וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iOS 13 תשתחרר בשבוע הבא: חמש התכונות הגדולות במערכת ההפעלה החדשה

13.9.2019 / 6:25

רק לפני כחודשיים, טים קוק עלה על הבמה והציג את מערכת ההפעלה החדשה, iOS 13. ובין עשרות שיפורים ושדרוגים, הבטיחו באפל לייצר חוויה חדשה גם עבור משתמשי האייפון הקיימים. אז ימים ספורים לפני שהגרסה החדשה תשתחרר לקהל הרחב, סיכמנו את חמש התכונות הגדולות ב-iOS 13

גרסה 13 אפל. צילום מסך, צילום מסך
הגרסה החדשה לאייפון מגיעה ב-19 בספטמבר/צילום מסך, צילום מסך

זה רשמי: גרסת ה-iOS החדשה, 13 במספרה, תחל להתעדכן על גבי מכשירי אפל כבר בימים הקרובים. לפני יומיים בלבד, אפל ערכה את אירוע ההכרזה השנתי שלה בסן חוזה והציגה בפעם הראשונה את סדרת מכשירי האייפון 11. וכמובן, עם כל הכרזה של אייפון חדש, גם מערכת הפעלה חדשה עתידה להתעדכן על גבי האייפונים הישנים ולאפשר להם לקבל טעימה מהתכונות החדשות שאפל תכננה בשנה האחרונה. את iOS 13 טים קוק, מנכ"ל אפל, חשף על אותה הבמה רק לפני שלושה חודשים - ואם חשבתם שהאייפון חידש הרבה, אתם ללא ספק תופתעו ממערכת ההפעלה החדשה, אך שימו לב שרק משתמשי אייפון 6s ומעלה יזכו לקבל אותה. אז לכבוד שחרור הגרסה החדשה ב-19 בספטמבר, החל משיפורים במהירות המכשירים ועד מצב הלילה החדשה, סיכמנו את חמש התכונות הגדולות ביותר.

מצב לילה

אחד מהשינויים הגדולים בקו העיצובי של העדכון החדש הוא כמובן מצב הלילה החדש. והרבה מעבר לשינוי כללי בעיצוב של הממשק לגוונים כהים יותר, מדובר במצב שיאפשר חיסכון בסוללה, בעיקר עבור דגמי האייפון החדשים, המשלבים מסכי OLED. מדובר בפאנל שמסוגל לשלוט על כל פיקסל בנפרד, כך שברגע שמוצג צבע שחור, הוא ידע לכבות את הפיקסלים המיותרים ובכך לחסוך בחיי סוללה. מדובר במצב ששולב כבר בגרסת האנדרואיד הקודמת ולפני כשנה גם במחשבי המק - ובכלל, כמעט כל המתכנתים יעידו שהם מעולם לא עבדו עם ערכת נושא חוץ ממצב הלילה במחשב שלהם.

מצב חושך באייפון. צילום מסך, צילום מסך
מצב הלילה החדש באייפונים/צילום מסך, צילום מסך

שיפורים במהירות ובחיי הסוללה

אפל יודעת שיותר ויותר משתמשים מנסים לשמור על המכשיר שלהם לאורך זמן ולרכוש דגם חדש רק אחת לכמה שנים, וזו אחת הסיבות העיקריות שהחברה שמה דגש גדול מאוד על להפוך את iOS 13 לגרסת האייפון המהירה ביותר עד כה. "השנה דאגנו שהכל יהיה מהיר יותר, פתיחת האייפון עם FaceID מהירה יותר ב-30 אחוזים. שינינו את הדרך שבה מורידים אפליקציות, וכיווצנו את הנפח שלהם ב-50 אחוזים, ואת העדכונים ב-60 אחוזים", אמר קרייג פדריגי, מהנדס התוכנה הראשי באפל, באירוע ההכרזה על מערכת ההפעלה החדשה. עוד משתמשים יכולים לצפות לזמני טעינת אפליקציות המהירים פי 2, וכן לזמני טעינה מעט ארוכים יותר כדי למנוע מהסוללות באייפונים להתיישן מהר.

להתחבר עם אפל

הבשורה הגדולה ביותר בגרסה החדשה למערכת ההפעלה לאייפון היא ללא ספק האפשרות להתחבר באמצעות חשבון אפל לשירותים שונים. עם התכונה הזו, משתמשים יוכלו להתחבר ליותר שירותים באופן בטיחותי ופרטי, מבלי להזין את כתובת המייל האישית שלהם. אפל למעשה תשים דלת בפני פייסבוק, גוגל ומגוון השירותים הרחב שדורש מאיתנו שם משתמש וסיסמה, ותאפשר למשתמשים לשלוט באילו פרטים השירותים האלו שואבים. על מנת לשמור על פרטיות מוגברת, אפל תציע כתובת מייל אנונימית שאותה תשתף עם השירותים האלו, ואותה כתובת תעביר את ההודעות אל תוך החשבון הראשי. בכך, האפשרות החדשה שקופה למשתמש, אך מגבירה את הפרטיות בצורה משמעותית, ואף מבטיחה הגנה מוגברת.

IOS 13 פרטיות מוגברת. יח"צ,
תכונת הפרטיות החדשה ב-iOS 13/יח"צ

לערוך תמונות בקלות דרך הגלריה

אפליקציית התמונות עברה שדרוג מהותי וכעת הודות לבינה מלאכותית, היא תזהה כפל תמונות ותבליט רק את התמונה הטובה ביותר, כך שהגלריה שלכם צפויה להצטמצם באופן משמעותי, מה שיוביל גם לחיסכון אדיר בזיכרון. עוד האפליקציה תאפשר לראות את התמונות שצילמתם בסרטונים חיים שמוקלטים אוטומטית עם צילום התמונה, תוך כדי שאתם מדפדפים בתמונות. תוכלו גם לשלוט בצילומי עומק השדה בצורה טובה יותר עם אפקטים חדשים. יש גם בשורה למי שעד כה התקשה לערוך סרטוני וידאו באייפון: בגרסה החדשה ניתן יהיה לערוך סרטונים בקלות, לרבות שינוי הזווית, הוספת פילטרים ושינוי הבהירות.

עריכת תמונות בגרסת iOS 13. צילום מסך, צילום מסך
עריכת תמונות בגרסה החדשה לאייפון - פשוט מאי פעם./צילום מסך, צילום מסך

הקלדה בהחלקה

עבור משתמשי האנדרואיד התכונה הזו תישמע מוכרת ומיושנת, אולם עבור משתמשי אפל מדובר בבשורה לא קטנה. יש כמה אנשים שכבר הספיקו להתמכר לסוויפטקי או לסווייפ, שתיים מהמקלדות הפופולריות ביותר באנדרואיד, בעיקר הודות ליכולת להחליק על המקלדת מאות אחת לשנייה ולהקליד כך משפטים שלמים בקלות. מדובר בפתרון מצוין לאלו הנאלצים להקליד עם יד אחת בלבד, וזו גם דרך מהירה בהרבה לכתוב מילים ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully