וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תובעת את חברת NSO הישראלית: "השתמשה בפירצה לריגול אחר 1,400 אנשים"

29.10.2019 / 21:42

בחודש מאי האחרון התגלתה פריצה בווטסאפ, במהלכה האקרים שתלו רוגלה באמצעות שיחת וידאו בווטסאפ. כעת פייסבוק מפרסמת כי מי שעמד מאחורי הפריצה זו חברת NSO הישראלית. עוד בפייסבוק הודיעו כי הגישו תביעה נגד החברה הישראלית

יושב הראש ומנכ"ל החברה והרשת החברתית פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדה בקונגרס האמריקני בנוגע לפרויקט מטבע ה"ליברה" הוירטואלי. רויטרס
פייסבוק תובעת את חברת הסייבר הישראלית NSO./רויטרס

פייסבוק תובעת את חברת מודיעין הסייבר הישראלית NSO: בחודש מאי האחרון התגלתה פריצה בשיחות הוידאו של ווטסאפ, במהלכה תוקפים התקשרו בשיחת וידאו, כשהנמען כלל לא היה צריך לענות לשיחה, ושתלו רוגלה זדונית שמאפשרת להשתלט על הסמארטפון. וויל קאטקארט, ראש ווטסאפ, פרסם בוושינגטון פוסט טור שבו הסביר על הממצאים החדשים. "אחרי חודשים של חקירות, אנחנו יכולים להגיד מי עומד מאחורי המתקפה. היום הגשנו תביעה בבית המשפט נגד חברת הטכנולוגיה הבינלאומית קבוצת NSO", אמר. חברת NSO הינה חברה סייבר מודיעין ישראלית, ששמה עולה לעיתים תכופות בהקשרים של פריצות לסמארטפונים, ואף בעבר הוגשה תביעה נגד NSO על כך שסייעה ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשקוג'י.

"איך אנחנו יכולים לומר זאת בביטחון? אספנו אינפורמציה שמראה כי התוקפים השתמשו בשרתי אחסון שקושרו לקבוצת NSO. בנוסף, קשרנו קשר בין חשבונות הווטסאפ לבין המתקפה של NSO. בעוד שהמתקפה הייתה מאוד מתוחכמת, הניסיונות לטשטש את העקבות לא צלחו". לטענת פייסבוק, הפריצה שימשה לתקיפה של 1,400 אנשים, מתוכם 100 פעילי זכויות אדם. זו צריכה להיות קריאה השקמה לכל חברות הטכנולוגיה, הממשלות וכל משתמשי האינטרנט", הוסיף.

NSO הכחישה לפני מספר חודשים מעורבות בתקיפה, וציינה "בשום מצב NSO תהיה מעורבת בפעילות כזאת". בפייסבוק ציינו כי החקירה שלהם מראה אחרת, למרות דברי חברת NSO. "כעת אנחנו מבקשים שחברת NSO תתן דין וחשבון לפי החוקים הממלכתיים והפדרלים בארצות הברית, לרבות חוק ההונאה והתעללות בארצות הברית", ציינו בפייסבוק.

לא מקרי: מדוע פייסבוק בחרה דווקא עכשיו להגיש את התביעה?

פרסום התוצאות אינן מקריות, ולא מן הנמנע כי פייסבוק ידעה מזה זמן רב מי עומדת מאחורי המתקפה.
בשעה שמארק צוקרברג מגמגם בשימוע בקונגרס האמריקני, ומספק תמונות מדאיגות על מצבה של פייסבוק בכל מה שקשור לנושא הפייק ניוז, נראה שבפייסבוק מצאו כי זה הזמן להסית את אור הזרקורים מהדיון בקונגרס. ייתכן כי פייסבוק רוצה לשדר לממשל האמריקאי כי היא פועלת לאיתור וחסימת פריצות כאלו, ואף פועלת מולם במישור המשפטי. לא בטוח שזה מה שירצה את הממשל האמריקאי, ובטח שלא ירגיע את נושא הפייק ניוז שבימים אלו מעורר סערה בארצות הברית.


פנינו לפייסבוק בשאלה האם ישראלים היו קורבן לתקיפה, ושם סירבו למסור לנו תגובה.

מ-NSO טרם נמסרה תגובה ונפרסמה לכשתתקבל.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully