וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו גישה חופשית לטלפונים של הסוחרים: התוכנה המבריקה של טלגראס נחשפת

30.6.2019 / 12:05

"הורו שלא לספר על יכולת זו לאף אחד, אף לא למנהלים בארגון": התוכנה הסודית של צמרת טלגראס נחשפת בכתב האישום המתוקן, ושופכת אור על הדרכים המבריקות שבהן ניהלו את הארגון וכמעט הצליחו לחמוק מהכנסת סוס טרויאני אל תוך הפלטפורמה

עיבוד וידאו

"פיתח תוכנה שאפשרה למנהלים בארגון לקבל את פרטי אנשי הקשר השמורים בטלפונים הניידים של מי שביקשו לעבור אימות. באמצעות תוכנה זו, ניתן היה לבדוק אם ברשימת "אנשי הקשר" של המבקש לעבור אימות כלולים אנשי משטרה, וכך להתחקות אחר אנשי משטרה סמויים", כך עולה מכתב האישום המתוקן שהוגש נגד נאשמי "פרשת טלגראס", וכך נחשפת אחת מהתוכנות המיוחדות המיוחדות שפיתחו בטלגראס. בקבוצה פעל צוות פיתוח, כשבראש הצוות עמד ת', ולצידו עוד מספר מתכנתים בודדים. בין השאר, היו אחראים על הבוטים השונים, קבוצות אוטומטיות שמאפשרות מתן ביקורות, דיווחים על סוחרים ורכישת סמים קלה ונוחה.

עוד בנושא:

חשבתם שטלגרם מאובטחת? כך עשויה המשטרה להגיע לסוחרי טלגראס
בלתי נתפס: הקלות שבה קטינים רוכשים סמים בטלגרם
כמעט 100 שקלים לגרם: מחירון הגראס מתייקר בגלל מעצר פעילי טלגראס

עוד עולה מכתב האישום כי התוכנה נשמרה בסוד, וכך הורו בקבוצה שלא לספר על היכולת לאף אחד "אף לא למנהלים בארגון, ולהשתמש בה "רק כשיש בעיות". עם זאת, בתחילת השנה, דיווחו בקבוצה כי ישנם מועמדים לאימות שחשודים כסמויים, זאת לאחר שהשתמשו בתוכנה ומצאו כי ברשימת אנשי הקשר שלהם כלולים מספרי טלפון הרשומים כ"שוטרים". ניתן לשער כי התוכנה עבדה בדומה לתוכנות זיהוי אנשי הקשר, בהן מעלים את רשימת אנשי הקשר, ואחר כך "זכאים" לבדוק מספרים שלא מוכרים. ללא קשר לטלגראס, מומלץ שלא להוריד את תוכנות אלו.

המשטרה החדירה לאפליקצית טלגראס סוכן סמוי שאסף ראיות, והביא למעצרם של 42 האנשים החשודים במעורבות בארגון שמכר סמים בשווי מאות מיליוני שקלים לעשרות אלפי אנשים. דוברות משטרת ישראל
התוכנה המבריקה נחשפת./דוברות משטרת ישראל

בצוות התוכנה של טלגראס, עבדו מספר מתכנתים כשת' עמד בראשם והשתכר מ-16,000 שקלים עד מועד מעצרו, מ', מתכנת בקבוצה שהשתכר מ-16,500 שקלים, ועבור חודש פברואר (חודש לפני מעצרו), השתכר מ-22,500 שקלים. בחודש מרץ האחרון עצרה משטרת ישראל עשרות חשודים בניהול טלגראס, פלטפורמת סחר בסמים שהשתמשה בתשתיות אפליקציית טלגרם. שבועות אחרי המעצר, הצליחה המשטרה להוריד את האתר והבוטים ששימשו את פלטפורמת טלגראס.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגראס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully