וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רף חדש בעולם הטלוויזיות אבל יש גם חסרונות: בדקנו את טלוויזית ה-8K הראשונה של סמסונג

19.8.2019 / 6:25

היא הטלוויזיה הכי מסקרנת שיש בשוק, ואולי גם הכי מתקדמת, אך תג המחיר (18 אלף שקלים) והיצע התכנים הדל עשוי להוות מכשול לטלוויזיה שיכלה בקלות להפוך ללהיט. בדקנו את המסך הכי מסקרן של סמסונג שמציע רזולוציית 8K

טלוויזיית ה-Q900 של סמסונג 8K. עמית לגו, מערכת וואלה!
ה-Q900 של סמסונג - בין היחידות ברזולוציית 8K/מערכת וואלה!, עמית לגו

סמסונג הציגה בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, CES, המתקיימת מדי שנה בוגאס בוגאס את סדרת מסכי הטלוויזיה שלה לשנת 2019. ועל אף שנמנעה מזה שנה נוספת להצטרף לקהילת ה-OLED של יריבתה הקוריאנית, LG, היא הקדימה אותה במירוץ ה-8K לבתי הצרכנים. עם סדרת ה-Q900 החדשה, סמסונג מביאה לשולחן מסך שמצד אחד מציג את החזון לעשור הקרוב בעולם הטלוויזיות, ומצד שני ממשיך להוכיח כמה הטכנולוגיה עדיין לא בשלה ורחוקה מלהיות בתג מחיר סביר לטלוויזיה ביתית. עם זאת, מסתמן כי הטלוויזיה של סמסונג הינה טלוויזיית ה-8K הראשונה והיחידה שנמצאת ביצור המוני ומגיעה במחיר הגיוני ביחס לחדשנות הטכנולוגית, בערך. כמה הגיוני? כ-18 אלף שקלים. אמנם מדובר בסכום שהוא פי חמישה ממה שהמשתמש הממוצע יהיה מוכן לשלם עבור טלוויזיה לסלון, לכן סמסונג יודעים, לפחות לעת עתה, שמדובר במסך לאלו שדורשים את הטוב והחדש ביותר ללא כל פשרות. היתרון: המסך. החיסרון: אין מספיק תכנים.

טלוויזיית ה-Q900 של סמסונג 8K. עמית לגו, מערכת וואלה!
טלוויזיית ה-8K של סמסונג/מערכת וואלה!, עמית לגו

עיצוב וחיבוריות

כפי שמצופה מטלוויזיה בגודל 65 אינץ', ובמיוחד כזו שמספר הפיקסלים בה הוא בלתי נתפס, היא עבה מאוד. עם זאת, זה לא מונע מהעיצוב שלה להיות יפיפה ומינימליסטי, תוך שמירה על קווי העיצוב המצוינים בטלוויזיות של סמסונג. הלוגו נשמר לאורך המסגרת הדקיקה, מה שיוצר מראה יוקרתי. עם זאת, הטלווזייה כבדה במיוחד, כך שתרצו להיות ממש זהירים איתה ולא לנסות להרים אותה לבדכם. עוד המסך כולל את קופסת ה-One Connect שסמסונג פיתחה בשנים האחרונות, והיא ברכה לכל הטלוויזיות של החברה באשר הן. על מנת להתחמק מחיבורים מעיקים בגב המסך, במיוחד כשהוא תלוי על הקיר, הקופסה מאפשרת חיבור מהיר וקל, אפילו של כבל החשמל. כך, באמצעות כבל אחד בלבד, המסך יקבל את כל מה שהוא צריך על מנת לשדר תוכן, לרבות מעבד התמונה. כתוצאה מכך, המסך עצמו דק באופן משמעותי מאילו היה צריך לאכלס גם את החלקים שבקופסה.

עוד בוואלה!

סמסונג משיקה בישראל את סדרת מסכי הטלוויזיה לשנת 2019

לכתבה המלאה
חיבורים טלוויזיית ה-Q900 של סמסונג 8K. עמית לגו, מערכת וואלה!
מגוון רחב של חיבורים בקופסה נפרדת ונוחה/מערכת וואלה!, עמית לגו

ממשק

בצורה מאוד אופיינית לסמסונג, הממשק נראה נהדר עם צבעים בהירים ומשבצות המבליטות את האפליקציות והאפשרויות. חנות האפליקציות מציעה את כל מה שתוכלו לרצות, לרבות נטפליקס אמזון ואפליקציות של חברות הטלוויזיה הישראליות. בשימוש בו, אפילו לא הייתי זקוק לממיר. באמצעות אפליקציית PartnerTV שעבדה מעולה למעט כמה גמגומים פה ושם ראיתי את ערוצי החדשות ושידור חי, ובכל הנוגע לתוכן VOD, היה את נטפליקס ואמזון שימלאו את הפער. הניווט נעשה על ידי שלט שתוכנן להיות מינימלי ככל האפשר וחווית השימוש, בשורה התחתונה, הייתה פשוטה וחלקה.

טלוויזיית ה-Q900 של סמסונג 8K. עמית לגו, מערכת וואלה!
הממשק מאפשר גישה מהירה לאפליקציות./מערכת וואלה!, עמית לגו

טכנולוגיית ה-QLED

אתחיל דווקא במגרעות של המסך מול המתחרים: מדובר בטכנולוגיית ה-QLED של סמסונג - לא OLED, אלא QLED. ההבדל דווקא פשוט למדי והוא גם כזה שמדבר על שתי טכנולוגיות שונות לחלוטין עם יתרונות לכאן או לכאן. לעומת מסכי QLED, לכל פיקסל במסך OLED יש יכולת הארה משלו, כך שבמידה ורק אזור ספציפי במסך מואר, השאר יהיה שחור לחלוטין משום שהפיקסלים לא יהיו מוארים. במסכי QLED, לפיקסלים אין גוף תאורה משלהם, ולכן האור הנפלט מהמסך נעשה מגופי תאורה המפוצלים למאות חלקים נפרדים מסך. התוצאה היא זליגות תאורה גם לאזורים במסך שכלל לא אמורים להיות מוארים. עם זאת, ל-QLED יש יתרון בעוצמת הבהירות הגבוהה יותר, וכן באמינות הגבוהה שלה בפס הייצור והמחיר הזול שעולה לייצר אותה. זו הסיבה שלא תראו מסכי OLED על מותגי מדבקה למשל.

טלוויזיית ה-Q900 של סמסונג 8K. עמית לגו, מערכת וואלה!
השחורים לא מגיעים לרמה של מסכי OLED, אולם הם ללא ספק קרובים ממש./מערכת וואלה!, עמית לגו

8K עדיין רחוק מאיתנו

אבל אם נניח לרגע את השוני בין הטכנולוגיות ונתרכז אך ורק ב-Q900 של סמסונג, עדיין יש לא מעט ביקורת, במיוחד בכל הנוגע לתוכן. אני לא יכול להדגיש את זה מספיק - אין תוכן ב-8K. אין. לפחות לא מספיק כדי להצדיק קפיצת מחיר של כמה עשרות אלפי שקלים לעומת מסכי הדגל האחרים של סמסונג, שממילא מציעים את אותה הפונקציונליות. בין אם בנטפליקס ובין אם ביוטיוב, אין תוכן 8K שאפשר לנגן על המסך הזה מלבד כמה המסופקים בהתקן אחסון נייד המגיע עם הטלוויזיה. כן, זה נראה מדהים, אבל סמסונג לא יכולה למכור לנו את החדשנות הזו בחוויה המלאה, לפחות לא בדור הראשון של המסכים האלו. היתרון היחיד שעובד לטובת המסך הינם חיבורי ה-HDMI 2.1, שיאפשרו בבוא הזמן חיבוריות 8K מלאה ב-60 פריימים לשנייה.

טלוויזיית ה-Q900 של סמסונג 8K. עמית לגו, מערכת וואלה!
8K - להיאבד בפיקסלים./מערכת וואלה!, עמית לגו

איכות תמונה

אחרי נשימה עמוקה, לקחתי את השלט והחלטתי לנסות גם את התוכן היומיומי שכנראה המשתמש הממוצע יצפה במסך. ניצלתי את השבוע לבינג' לסדרות כמו בית הנייר, שמוזרמת בנטפליקס ב-4K ו"דברים מוזרים", שמוזרמת ב-HDR. על אף שאין תמיכה בדולבי ויז'ן, אם כי יש תמיכה ב-HDR 10+, הצפייה במסך זו חוויה אמיתית. תוכן ב-8K נראה מדהים, ותוכן 4K, שכבר זמין בשפע, נראה אפילו יותר טוב במסכי 4K רגילים. מן הצפוי, גם בהזרמת תוכן מנטפליקס ב-4K ומיוטיוב ב-8K, התמונה לא השאירה מקום לטעויות - זה הרף החדש של עולם הטלוויזיות ב-2019. החדות הזו לא מצליחה להתבטא באף מסך אחר שניסיתי, למעט אולי מסכי הרטינה של אפל, וגם אז, במסך של סמסונג יש כל כך הרבה יותר פיקסלים לעבוד איתם. הצבעים מצוינים ומדויקים, ומצליחים לשמור על גוונים שאינם רווים מדי ביחס למסכי עבר של סמסונג. גם מנגנון החלקת התמונה עבד בצורה נהדרת ולא חייב שינוי מיוחד בהגדרות. נכון, שידורי טלוויזיה רגילים לא יעשו עימה חסד, אולם גם איכות התמונה של שידורים רגילים כמו אלה של מהדורות החדשות נראים מצוין, אך לא מציעים שיפור בכלל לעומת טלוויזיות אחרות.

טלוויזיית ה-Q900 של סמסונג 8K. עמית לגו, מערכת וואלה!
בין אם בשידורים ליניארים או ב-HDR בנטפליקס - התמונה מפילת לסתות. ה-Q900 של סמסונג/מערכת וואלה!, עמית לגו

סיכום

ברוכים הבאים ל-2019 - הטלוויזיות יותר חדות, יותר בהירות ויותר מפתיעות מכל הקודמות. ה-Q900 של סמסונג תצליח להפיל לכם את הלסתות כמעט בכל מצב. העיצוב מינימליסטי, קופסת החיבורים מותאמת גם לשנים הבאות ומונעת מהמסך להיות עבה מדי, והממשק הוא בין המתקדמים ביותר שתמצאו היום בשוק, כיאה לטלוויזיה של סמסונג. התמונה חדה כסכין וכל תוכן שתנגנו, בין אם מנטפליקס, אמזון או כל שירות אחר, יראה פשוט מדהים. ולמרות שהטכנולוגיה מבוססת על QLED, רמת השחורים והפירוט מתקרבת מאוד לזו שבמסכי ה-OLED. עם זאת, אין תמיכה בדולבי ויז'ן, הרמקולים ממש גרועים ותג המחיר לא מצדיק, לפחות כרגע, את השדרוג ממסך 4K. אז למי בדיוק המסך הזה מיועד - כנראה לאלה שממש רוצים להיות הראשונים לאמץ את הטכנולוגיה, ומוכנים לשלם החל מ-18 אלף שקלים לגודל 65 אינץ' ועד ל-35 אלף שקלים לדגם בגודל 82 אינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully