וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונת מלחמה לגיימרים: בדקנו את הסמארטפון RedMagic 3 של נוביה

8.9.2019 / 7:21

שוק הגיימינג מתעורר בעולם ובישראל, והצרכנים דורשים גם סמארטפונים שיוכלו לאפשר להם לשחק בדרכים. היצרניות עושות הכל כדי לצבור פופולריות ולענות על הביקוש הגדול בתחום, כשהפעם זו חברת נוביה שהשיקה סמארטפון ממש לא שגרתי. האם הוא הצליח לעמוד במשימה? בדקנו

נוביה רד מג'יק 3. עמית לגו, מערכת וואלה!
הנוביה רד מג'יק 3/מערכת וואלה!, עמית לגו

עולם הגיימינג נמצא בשנים האחרונות בנסיקה שטרם נראתה כמוה. מדובר על מחשבים יעודיים, ציוד היקפי ובשנה האחרונה התעוררה קטגוריה חדשה: סמארטפונים המיועדים לגיימינג. לרוב מדובר במסארטפונים מגושמים וכבדים, בעיקר בגלל החומרה שהם נאלצים לשאת בתוכם. עם זאת, השוק העולמי בכלל והישראלי בפרט הראה ביקוש גדול לאחרונה עבור מכשירים כאלו, והמכירות עלו על הציפיות של רוב המשווקים. חברת נוביה הגיעה לישראל רק לפני מספר שנים והיוותה בעצמה חלק במהפכת המחירים שהתחילו היצרניות הסיניות, וכעת היא משיקה בארץ את מכשיר הגיימינג החדש שלה, ה-Red Magic 3. מדובר במכשיר הראשון בעולם עם מאוורר והוא מתיימר להיות אחד ממכשירי הגיימינג הטובים ביותר בשוק כיום. בדקנו האם הוא מצליח לעמוד בכך.

עיצוב

צבע אדום ועיצוב לא שגרתי: הסמארטפון הזה מושך את העיניים של כולם. מלבד היותו ענק מימדים, הוא מרשים מאוד וזועק "מכשיר גיימינג" עם כל קימור בשלדה המתכתית שלו. הודות לגב המכשיר העשוי אלומיניום, הנוביה נראה יותר כמו מכונית מירוצים מאשר סמארטפון והוא גם מרגיש ככה ביד. הוא כבד, מסיבי מאוד ולכל אורכו מרגיש פשוט כמו מכשיר הנושא עליו את החומרה הטובה ביותר, וזה לא רחוק מהמציאות, אבל עוד נגיע לזה. עוד העיצוב משלב גוונים של שחור ואדום המחזקים את הקו העיצובי שבחרה החברה עבור המכשיר, וכן וזוג כפתורי מגע שטוחים בצד שמאל המשמשים כבקרים עבור משחקים. בצד שמאל נמצא את מתג הגיימינג האדום שיעביר את המכשיר למצב משחק, שיפעיל גם את פס המנורות המשולב בגב המכשיר. וכן, תופעת ה-RGB (נורות לד בצבעים משתנים) שהתחילה במקלדות והעכברים של הגיימרים, הגיעה גם לעולם הסמארטפונים.

נוביה רד מג'יק 3. עמית לגו, מערכת וואלה!
הנוביה רד מג'יק 3/מערכת וואלה!, עמית לגו

מסך

המסך הוא כנראה התכונה החשובה ביותר בכל סמארטפון שיוצא לנו לבחון, והנוביה רד מג'יק 3 ממש לא מאכזב. עוד בביקורת שלי על הוואן פלוס 7 פרו הזהרתי: ברגע שתתחילו להשתמש במסך של הנוביה, יהיה לכל מאוד קשה לחזור אחורה. מדובר בפאנל AMOLED בגודל 6.65 אינץ' וברזולוציית Full-HD+. עד כאן הנתונים לא מרשימים יתר על המידה, עד שמגיעים בעצם לקצב הריענון - הנתון שעושה את כל ההבדל. הרד מג'יק 3 מגיע עם מסך בעל קצב רענון של 90 הרץ והכל, מהמשחקים ועד הממשק עצמו, נראים חלקים ומהירים יותר מרוב מכשירי הדגל בשוק כיום. הסיבה לכך היא שאנו רואים קצב חילוף פריימים גבוה יותר, וזאת במיוחד לאור העובדה שכבר התרגלנו לראות במכשירי דגל מסכים בעלי קצב ריענון של 60 הרץ בלבד. יתרה מכך, המסך בהיר מאוד, חד ובעל צבעים רווים, בדיוק כפי שניתן לצפות מסוג הפאנל. עם זאת, פחות אהבתי את צורת החיתוך העגולה של המסך על ידי המסגרת, שנראתה לדעתי מגושמת ממש, וזה חבל משום שהמסך באמת נהדר בכל אספקט אחר.

נוביה רד מג'יק 3. עמית לגו, מערכת וואלה!
הנוביה רד מג'יק 3/מערכת וואלה!, עמית לגו

ממשק

אפשר לסכם את זה בצורה ברורה, הממשק מכוער להחריד. כבר מעמוד הבית ניתן לראות כמה הוא מיושן וריבועי, מה שגורם לו להיראות ממש רע בהשוואה לכל ממשק אחר. ואולי למעשה היה טוב יותר עבור המכשיר אם נוביה הייתה מוותרת לחלוטין ליצור כאן איזשהו ממשק או ערכת נושא משלה, למעט כמובן מצב הגיימינג. לזכותה של היצרנית הסינית, הממשק קרוב מאוד לממשק הנקי של גוגל. כמעט זהה למען האמת. הוא נקי לחלוטין מכל האפליקציות המיותרות וכולל רק את אלו הבסיסיות ביותר שגוגל מספקת עם מכשירי האנדרואיד. בהחלט מדובר במעלה לא קטנה עבור המכשיר, בייחוד בגלל שכתוצאה מהממשק הנקי, המכשיר מהיר מאוד ומתמודד עם ריבוי אפליקציות בקלות, מבלי להראות סימני הישחקות.

נוסף לממשק הוא כמובן מצב הגיימינג, אותו ניתן להפעיל באמצעות המתג האדום שהזכרתי קודם לכן בצד שמאל של המכשיר. המתג מוביל למעשה לממשק חדש לחלוטין המאפשר הפעלה מהירה במיוחד של כל המשחקים המותקנים על המכשיר. עוד הממשק חוסם את כל ההתראות המפריעות כמו שיחות והודעות, ובכך ניתן לשחק ללא הסחות דעת. עוד תוכלו לכוון את עוצמת המאוורר המובנה בגב המכשיר וגם בזמן משחק להגדיר מחדש את הפעולות של כפתורי המגע שבצידו הימני של המכשיר.

מצלמה

מכשירי גיימינג יצרו לעצמם סטיגמה בשוק למצלמות גרועות, אולם הרד מג'יק 3 של נוביה הגיע כדי לשבור אותה. אל תתנו לעדשה הבודדת בגב המכשיר להטעות אתכם. מדובר בעדשת ה-48 מגה פיקסל שתוכלו למצוא גם במכשיר הדגל של שיאומי, והתמונות בה מצוינות, החל בטווח הדינמי של הצבעים ועד לחדות ורמת הפירוט. עם זאת, הפוקוס האוטומטי נהג לפספס לפעמים, הצילום בתנאי תאורה קשים הוא לא טוב בלשון המעטה וכמעט ולא ניתן לצלם עם המכשיר תמונת עומק שדה אמיתית. מצד שני, כמה אתם כבר יכולים לבקש ממכשיר שבכלל לא הגיע לתת דגש על איכות מצלמה. היא ממש לא טובה כמו של מכשירי ביניים אחרים ורחוקה מאוד מכזו של מכשירי דגל, אולם היא עושה את העבודה ומפתיעה לטובה.

נוביה רד מג'יק 3. עמית לגו, מערכת וואלה!
הנוביה רד מג'יק 3/מערכת וואלה!, עמית לגו

נוסף על כך, הממשק שלה פשוט נוראי ולמצוא תכונות כמו צילום בהילוך איטי זו משימה עבור המשתמש הפשוט. היא גם איטית למדי ומעוצבת בכיעור, שסך הכל מתאים לשאר הממשק. ולמרות זאת, אותה מצלמה מציעה צילום וידאו ב-8K ב-15 פריימים לשנייה, או צילום בהילוך איטי של 1,920 פריימים לשנייה. שתי התכונות הללו אמנם מוגדרות כבטא, אך עבדו לי ללא היסוס. מצלמת ה-16 מגה פיקסל הקדמית משיגה את התואר "נחמדה" ממש כמו זו שבגב המכשיר. היא לא תספק לכם תמונות מדהימות במיוחד, אבל היא מצליחה לעשות את העבודה.

סיכום

הנוביה רד מג'יק 3 לא הפסיק להפתיע אותי לאורך כל הבדיקה ולשבור סטיגמות: המסך, העיצוב, הממשק, חיי הסוללה והרמקולים הם רק כמה מהדברים שהפכו אותו עבורי לסמארטפון מצוין וכיפי לשימוש. החומרה היא זו שהפכה אותו גם ל"מפלצת" המסוגלת להריץ כל אפליקציה וכל משחק, בלי להראות ולו סימן שחיקה אחד. מדובר גם בסמארטפון הראשון בעולם עם מאוורר ומדובר בתוספת נחמדה ששמרה על המכשיר קריר גם תחת עומס. אילו רק הייתה כאן עדשה שנייה למערך הצילום האחורי, ממשק מפותח יותר ומסגרת קטנה ומרובעת יותר למסך, הוא גם כנראה היה מכשיר הדגל המושלם לא רק עבור גיימרים, אבל זה השוק שאליו מותג הרד מג'יק מכוון. אה כן, ובואו לא נשכח מתג המחיר שפשוט הופך את המכשיר הזה למשתלם ביותר עם העוצמה הזאת - רק 2,299 שקלים. המכשיר נמכר בישראל על ידי היבואנית הרשמית באג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully