמנעו את זה

28.2.2019 / 9:45

ענקית החיפוש גוגל מציעה לנו אינספור שירותים חינמיים, אולם כשהמוצר בחינם, אנחנו משלמים את המחיר: הפרטיות שלנו. גוגל עוקבת אחרי משתמשי המפות והיא יודעת לאן הלכתם בכל רגע נתון. כך תוכלו לראות היכן הייתם וגם לבטל את אפשרות המעקב

גוגל משרדים רוסיה. AP
גוגל עלולה לעקוב אחרי הצעדים שלכם בזמן אמת - כך תוכלו לבדוק זאת. משרדי גוגל/AP

המעקב אחרינו מעולם לא נעשה בצורה אגרסיבית יותר, במיוחד עם עליית הרשתות החברתיות. כל הדברים שאנו משתפים נרשמים בפרופיל שלנו ובכך מופצים לעולם, כך שעל ידי חיפוש פשוט, כבר ניתן לדעת על כולנו לא מעט. על אף שבפייסבוק נחתמה לא פעם ביקורת על הדרך בה המידע שלנו משותף, ישנה חברה גדולה אף יותר שאוספת עלינו מידע הרבה יותר רגיש - גוגל. היא אחראית על הדפדפן הפופולרי בעולם, שירות הדואר האלקטרוני הפופולרי בעולם ושירות שיתוף הוידאו הגדול בעולם. לא צריך להפעיל מחשבה רבה כדי להבין שבידה נמצאים לא מעט מהפרטים האישיים ביותר שלנו.

נתון נוסף שכנראה לא חשבתם עליו הינו המיקום שלנו. באמתחתה של מערכת ההפעלה של גוגל לסמארטפונים מיליארדי מכשירים, מה שאומר שנתוני המיקום של לא מעט מהם משותפים עם החברה, ומאוחסנים יחד עם שאר הנתונים בחשבון הגוגל של אותם משתמשים. עם זאת, משתמשים ברחבי העולם כלל לא יודעים שגוגל אוספת את המידע הזה, אם כי היא מנגישה אותו בצורה פשוטה למדי באמצעות אפליקציית המפות. כלומר, ישנו סיכוי גבוה שגוגל למעשה שמרה את נתוני המיקום שלכם בכל רגע נתון מבלי שאפילו תדעו על כך. ניתן לציין לטובתה שהפיצ'ר כבוי באופן ברירת מחדל, אך משתמשים עלולים להפעיל אותה בטעות מבלי לדעת.

מעקב גוגל מפות. AP
גוגל בונה עבורכם ציר זמן המתעד את כל המקומות בהם ביקרתם בכל יום ושעה./AP

לפונקציה גוגל קוראת "היסטוריית מיקום", והיא למעשה מציעה אותה למשתמשים כפיצ'ר שיסייע להם לעקוב אחר התנועות שלהם על ידי המיקום בסמארטפון, אבל לא רק. בבסיסה, הפונקציה מאפשרת לגוגל להציע למשתמשים שלה שירותים המותאמים לצרכים האישיים שלהם. כך למשל החברה יכולה להציע לכם עצות בנוגע לתחבורה ציבורית ומצב הכבישים, המלצות בהתבסס על המקומות שבהם ביקרת וכן פרסומות שימושיות עבורכם. אבל לא כולנו נרצה את זה, שכן לא משנה באיזו צורה נביט על הפונקציה הזאת, היא מאפשרת לגוגל לשמור תחת החשבון שלנו נתונים רגישים במיוחד.

עוד בנושא:

החגיגה נגמרת: העדכון החדש של גוגל לכרום עשוי להחזיר את הפרסומות
יוטיוב עושה סוף ל-"חגיגה": שמה סוף למתיחות מסוכנות ואתגרים מסכני חיים
לא תצליחו לנחש מי האדם הכי מחופש בגוגל לשנת 2018 ולא - זו לא מייגן מרקל

עוד באותו נושא

גוגל מפות מתעדכנת כך שלעולם לא תפספסו פנייה נוספת

לכתבה המלאה

כך תוכלו לבדוק את היסטוריית המיקומים שלכם ולבטל את הפיצ'ר

יש כמה דרכים לבדוק בדיוק איזה מידע גוגל שומרת עליכם תחת הפיצ'ר הזה, לרבות היכן הייתם בכל רגע נתון מהרגע שהפעלתם אותו. תוכלו אף לראות את אופן התנועה שלכם ממקום למקום, בין אם זה דרך תחבורה ציבורית, רכב פרטי או ברגל. הדרך הפשוטה ביותר היא לגשת ללינק הזה שיפתח את היסטוריית המיקומים בדפדפן שלכם. אחרת, היכנסו לאפליקציית המפות, פתחו את התפריט הצדדי ואז לחצו על "Timeline" או "ציר זמן". לחלק מכם זה עלול להיות מבהיל, שכן במידה והפיצ'ר הופעל בעבר, תוצג בפניכם מפה ולוח שנה, שלמעשה מהווים תיעוד מדויק של כל תזוזה שלכם.

למרבה המזל, גוגל מאפשרים לכם לכבות את איסוף נתוני המיקום בלחיצת כפתור. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס להגדרות שבאותו עמוד וללחוץ על כפתור ביטול התכונה. הנתונים שנאספו עליכם ישארו בשרתים של גוגל, אך המעקב התמידי אחר המיקום שלכם יחדל לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully