וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: גוגל משחררת את מערכת ההפעלה אנדרואיד 10

4.9.2019 / 17:30

אחרי שהכריזה על מערכת ההפעלה אנדרואיד 10 במאי האחרון, גוגל שחררה הלילה (רביעי) את מערכת ההפעלה בצורה רשמית. בשלב זה, היא זמינה רק עבור מכשירי הפיקסל, וצפויה להגיע לשאר מכשירי האנדרואיד במהלך החודשים הקרובים, ואספנו עבורכם את כל הפיצ'רים החדשים

במאי האחרון הכריזה גוגל על מערכת ההפעלה אנדרואיד 10 ובמהלך הלילה (רביעי) שחררה את גרסת אנדרואיד 10 הסופית. הגרסה החדשה מביאה שינוי תהומי לעומת מה שהכרתם, אבל זה ממש לא מה שאתם חושבים. השינוי בא לידי ביטוי בכך שגוגל מפסיקה לקרוא למערכת ההפעלה בשמות של קינוחים, וכך גוגל מסכמת עשור של מערכות הפעלה שגרמו לחשק עז לאכול נוגט, אוריאו או פאי. הגרסה החדשה זמינה עבור כל מכשירי הפיקסל שהחברה השיקה, ולצידם גם את הוואן פלוס 7 והוואן פלוס 7 פרו בגרסת בטא, לצד שיאומי Redmi K20 שזמין בסין ובהודו. הגרסה צפויה להגיע במהלך החודשים הקרובים אל הסמארטפונים שהושקו בשנה האחרונה ובהדרגה יגיעו גם אל המכשירים שהושקו בשנתיים האחרונות. אספנו לכם את כל השינויים המהותיים בגרסה החדשה.

יחסוך לכם בסוללה: מצב לילה

סמסונג, וואווי ו-OnePlus כבר הספיקו לשלב מצב לילה בגרסאות שלהן, אך כעת הפיצ'ר מגיע בצורת ברירת מחדל בגרסת האנדרואיד 10. לא מדובר בבשורה שתשנה את חוקי המשחק, אך אם הסמארטפון שלכם כולל פאנל מסוג OLED כמו לדוגמה הסמארטפונים של LG ווואווי, אז מדובר בבשורה לחיי הסוללה שלכם. באמצעות מצב לילה, תוכלו לחסוך בסוללה בצורה משמעותית. המסך מסוג OLED מסוגל לשלוט בתאורת המסך על ידי שליטה בפיקסל בודד, וכשמופיע צבע שחור, הוא מכבה את הפיקסל לגמרי. המצב החדש יעזור להסתגל לתאורת המסך בלילה, אך בעיקר לחסכון בחיי הסוללה.

מצב חושך אנדרואיד 10. יח״צ,
עם הסמארטפון המתאים, תוכלו גם לחסוך בסוללה./יח״צ

מצב "פוקוס" ובקרת הורים

המצב החדש יאפשר לכם להשתיק באופן זמני אפליקציות שעשויות להפריע לכם להתרכז. המצב החדש זמין בגרסת בטא בלבד ויגיע במהלך השנה הקרובה. עוד גוגל הוסיפה מצב בקרת הורים, שיאפשר להורים לשלוט על הסמארטפון של הילד דרך הסמארטפון האישי שלהם, וכך להגביל מרחוק את זמן המסך, איזה אפליקציות אפשר להוריד, לעקוב אחר צריכת הגלישה שלהם ומתי הם הולכים לישון או מכבים את הטלפון. עוד הציגה גוגל את מצב "כתוביות חיות", שבאמצעות למידת מכונה, נגן הוידאו יוכל להציג כתוביות בזמן אמת, לרבות כתוביות בפודקסטים, הודעות קוליות ובכל האפליקציות הקוליות. הפיצ'ר עדיין לא זמין בתפוצה רחבה, והוא צפוי לצאת במהלך הסתיו הקרוב, כשהוא זמין תחילה רק במכשירי גוגל.

גוגל בקרת הורים. יח״צ,
שליטה מלאה על הסמארטפון של הילדים./יח״צ

שליטה על ההתראות והפרטיות

כדי להפחית את ההתראות, גוגל מאפשרת למשתמש לבחור מעתה איזה אפליקציות יזכו להתראות מלאות כמו רעש, רטט או איזה יזכו להתראות חלקיות או התראות ללא חיווי כלל. למעשה, גוגל תאפשר למשתמש סוף - סוף לקחת שליטה על ההתראות, ולאפשר לו לקבל את ההתראות הרצויות בלבד. עוד גוגל הרחיבה את השליטה על הפרטיות באפליקציות, כשמעתה היא תציע פיצ'ר דומה שנמצא באייפון. הפיצ'ר יאפשר למשתמש לבחור מתי האפליקציות יוכלו לגשת למיקום הסמארטפון או שכלל לא.

פרטיות אנדרואיד 10. יח״צ,
הפרטיות חוזרת למשתמשים./יח״צ

עדכוני אבטחה מחנות האפליקציות

איך לא חשבו על זה קודם? אחת מהבעיות הגדולות ביותר של גוגל, אלו עדכוני האבטחה שלא תמיד מגיעים אל כל הסמארטפונים שמריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד. כתוצאה מכך, ישנן עשרות סדרות של סמארטפונים, שפועלות על גרסאות ישנות ופרוצות. אחד מהפתרונות של גוגל, הוא שחרור עדכון אבטחה חודשי, אך גם הוא לא תמיד מגיע אל כל הסמארטפונים. אנדרואיד 10 תעשה סדר בכל מה שקשור לעדכוני אבטחה, כשבגרסה החדשה הם יגיעו הישר מחנות האפליקציות. מדובר במערכת חדשה, שנועדה להביא עדכוני אבטחה ופרטיות מתוך חנות האפליקציות, וכך לדלג על יצרניות האנדרואיד שמשחררות את עדכוני האבטחה באיחור ניכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully