וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאיון מיוחד: הסטארט-אפ שמוצא את הטיסות הזולות ביותר

1.10.2019 / 10:40

הם התחילו עם דף בפייסבוק שצבר יותר מ-360 אלף לייקים, וכעת הם מוצאים טיסות זולות לכל מי שמבקש, הודות לצ'אט בוט מתוחכם שבתוך שניות בודדות, מוצא את הטיסה הזולה ביותר. מנהלי עמוד "טיסות סודיות" מספרים על הסטארט-אפ המוצלח

כרטיס טיסה עם דרכון. ShutterStock
אם חיפשתם טיסה זולה, כנראה שנתקלתם כבר ב"טיסות סודיות"./ShutterStock

הם מסרבים שיקראו להם סטארט-אפ, למרות שכל הנתונים מצביעים על אחד כזה. אולי אתם לא מכירים את האחים לניס, אבל אתם בטח אחד מ-360 אלף שעוקבים אחריהם בדף הפייסבוק. האחים לניס אחראים על הדף הפופולרי "טיסות סודיות", שמפרסם מדי יום טיסות החל מעשרות דולרים למגוון רחב של יעדים. את כמות העוקבים, הם הצליחו להשיג בתוך שנתיים בלבד. במהלך השנים האחרונות, הוזלו מחירי הטיסות עד לכדי טיסות בעשרות דולרים בודדים לאירופה. האחים לניס פיתחו כלי שעונה על הצורך שעלה: למצוא טיסות זולות בלחיצת כפתור. הם התחילו עם עמוד פייסבוק, והמשיכו לפיתוח של צ'אט בוט בפייסבוק, המאפשר לכל אחד לחפש טיסות זולות לפי דרישותיו.

"לפני שנתיים פתחנו את הדף בפייסבוק, ובשנה שעברה פתחנו את הצ'אט בוט שהוא הראשון בישראל שעוסק בעולם התיירות בפייסבוק, והיחיד שמאפשר את חיפוש הטיסות הזולות בעולם", אומר יניב לניס. "הרעיון הגיע מזה קיבלנו מאות של הודעות של עוקבים שביקשו שנעזור להם לחפש טיסה. השתמשנו בפלטפורמה שעוזרת לבנות את הצ'אט שאותו הלקוח רואה, ומאחורי הקלעים יש מפתחים שבעצם בונים ואוספים את כל הנתונים ומחירי הטיסות. אנחנו מחוברים טכנולוגית לסוכנויות שונות, לאתרי הזמנות ומספר מנועי חיפוש. אנחנו משווים בין כולם, ומוצאים את המחירים הזולים ביותר. יתרה מכך: הוספנו מנגנון התראות אישי שהוא המהיר בעולם. המשתמשים יכולים להירשם להתראות ליעד מסוים, וברגע שירד המחיר, הם יקבלו התראה מיידית", הוסיף לניס.

טיסות סודיות צ'ט בוט גיפ. צילום מסך
הצ'ט בוט של טיסות סודיות/צילום מסך

כמה זמן זה לוקח לחפש טיסה בצ'אט?

"כשאתה פותח את הצ'אט הוא שואל אותך שלוש שאלות: לאן אתה רוצה לטוס, מתי ולכמה זמן. ברגע שנתת את כל המידע שאתה צריך, תוך 3 שניות תקבל את העשר טיסות הזולות ביותר. אפשר להגיד שלמנועי החיפוש המסורתיים לוקח בין 20 ל-50 שניות. עוד נקודה כואבת של הצרכנים זה שהם מחפשים טיסות מקבלים מחיר זול ואז כשהם מגיעים לשלם המחיר עולה, כלומר רק כשהם מגיעים לתשלום המנוע מוודא האם המחיר עדיין עדכני. אנחנו מוודאים את זה כל כמה דקות ולא מסתמכים על מחירים שלא מעודכנים. המחירים הנמוכים במיוחד יכולים להוות מכשול, לדוגמה לפני חודשיים היו לנו עיכובים בצ'אט כי היו לנו טיסות ב-350 דולר לניו יורק. המחירים האלו גרמו לעומס מטורף. עשרות אלפי אנשים בתוך כמה דקות שנכנסו בתוך פרק זמן מאוד מאוד מצומצם. אמנחנו כל הזמן משפרים ומגדילים משאבים כדי שנוכל לתמוך גם בסדרי גודל כאלו, שלא דמיינו שנגיע אליהם כל כך מהר".

עוד בוואלה!

טראמפ בעננים: האייפון 11 עוקף את וואווי בכל המבחנים האפשריים

לכתבה המלאה

איזה פתרון אתם מציעים?

"אנחנו פותרים שתי בעיות: למצוא את הזול ביותר, ולקבל התראה מיידית כשהמחיר יורד. משהו חדש שאנחנו הוספנו, זה בעצם שהבנו שאנשים לא בהכרח מחפשים את הזול ביותר. אם תחפש את הזול ביותר יהיה פוזנן בנובמבר, אז אנחנו לוקחים גם תאריכים שהם בהכרח תאריכים מבוקשים יותר, אנחנו מאתרים אותם ואני יכול להציע את הטיסה הזולה ביותר לחג ספציפי. אם תכתוב לצ'אט בוט שאתה רוצה לטוס בראש השנה, הוא יחזיר את המחירים הזולים ביותר לחג. הם יהיו גבוהים יותר פאפוס בנובמבר, אבל זה עדיין יקלע לתאריכים. כך לדוגמה, ניתחנו אלפי שיחות של משתמשים וגילינו שהם רוצים לטוס בדיוק בתאריכים הכי מבוקשים בראש השנה וסוכות".

מה התגובות של האנשים?

"התגובות מדהימות, אנשים שהצליחו להבין את הפוטנציאל המטורף שיש לכלי החדשני, לא מפסיקים להשתמש בו ואנחנו מקבלים אינספור מחמאות. יש לנו 3,000 ביקורות בדף פייסבוק שמהללים את השירות. עם זאת, יש את הקהל שלא בהכרח מחפש את הזול ביותר והוא מחפש תאריכים ספציפיים והיום הוא לא מקבל מענה של זה בצ'אט בוט. אני אישית לא מאמין שאני יכול לתת ערך מוסף לחיפוש בתאריכים ספציפיים. מי שמחפש יעד ספציפי בתאריכים ספציפיים, המחיר הוא בדרך כלל בעדיפות שלישית. לכן הוא יהיה יקר יותר".

טיסות סודיות. צילום מסך
הצ'ט בוט של טיסות סודיות/צילום מסך

כמה משתמשים בצ'אט בוט?

"עברנו את ה-4 מיליון חיפושים בתוך שנה אחת, ממוצע של 11 אלף חיפושים ביום, אבל אנחנו נמצאים בגידול טבעי מתמיד. אנחנו הבוט עם מספר הטרנקזציות הכי גבוה בישראל. אני בטוח ששנת 2020 תהיה השנה שבה כל שחקני התיירות ינסו לתת מענה אוטומטי דרך בוט. העבודה הזאת תובענית אבל גם מתגמלת. לפני מספר חודשים התפטרתי מהעבודה שלי כדי להתמקד כל הזמן בטיסות סודיות. עד אותו רגע עלה לי בהמון סופי שבוע ולילות במקביל לתעסוקה שלי. אנחנו רואים את הגדילה משמעותית ומאמינים מאוד בעתיד של המוצר".

מה דעתך על מנוע החיפוש של גוגל?

"אני מאוד אוהב את המנוע חיפוש טיסות של גוגל, הוא מחובר ישירות למאות סוכנויות וחברות תעופה אך עם הגודל והעוצמה מגיע גם החסרון הגדול והוא עדכניות הנתונים. גוגל הוא המנוע עם הכי הרבה תעריפי רפאים, כלומר תעריפים שמוצגים כי כנראה היו קיימים ברגע מסוים אך כבר לא ניתן לכרטס אותם. עוד הם מציעים כיום החזר במידה והמחיר ירד, וזו יוזמה מעולה אבל זה מוצע רק עבור טיסות מאוד ספציפיות, בזמנים מאוד ספציפיים שהם בטוחים שהאלגוריתם שלהם יקלע בדיוק. אם לא מציעים לך את השירות הזה - כנראה שיש סיבה. זה גימיק יפה, אבל זה מוצע על טיסות מאוד ספציפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully