וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למצוא את השינויים בכוח: חרשנו על iOS 13, הגרסה החדשה לאייפון

24.7.2019 / 6:02

היא תהיה זמינה למשתמשי האייפון רק בספטמבר הקרוב, וכעת אנחנו מספקים הצצה ראשונה למערכת ההפעלה iOS 13 עליה הכריזה אפל לפני חודש וכדאי שתהיו מוכנים: כמעט ולא תרגישו בהבדל. בדקנו את הגרסה החדשה וחזרנו עם רשמים

גרסה 13 אפל. צילום מסך, צילום מסך
הרבה שינויים מתחת למכסה המנוע, מעט מדי שינויים בממשק./צילום מסך, צילום מסך

ביוני האחרון קיימה אפל את כנס המפתחים השנתי, ה-WWDC. כמדי שנה, אפל מכריזה באותו הכנס שמתקיים באותו התאריך, על מערכת ההפעלה החדשה לשלל מוצרי החברה, לרבות האייפון, המחשבים, השעונים והשנה גם האייפדים שזכו למערכת הפעלה נפרדת. מערכת ההפעלה iOS 13 מגיעה עם שינויים יחסית מינורים מבחינה ויזואלית, כשגם השנה המיקוד הוא במה שנמצא מתחת למכסה המנוע: ביצועים ויציבות. עם זאת, אפל שינתה מעט את העיצוב, כשהשקיעה בעיצוב מחדש לאפליקציות המובנות כמו התזכורות, המייל, אלבום התמונות ועוד. בשבועות האחרונים שחררה אפל את גרסת הבטא הציבורית, שאותה כל אחד יכול להתקין. המלצה שלנו: אל תעשו זאת. הגרסה הסופית תשוחרר במהלך חודש ספטמבר, אך בינתיים אנחנו מספקים הצצה ראשונה אל השינויים במערכת. בדקנו את הגרסה החדשה וחזרנו עם רשמים ראשוניים. את האייפון לבדיקה קיבלנו מחברת דינימיקה.

עוד בוואלה! TECH:

נפילתה של אימפריה? נטפליקס מאבדת משתמשים בעקבות התייקרות השירות
העדכון לווטסאפ יאפשר לשמוע הקלטות מבלי שהצד השני ידע
עיריית תל אביב נלחמת בכלי התחבורה השיתופיים: תאפשר דיווח מהיר דרך אפליקציה

הדגש על ביצועים מורגש, על יציבות קצת פחות

אפל הדגישה מספר פעמים כי שמה דגש על ביצועים משופרים, ועל כך שהאייפון ינצל בצורה טובה יותר את יכולות העיבוד. למרות שמדובר בגרסת בטא, ניתן היה להבחין כבר בהפעלה הראשונה כי מהירות האייפון השתפרה פלאים. האפליקציות עולות במהירות שיא ובהרגשה שלי, גם צריכת הסוללה מעט השתפרה. עם זאת למפתחי האפליקציות נדרשת עבודה רבה: בגלל השינוי המקיף שאפל ביצעה, נראה כי האפליקציות לא עובדות בצורה מיטבית עם הגרסה החדשה, משמע: הן קורסות ללא הפסקה. זו גם אחת הסיבות שמומלץ לא להתקין את גרסת הבטא על מכשיר האייפון הראשי.

גרסה 13. צילום מסך, צילום מסך
אפל בהחלט השקיעה בביצועים, אך נדרשת התאמה מצד המפתחים./צילום מסך, צילום מסך

אפליקציית התמונות משתדרגת ומביאה אפשרויות עריכה מתקדמות

אפליקציית התמונות של אפל היא הטובה ביותר מבין כל מערכות ההפעלה השונות, כשהגרסה החדשה עוזרת לשמר את העליונות של אפל בתחום. היא מציעה מגוון רחב של אפשרויות כמו חיפוש לפי שם האובייקט "כלב", "נוף" ואפשרות עריכה בסיסית, שלא קיימות בסמארטפונים אחרים. הגרסה החדשה הביאה שיפורים נוספים לאלבום התמונות, וכעת חובבי הצילום יקבלו פיצ'רים חיוניים כמו עריכת תמונות מתקדמת, לרבות שינוי הניגודיות, סאטורציה, חדות, הפחתת רעשים ועוד. השינוי המהותי הוא בסדר תצוגת התמונות, כשכעת התמונות מסודרות לפי שנים, חודשים ואזורים. לדוגמה, אם הייתם בפריז אז תראו תמונה ראשית ובפנים את כל התמונות. עוד הוסיפה אפל אפשרות לעריכת סרטוני וידאו, כך שמלבד קיצור הסרטון, ניתן יהיה גם להפוך אותו ב-90 מעלות. כך שאם צילמתם סרטון לרוחב והאייפון זיהה שאתם מצלמים לאורך, תוכלו להפוך את הסרטון מתוך הגלריה.

עריכת תמונות בגרסת iOS 13. צילום מסך, צילום מסך
בשורה לצלמים החובבים והמקצועיים./צילום מסך, צילום מסך

השינוי העיצובי הגדול ביותר הוא מצב הלילה

מדי גרסה חדשה, אפל נוהגת לבצע שינויים קוסמטים מינורים. כך למעשה, משתמש שעזב את אייפון בגרסה 8, יוכל לחזור אליו בגרסה 13 ללא שום בעיה וייתכן כי לא באמת ירגיש בהבדל. האם מדובר ביתרון? לדעתי לא. בשעה שעיצוב האייפון אינו משתנה, לרבות עיצוב הגרסה, נוצרת תחושה של שחיקה מוגברת וגם כשרוכשים אייפון חדש, מקבלים חוויה זהה. השאיפה היא שמדי שנה המשתמשים יהנו מחוויה משודרגת ומשופרת. האם זה קורה בגרסה החדשה? לא, אבל עדיין ישנם כמה שינויים מעניינים. לדוגמה מצב הלילה שהגיע למחשבי אפל ובגרסה החדשה גם לאייפון. המצב הופך את הממשק לשחור, ואם אתם משתמשים באייפון Xs או X, תוכלו גם לחסוך בסוללה הודות למסך ה-OLED. עוד אפל שינתה את סמן האודיו, ובמקום הריבוע הכחול שמופיע באמצע המסך, כעת מופיע סמן הרבה יותר אלגנטי בצד שמאל, שעולה ויורד בהתאם לעוצמה. כך גם חיווי הרטט קיבל התראה חדשה בראש המסך, וזכה להנפשה אלגנטית ובעיקר עדכנית יותר. גם המקלדת עברה רענון, וכעת היא מאפשרת הקלדה מהירה יותר, בדומה למקלדות ה-Swifty שניתן לגרור את האצבע מאות לאות. עם זאת, סביר להניח שמשתמש ישן של אפל, יתקשה לזהות הבדל משמעותי במערכת ההפעלה החדשה.

מצב לילה אפל. צילום מסך, צילום מסך
מעולם לא חשבתי שאגיד שמצב ״לילה״ זה השינוי הגדול ביותר בממשק./צילום מסך, צילום מסך

אפל מחזקת את הטענה שמערכת המולטימדיה הטובה ביותר שייכת לה

מאז שהשיקה את ה-CarPlay, המערכת לרכב, אפל לא טרחה לעדכן אותה והמערכת נותרה זהה, הן מבחינת ממשק והן מבחינת הפונקציונליות. בשנה שעברה זכינו לעדכון ששיפר את המערכת, אך לא הגיע בכלל מאפל: תמיכה ב-Waze. כעת אפל עדכנה סוף סוף את המערכת שזמינה ברוב הרכבים שנמכרים בישראל בשנתיים האחרונות. המערכת מציעה מסך ראשי, בו ניתן לצפות במיקומכם, לרבות הוראות הגעה ליעד (אם כי במסך מאוד קטן ולא לפרטי פרטים), ושליטה על נגן המוזיקה: שני הדברים החשובים ביותר בתפעול מערכת המולטימדיה. במסך המשני ניתן למצוא את שאר האפליקציות, כשנגן המוזיקה זכה גם הוא לרענון.

carplay. צילום מסך, צילום מסך
שמים דגש על מידע ופונקציונליות./צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully