וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצליח לשדרג את הרכב ולהפוך אותו לחכם יותר? בדקנו את "פלאפון קאר"

1.8.2019 / 7:12

הוא מודד לכם כמעט כל דבר ברכב ואפילו מציע רשת ווייפיי לכלל הנוסעים: פלאפון קאר הוא עוד מוצר מותרות שכנראה תסתדרו בלעדיו, אבל הוא בהחלט מציע פונקציונליות מגניבה שקשה להתעלם ממנה. החל מאפליקציה מושקעת ועד התראות על תקלות, בדקנו את המכשיר של פלאפון לרכב

בשנה שעברה השיקה פלאפון את "פלאפון קאר", רכיב המתחבר לשקע מחשב הרכב ומאפשר הפעלת אינטרנט אלחוטי לרווחת הנוסעים וקבלת נתונים מהרכב כמו מהירות, האצות חריפות או נתונים דיאגנוסטים כמו מד שמן, מתח מצבר נמוך ועוד. המוצר מתאים להורים שרוצים לנטר את נהיגת הילדים, או כאלו שרוצים לשדרג את מערכת הרכב ולהוסיף אינטרנט אלחוטי לצד כל זה. מאז השקת הדור הראשון, הספיקה החברה להשיק דגם חדש כשבפלאפון מסרו כי מעל 15,000 משתמשים הצטרפו לשירות מאז שהושק. הדור החדש מביא שיפורים יחסית קלים, כשמחירו נותר זהה. האם מדובר במוצר חובה לכל בעל רכב?

עוד בנושא:

מצלמה שהצליחה להפתיע: בדקנו את ה-LG G8s
משתמשי ווטסאפ אתם בסכנה: ההודעה החדשה שמבטיחה 1,000 גיגה גלישה חינם
להיט המכירות הבא: דייסון משיקה בישראל את ה-V11

פלאפון קאר. מייקי לוי, מערכת וואלה!
פלאפון קאר/מערכת וואלה!, מייקי לוי

התקנה פשוטה

התקנת הרכיב מתבצעת בצורה כל כך פשוטה, אך היא גם תלויה בסוג הרכב שברשותכם; ככל שמדובר ברכב ישן, כך ההתקנה עשויה להיות מורכב יותר. הרכיב מתחבר אל מחשב הרכב באמצעות חיבור שנקרא "OBD". אותו חיבור הפך לסטנדרטי ברכבים החל משנת 2004, אך גם ברכבים ישנים עשוי להיות קשוי לאתר את החיבור. לרוב החיבור נמצא מתחת להגה, בצד שמאל שקרוב לדלת. ברכבים ישנים ההתקנה עשויה להיות מעט מורכבת, ואולי גם תדרוש פירוק פלסטיק או נבירה בתוך קופסת הנתיכים. במקרה הנוכחי, הרכב שלי שמשנת 2019 כולל חיבור OBD נוח להפליא וההתקנה הייתה פשוטה במיוחד, פשוט לחבר את המכשיר מבלי לבצע שום פירוק של פלסטיק מתא הנוסעים.

רגע לפני ההתקנה של רכיב ה-OBD בתוך הרכב, יש להוריד את האפליקציה "פלאפון קאר", שדרכה מתבצע החיבור הראשוני. אחרי הזנת מספר הטלפון וקבלת קוד בסמס, יש לסרוק את הקוד שנמצא על גבי הרכיב. רק לאחר מכן אפשר להכניס את הרכיב אל תוך השקע, וכך תתבצע הפעלה הראשונית. מדובר בהפעלה פשוטה שכל משתמש ממוצע יכול לבצע לבד ובפלאפון השקיעו בממשק נוח, פשוט ואפילו ישנם סרטוני עזר שברורים מאוד.

אפליקציה פשוטה ונוחה, התראות שלא תמיד מדויקות

גולת הכותרת במכשיר לטעמי, זו האפשרות לאינטרנט אלחוטי ברכב. נכון, כיום יש חבילות גלישה זולות בנפחים מאוד גדולים, אך גם כאן ניתן למצוא חבילה של 100 גיגה ב-40 שקלים בלבד. אולם למרות שהוא אמור לעשות דבר אחד מאוד חשוב שהוא אינטרנט אלחוטי, יש בו עדיין פשרות רבות. מאחר ומדובר במוצר שיחסית בגודל זעיר שניסו לדחוס אליו רכיבים רבים, נראה כי התפשרו על האנטנה הסלולרית. מצאתי לא מעט פעמים בהם מהירות ההורדה עמדה בין חצי מגה למגה בלבד, מהירות נמוכה במיוחד.

עוד בוואלה! TECH

נספרסו, גרמין ופוג'י: הדולר והליש"ט בשפל וזו הזדמנות לרכוש מוצרים מאמזון ובזול

לכתבה המלאה
מסך התנהגות בפלאפון קאר. צילום מסך
מתי האצתם בצורה חריפה? יש לזה מסך. אפליקציית פלאפון קאר/צילום מסך

צריך לחפש בכוח הצדקות למכשיר שבתשלום של 24 שקלים, אבל יש כמה שאם אתם "נופלים" בקטגוריה, מדובר במוצר מושלם עבורכם; ברכבים רבים מותקנות מערכות מולטימדיה בהתקנה עצמית, כך שמדובר במערכת אנדרואיד שנמצאת בתוך הרכב. אותה מערכת דורשת חיבור לאינטרנט על מנת להשתמש באפליקציות כמו פנגו, סלופארק או וייז. המשתמשים נוטים להפעיל נקודת גישה בסמארטפון ולבזבז זמן בהפעלה הראשונית, תוך כדי הנסיעה הם מבזבזים חבילת גלישה, ומכיוון שמדובר בפונקציה שצורכת כל כך הרבה סוללה, גם המטען ברכב לא מצליח להטעין את הסמארטפון. באמצעות המכשיר, ניתן ליהנות מאינטרנט אלחוטי ברגע התנעת הרכב, בצורה אוטומטית ופשוטה.

עוד המערכת מציעה שירותים כמו musix של פלאפון המציע האזנה למוסיקה ללא צריכה מחבילת הגלישה, האזנה לספרים קוליים כשהספר הראשון במתנה, ושירותי דרך במחירים מיוחדים לשירותי גרירה. שירותי הדרך מעט מיותרים אם יש לכם ביטוח מקיף שבמילא, את רוב השירותים תקבלו דרכו ובחינם. אך לצד הגימיקים, המערכת אמורה לספק נתונים חשובים כמו כמה עלתה לכם הנסיעה, על אופי הנסיעה וכמה בלימות חירום או האצות חריפות היו והאם הרכב עבר זעזוע כמו מכה. האפשרות הראשונה של "כמה עלתה הנסיעה" לא מדוייקת כלל, כשנסיעה לצפון עלתה לי לפי האפליקציה כ-200 שקלים לכיוון, שזה אומר 80 ליטרים של דלק ברכב, הוצאה של כ-500 שקלים. בפועל, בהיכרות עם הרכב, מדובר בנסיעה שעלתה כ-50 עד 80 שקלים, כשבתחילת הנסיעה תדלקתי את הרכב עד הסוף, ובסיום הנסיעה נותרו לי לפי הערכתי, כ-25-30 ליטרים. עוד ניתן לראות עלות דלק שבועית, שאצלי ברכב עומדת על 560 שקלים. אז בפעם האחרונה שבדקתי אין לי טנק, אך אני גם יודע כמה אני מוציא על דלק מדי חודש, וזה נע בין 100 ל-200 שקלים בשבוע, תלוי בשבוע.

מסך הבית בפלאפון קאר. מייקי לוי, צילום מסך
מסך בית מושקע בפלאפון קאר/צילום מסך, מייקי לוי

גם הפונקציה של בלימות חרום או האצות חריפות איננה מדויקת. ברוב המקרים היא הצליחה לדווח וקיבלתי סמס על בלימה או האצה שבאמת התקיימה, אך היו גם מקרים שבהם הרכב היה במצב שיוט. כשחושבים על זה לעומק, ההתראות האלו שימושיות בעיקר עבור הורים שרוצים להיות במעקב על הנסיעה של הילדים. עם זאת, הם עשויים לקבל התראות שווא ולמצוא עצמם במצב לא נעים, כשהם מקבלים הודעה שהייתה בלימה או האצה, ובפועל זה לא קרה. פונקציה שכן מדויקת כמו שעון היא הגבלת המהירות: ניתן להגביל את המהירות המרבית. כך לדוגמה ניתן להגביל עבור הנסיעה מהירות מרבית של 100 קמ"ש ובכל פעם שתחרגו אפילו בקמ"ש אחד, תקבלו סמס. זו פונקציה שימושית, במיוחד עבור נהגים צעירים שכך ניתן לדעת האם עברו את המהירות המותרת.

מעבר לכך אני חייב לשבח את פלאפון על ממשק מצויין שמספק את כל מה שצריך במסך הפתיחה לרבות: מהירות, מנוע, חום מנוע, סיבובי מנוע בדקה, מיקום הרכב והודעה "כל המערכות תקינות" או לחילופין שלא. ניתן להחליף את שם הרשת האלחוטית בלחיצת כפתור וכן גם את הסיסמה. האפליקציה בהחלט פשוטה ונוחה ואין משתמש שלא יוכל להתמצא בה בקלות. מיקום הרכב כמובן לא יכול להחליף שירותי איתור רכב, מכיוון שאפשר להוציא את הרכיב בצורה פשוטה מהירה.

למי זה מתאים?

מדובר במוצר שהוא מותרות, אפשר להסתדר בלעדיו ואם אין לכם נהג צעיר בבית או ילדים, לא בטוח שתמצאו שימוש אמיתי עבורו. עם זאת, זה מוצר ש"טוב שיהיה". האם שווה לשלם עליו 26 שקלים בחודש? לדעתי כן. הוא אומנם לא מדויק בפרמטרים רבים כמו האצה ובלימת חירום או צריכת הדלק, אך הוא נותן ערך נוסף לרכב. על אחת כמה וכמה אם יש לכם מערכת מולטימדיה ברכב מסוג אנדרואיד, כך שתוכלו לבצע חיבור מהיר ופשוט בכל פעם שאתם מניעים את הרכב. המוצר הצליח להציל אותי פעם אחת כשהרשת הסלולרית קרסה, ואילו הוא עבד והמשיך לספק לי אינטרנט אלחוטי. קהל היעד מצומצם מאוד והמוצר לא חף מתקלות, אך ברגע שמתרגלים אליו, קשה להיות בלעדיו.

גילוי נאות: אתר וואלה הוא חלק מקבוצת בזק שבו נמצאת גם חברת פלאפון

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully