וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול מאחוריכם: הפעולה שכל משתמש גוגל חייב לבצע ומיד

28.6.2019 / 6:32

משתמשים בגוגל מפות? גוגל עוקבת אחרי כל צעד וצעד שלכם. החברה לא מסתירה זאת, אך כחלק מיוזמה לשיפור פרטיות המשתמשים, הציגה ענקית החיפוש, אפשרות למחיקת המידע אחרי פרק זמן מוגדר מראש. אם אתם משתמשים בגוגל, אתם חייבים לבצע את הפעולה הזאת ומייד

גוגל ברלין. רויטרס
כעת תוכלו למנוע מגוגל לשמור עליכם מידע לאחר זמן מסוים. גוגל/רויטרס

גוגל החלה להציע למשתמשים, החל מהשבוע, למחוק את כל הנתונים שהיא אוספת אחריהם באופן אוטומטי אחרי תקופת זמן מסוימת. התכונה החדשה הוצגה בחודש שעבר, במהלך כנס המפתחים של גוגל, במתן דגש על פרטיות המשתמשים והמידע שגוגל אוספת. אפל, שערכה אירוע מפתחים בעצמה, אמרה בדומה לגוגל כי תשחרר גם כלים משלה לשליטת המשתמשים על המידע שהיא אוספת עליהם. נראה שגוגל עמדה במילה שלה, וכעת היא מאפשרת לראשונה, למחוק את המידע שהיא אוספת באופן אוטומטי.

גוגל אוספת עלינו, אמנם בשקט, כמויות אדירות של מידע. בין אם מדובר בהקלטות קוליות מהשימוש בעוזרת הקולית או בנתוני מיקום, גוגל מנצלת את המידע שהיא אוספת על מנת לשפר לנו את חווית השימוש בשירותים שהיא מציעה. דיווחנו לא מעט בעבר על סוג המידע שהיא אוספת, וכיצד היא הופכת אותו לנגיש גם עבור המשתתפים. דוגמה קלאסית היא ציר זמן המיקומים שהיא בונה עבור כל משתמש - בלחיצת כפתור באפליקציית המפות, תוכלו לראות היכן הייתם בכל רגע נתון. לאחר שהמשתמשים העירו, החברה סוף סוף אפשרה למחוק את המידע בשלמותו לאחר פרק זמן מסוים.

עוד בנושא:

בלחיצת כפתור: כך תוכלו למצוא את הרכב בחניה
מתייאשת: גוגל הודיעה כי תצא מעולם הטאבלטים
מצ'רנוביל ועד עיר המתים: המקומות הכי מפחידים שאפשר למצוא בגוגל מפות

התכונה החדשה זמינה כבר עכשיו ותוכלו למצוא אותה בהגדרות אפליקציית גוגל, המותקנת בכל מכשיר המריץ את מערכת ההפעלה של החברה, אנדרואיד. כך באמצעותה, בשונה מפעם, תוכלו למחוק את המידע שנאסף עליכם לאחר 18 חודשים או לאחר שלושה חודשים. גוגל ספגה לא מעט ביקורת לאחר שהעירו ברשת כי ניהול שמירת המידע נעשה באופן ידני ומסובך על ידי המשתמשים. אולם כעת, באמצעות הכלי, היא מקווה לשפר את היחס שלה בנושא כלפי המשתמשים ולאפשר ניהול טוב יותר של איסוף המידע.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • מעקב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully