וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנויי ספוטיפיי, שימו לב: מחירי השירות צפויים לעלות ואפל "אשמה" בכך

18.3.2019 / 7:05

מנויים לשירות הסטרימינג ספוטיפיי? יש לנו בשורות רעות בשבילכם: החברה צפויה לייקר את מחירי השירות בצורה משמעותית והגזרה צפויה לנחות גם בישראל, כך שיותר מ-96 מיליון משתמשים צפויים לשלם הרבה יותר. הסיבה: סכסוך מתמשך עם אפל על עמלה שהחברה גובה

הנפקה ספוטיפיי וול סטריט. AP, AP
האם ספוטיפיי תעלה את מחירי השירות ברחבי העולם?/AP, AP

משתמשים בספוטיפיי? יש לנו בשורות רעות בשבילכם. ספוטיפיי מזהירה משתמשים ברחבי העולם כי בקרוב תהיה חייבת להעלות את מחירי השירות עקב סכסוך מתמשך עם אפל. מנכ"ל שירות הסטרימינג טוען כי אפל לוקחת חלק גדול מהרווחים, וכתוצאה מכך, תיאלץ לייקר את השירות מעבר ל-20 השקלים שישראלים משלמים כיום עבור השירות כך שהשירות יוכל להיות רווחי. לא מדובר במהלך יוצא דופן או מיוחד עבור ספוטיפיי: כל האפליקציות הנמכרות בחנות האפליקציות של אפל מחויבות לשלם עמלה של 30 אחוזים על כל מכירה במידה ומדובר בפריט דיגיטלי. כלומר, במידה ואפליקציה מציעה למשתמשים שירות חודשי מסוים, על היוצרים שלה לשלם לאפל 30 אחוזים ממחיר הרכישה.

על אף שבספוטיפיי משלמים את העמלה הזאת כבר מספר שנים, מנכ"ל החברה, דניאל אק, טוען כי היא פשוט גבוהה מדי ובימים האחרונים הציף את הרעיון לייקר את מחירי השירות. לספוטיפיי מעל ל-180 מיליון משתמשים פעילים, כש-96 מיליון מתוכם משלמים על שירות הפרימיום - מה שאומר כי ההתייקרות תשפיע על עשרות מיליוני מנויים. לשם ההשוואה, לשירות המוזיקה של אפל מנויים כ-56 מיליון משתמשים ברחבי העולם. לטענתו של אק, העמלה מקנה לאפל יתרון לא הוגן בתחרות מול שירותים אחרים, שכן היא מסוגלת להוזיל את העלויות בשירות הזרמת המוזיקה שלה - Apple Music. "מן הצפוי, אני חושב שהשירות שלנו טוב יותר משלהם, אבל הבדל של 30 אחוזים במחיר זה משמעותי", אמר אק לאתר Financial Times.

אפל לא הוגנת. מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק בנאום בברלין. GettyImages
"אפל לא משחקת בצורה הוגנת". מנכ"ל ספוטיפיי בנאומו בברלין/GettyImages

אם ספוטיפיי תציג עלייה של 30 אחוזים במחירי החבילות שלה, המחיר בישראל יעלה מכ-20 שקלים בחודש לכ-26 שקלים בחודש - הבדל של כ-72 שקלים בשנה. אולם לא כולם חושבים כי הזעקה של ספוטיפיי לעזרה מוצדקת. מומחים בתעשייה טוענים כי ספוטיפיי רוצה את כל היתרונות המגיעים בשימוש בפלטפורמה של אפל מבלי לשלם לה עבור זה. למען הסר ספק, העלאת אפליקציה לחנות של אפל מהווה יתרון משמעותי לקופת החברה. אפל שילמה כ-90 מיליארד ליש"ט למפתחים מאז השקתה של חנות האפליקציות, והיא סייעה לספוטיפיי לצבור מאות מיליוני הורדות. ראוי להזכיר גם כי אפל גובה עמלה של 30 אחוזים רק בשנה הראשונה, כשהחל מהשנה השנייה היא מורידה את העמלה ל-15 אחוזים בלבד, אולם בעולם דווח כי החברה צפויה לעלות מחירים בכ-30 אחוזים.

עוד בנושא:

משתמשים בספוטיפיי עם חוסם פרסומות? החל מהחודש הבא תורחקו מהשירות
לשמוע מוזיקה כמו באולפן: כך תשפרו את חווית ההאזנה בשירותי הסטרימינג
ספוטיפיי מסכמת את 2018 עם השירים המושמעים ביותר בישראל ובעולם

ספוטיפיי בחרה להתעלם מכך ובשבוע שעבר הגישה תלונה לאיחוד האירופי בטענה כי אפל מנצלת לרעה את מעמדה כבעלת חנות האפליקציות. "בשלב הזה שאלנו את עצמנו, מה האופציות האמיתיות שלנו כאן? אין לנו אופציה אחרת אלא להעלות את המחירים שלנו, משום שאפל לא נותנת לנו ברירה כשאנחנו לא יכולים להתחרות בצורה הוגנת", הסביר אק. עוד הוסיף כי לעזוב את חנות האפליקציות של אפל זה צעד לא ריאליסטי עבור ספוטיפיי או כל שירות אינטרנטי אחר בימינו. "עבדנו קשה כדי לעמוד בכללים ובהנחיות שלהם, וזאת למרות שעם הזמן הם נעשו קיצוניים יותר ויותר. מה שהרגיש בתחילה כשותפות מועילה לשני הצדדים, הרגיש יותר ויותר חד-צדדי", אמר אק.

עוד באותו נושא

יום האישה הבינלאומי: לאיזו אמנית האזינו הכי הרבה בספוטיפיי ודיזר?

לכתבה המלאה
ספוטיפיי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לשירות המויזקה הפופולרי כמעט 200 מיליון משתמשים ברחבי העולם. ספוטיפיי/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

אפל שחררה תגובה כועסת למדי בעקבות הטענות של ספוטיפיי. "מה שספוטיפיי מבקשים הינו תובעני ושונה מאוד. לאחר השימוש ב-App Store במשך שנים כדי להגדיל את העסק שלהם באופן דרמטי, ספוטיפיי שואפת לשמור את כל יתרונות האקוסיסטם של חנות האפליקציות - כולל ההכנסות המשמעותיות שהם מקבלים ממנויים כתוצאה מכך - בלי לתרום דבר", כתבה אפל בהודעה ששחררה לתקשורת. עוד הוסיפה כי "ספוטיפיי מפיצים את המוזיקה שאתם אוהבים תוך מתן תרומות זעומות לאמנים, מוזיקאים, וכותבי השירים שיוצרים אותה. במקרים חריגים היא אפילו לקחה אותם לבית המשפט. אישרנו והפצנו כמעט 200 עדכונים לאפליקציית ספוטיפיי שהולידו מעל ל-300 מיליון הורדות. הפעם היחידה שביקשנו שינויים הייתה כשספוטיפיי עברו על הכללים שכל אפליקציה אחרת מחויבת לאכוף".

עדיין לא ברור בדיוק מה תהיה התוצאה של הקרב המתמשך בין שתי החברות, אולם באפל מתכוננים גם ליום שאחרי. שירות המוזיקה של החברה ממשיך לככב במצעדי ההורדות בחנות האפליקציות של אפל ומספר המנויים ממשיך לעלות. עוד החברה עתידה להשיק שירות וידאו שיתחרה בנטפליקס כבר בחודשים הקרובים. רק הזמן יעיד אם המחירים של ספוטיפיי יעלו, אם כי בהתבסס על הטענות של המנכ"ל אק, ניתן להגיד באופן וודאי שמהלך כזה הוא בלתי נמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully