וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספוטיפיי בשינוי מהפכני: יתאימו את כל הפלייליסטים בשירות לטעם של המשתמש

28.3.2019 / 6:45

האלגוריתם של ספוטיפיי נחשב בעיניי רבים לטוב ביותר מבין שירותי המוזיקה, וכעת החברה לוקחת אותו צעד אחד קדימה. הפלייליסטים המוכרים של החברה ישתנו בקרוב ויותאמו לטעם האישי שלנו. החברה מצפה שהמהלך יסייע למשתמשים להכיר מוזיקה חדשה יותר בקלות

ספוטיפיי פלייליסטים מותאמים אישית. ספוטיפיי, אתר רשמי
ספוטיפיי תתאים את כל הפלייליסטים בשירות לטעם האישי של המשתמשים/אתר רשמי, ספוטיפיי

העדכון הבא של ספוטיפיי הולך להשפיע על כל הלקוחות בשירות, ואולי טוב שכך כי הוא יהיה נהדר. מעתה, כל הפלייליסטים בספוטיפיי יהיו מותאמים לטעם האישי של המשתמש. אם נדייק, מדובר בכל הפלייליסטים שספוטיפיי מרכיבה בעצמה עבור משתמשים, כמו אלו להתחיל איתן את הבוקר, להקשיב להן ברכב או אלו שהיא מציעה לזמן השינה. ספוטיפיי כבר ידועה בתעשייה הודות לאלגוריתם המצוין שלה, שעוזר להתאים את המוזיקה בשירות לטעם המוזיקלי האישי של המשתמש. כלומר, הפלייליסטים האישיים בנויים כך שיכללו מוזיקה שהמשתמש אוהב לשמוע.

עם זאת, ידוע כי רשימות השמעה אחרות סייעו למשתמשים ליצור טעם מוזיקלי חדש לחלוטין בעיקר בגלל הפופולריות הרבה שלהן. רשימות ההשמעה הללו, עד כה, לא כללו בשום צורה התאמה אישית - הייתה רשימת השמעה אחת שהוגדרה, וכל אחד מהמשתמשים קיבל אותה באופן דומה. אולם כעת, בספוטיפיי הולכים לשנות את רשימות ההשמעה הללו מהיסוד ולשלב בהן גם את השירים שהיו בעבר וכעת גם כמה שלדעתה, או יותר נכון לדעת האלגוריתם שלה, המשתמש יאהב במיוחד. העורכים האנושיים ימשיכו לבחור אילו שירים מתאימים לפלייליסט, אך לא כל שיר יופיע לכל מאזין. במקום, ספוטיפיי תתאים באופן אוטומטי את רשימת ההשמעה כך שתתאים יותר לטעמו האישי של המאזין.

עוד בנושא:

יום האישה הבינלאומי: לאיזו אמנית האזינו הכי הרבה בספוטיפיי ודיזר?
משתמשים בספוטיפיי עם חוסם פרסומות? החל מהחודש הבא תורחקו מהשירות
לשמוע מוזיקה כמו באולפן: כך תשפרו את חווית ההאזנה בשירותי הסטרימינג

הנפקה ספוטיפיי וול סטריט. AP, AP
ספוטיפיי/AP, AP

ספוטיפיי טוענת כי היא בודקת את התכונה הזאת מזה זמן מה, והפידבק שקיבלה מהמשתמשים היה חיובי במיוחד. מאז נרשמה עלייה של כ-80 אחוזים במספר השירים שאנשים חיפשו לאחר ששמעו אותם ברשימות ההשמעה המותאמות. עוד נרשמה עלייה של כ-66 אחוזים במספר הפעמים שמשתמשים שומרים שירים דרך רשימות השמעה כאלו. ספוטיפיי מביאה את השינויים הללו גם לאחר שחברות המוזיקה הגדולות התלוננו כי אינן מופיעות מספיק ברשימות ההשמעה בספוטיפיי. המהלך אמור להביא מוזיקה יותר מגוונת למשתמשים.

על ידי התאמה אישית של רשימות השמעה, בספוטיפיי מסוגלים לשים יותר אמנים ושירים בכל אחת, שכן לא כולם יופיעו עבור כלל המשתמשים. ספוטיפי אומרת שמספר האמנים בכל הפלייליסטים עלו ב-30 אחוזים ומספר השירים עלה ב-35 אחוזים. ולמרות שמפיצות המוזיקה לא יאהבו שהשירים שהן מפרסמות לא יופיעו עבור כל המשתמשים, הן יוכלו להתנחם בכך שהמוזיקה שלהן תופיע במכשירים של אנשים שבאמת רוצים להקשיב לה. לעת עתה, ספוטיפיי לא שיתפה אילו רשימות השמעה עברו התאמה אישית, אלא ציינו רק כי רק חלק מהן כבר הוחלפו.

  • עוד באותו נושא:
  • ספוטיפיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully