וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בראשית" כבר לא תנחת על הירח: בעמותת SpaceIL מחפשים אתגר אחר

25.6.2019 / 20:02

ימים בודדים אחרי ההתרסקות של "בראשית" על הירח, הודיעו SpaceIL ומוריס קאהן על כוונתם להתחיל את פרויקט "בראשית 2". אך נראה כי הנחיתה לא תהיה על הירח, ובעמותה מסרו הערב (שלישי), כי יחפשו אתגר חדש, מאחר והגיעו כבר לירח

בראשית

"חברי הועד המנהל של עמותת SpaceIL קיימו דיון מעמיק בנוגע לאופי המשימה הראוי לבראשית 2, והגיעו למסקנה כי הניסיון לחזור על מסע לירח אינו מאתגר מספיק", כך מסרו הערב (שלישי) בעמותת SpaceIL. "חזרה על מסע דומה אינה מציבה רף הנדרש ממשימות פורצות דרך. על כן, הוחלט לחפש אתגר משמעותי אחר. עוד ציינו חברי הועד המנהל, כי העמותה תשתף את הציבור בתהליך, כפי שעשתה עד כה במשימה הלאומית לירח", הוסיפו. כזכור, יממה אחרי התרסקות בראשית על הירח, הודיע מוריס קאהן ביחד עם עמותת SpaceIL, על כוונתם להמשיך לפרויקט "בראשית 2".

עוד בנושא:

כמעט היסטוריה בחלל: החללית "בראשית" לא הצליחה לנחות על הירח
"מחכים לבראשית 2.0": החללית התרסקה אבל ישראל נותרה מעצמת חלל
מוריס קאהן מכריז: פרויקט בראשית 2 יוצא לדרך

"מסעה של בראשית לירח, למרות הנחיתה הקשה, נצרב בתודעה בישראל ובעולם כמסע מוצלח, פורץ דרך, ובעל משמעויות רבות לאופי המסעות הבאים של בני אנוש לירח. הפידבקים שהתקבלו מגורמים מקצועיים רבים בעולם בשבועות האחרונים מאז הנחיתה, הצביעו על כך שהמשימה נתפסה כהצלחה יוצאת דופן, ושברה שיאים עולמיים רבים", הוסיפו בעמותה. ואכן, החללית "בראשית" שברה לא מעט שיאים כמו: החללית שנבנתה בתקציב הנמוך ביותר, שעשתה את המרחק הגדול ביותר לירח (כ-6 מיליון קילומטרים), הקטנה ביותר שהגיעה אל הירח, והפרויקט היחידי לירח שכולו מומן באמצעים פרטיים.

במשך שמונה שנים תכננו ובנו בתעשייה האווירית את החללית "בראשית", ובמהלך תהליך הנחיתה ב-11 באפריל בשעות הערב (שעון ישראל), חלו קשיים בקשר ובמנוע. ניסיון הנחיתה שבוצע בצורה אוטונמית, הסתיים בהתרסקות, כשהמנוע פעל בשיא העוצמה ולא הופסק כמתוכנן. "לפי כל הסימנים, כנראה שלא נהיה המדינה הרביעית בעולם, אבל בכל מקרה הגענו להישג אדיר", אמר מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, דורון עופר. החללית תוכננה ונבנתה במשך שמונה שנים, באמצעות עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully