וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות "בראשית": הכירו את התושבים החדשים על הירח

13.8.2019 / 9:25

חוקרים מאמינים שהיצורים הקטנים בעלי שמונה הרגליים שאורכם כמילימטר, הגיעו לירח על הגשושית הישראלית "בראשית" ושרדו את ההתרסקות. הם עמידים בפני תנאים קיצוניים ויכולים לשרוד התרסקות קשה ועוצמתית בהרבה מזו של "בראשית"

SwiFtSTiDeviL - BEST Transient Lunar Phenomena

בסרטון - האם אנחנו קרובים לפיתרון תעלומת הירח המהבהב בת אלפי השנים?

האם אלפי בעלי חיים קטנים ועמידים במיוחד חיים על הירח מאז התרסקות הגשושית הישראלית "בראשית"? כך לפחות טוענים מדענים במאמר שהתפרסם לאחרונה. טרדיגרדים ("דובוני מים") שהו על החללית הישראלית "בראשית" כחלק מארכיון הספרייה הירחית של היזם נובה ספיבק, שהיה חלק מהפרויקט של עמותת spaceIL. המדענים מניחים שהיצורים הללו - שאורכם פחות ממילימטר - שרדו את ההתרסקות הכואבת ב-11 באפריל השנה - והנם עדיין בחיים.

חוקר החלל נובה ספיבק אמר בנושא: "אנחנו מאמינים שיש סיכוי יותר מסביר להישרדותם של דובוני המים הללו". היצורים הקטנים שנראים כמו כיסונים עם שמונה רגליים יכולים לשרוד גם בחום של 150 מעלות וגם בקור של כמעט אפס מעלות. הם יכולים לחזור לחיים עשרות שנים לאחר התייבשותם. כשהם מתייבשים הם מצטמקים, אך הם קמים לתחייה כשהם באים שוב במגע עם מים. הם עמידים גם בפני קרינות קיצוניות ועשויים לשרוד במשך שנים על הירח.

דובוני מים. צילום מסך
דובוני המים עדיין חיים על הירח?/צילום מסך

ב-2007 הם הפכו ליצורים החיים הראשונים ששרדו בחלל. ספיבק מכנה אותם כ"אחת מצורות החיים העמידות ביותר בכדור הארץ" ובגלל זה דאג לשלוח אותם לחלל. לוקאס קאמצ'מרק, אסטרוביולוג פולני, חיזק את דבריו של ספיבק וטען שטרדיגרדים בהחלט עשויים לשרוד את התרסקות החללית. "היצורים האלו יכולים לשרוד לחץ גדול השווה נניח לכזה שנוצר בהתרסקות אסטרואידים, כך שהתרסקות קטנה כמו זו שהם עברו היא כלום עבורם", אמר קאמצ'מרק ל"גרדיאן".

קייסי קונלי, אסטרוביולוגית מנאס"א, טוענת שמשך ההישרדות של הייצורים האלו תלוי בתנאי אזור ההתרסקות ובטמפרטורות אליהן יחשפו. אולם, גם אם ישרדו במשך שנים, המשימה המאוישת הבאה תצא לפועל רק ב-2024 כך שהסיכוי שעוד נצליח להחזיר כמה מהם לכדור הארץ הוא כמעט אפסי. רפאל אלבס בטיסטה, פיזיקאי מאוניברסיטת סאו פאולו, טען: "הסיכוי שנצליח להציל אותם בזמן הוא קלוש, אז לדעתי גם אם הם יצליחו לשרוד לאורך זמן - גורלם עדיין אבוד".

  • עוד באותו נושא:
  • ירח
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully