וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13,090 שקלים והוא שלכם: בדקנו את המחשב הנייד החדש של לנובו

30.10.2019 / 13:30

לנובו ממשיכה להעמיק את אחיזתה בשוק הישראלי, כשהיא מציעה לפטופים במחירים משתלמים ומפרטים עוצמתיים במיוחד. הפעם בדקנו את ה-740 בקונפיגורציה העוצמתית ביותר. אין שום משימה שהוא לא יוכל לבצע, אך עדיין יש לו לא מעט חסרונות

משחב נייד לנובו Y740 חזית. מייקי לוי, מערכת וואלה!
בהירות מעט מאכזבת./מערכת וואלה!, מייקי לוי

בשנים האחרונות אנחנו רואים התעוררות משמעותית של יצרניות המחשבים והסמארטפונים בעולם הגיימינג. אחת מהמובילות העולמית הינה חברת לנובו שהשיקה את סדרת ה-Legion, סדרה ייעודית עבור עולם הגיימינג. מלבד הפעילות העולמית, ניתן להתרשם לטובה מהפעילות של החברה בישראל, כשהיא מביאה היצע רחב מאוד של דגמים, החל מאלפי שקלים בודדים ועד לדגם שבדקנו שיכול לעלות בקונפיגורציה המתקדמת, יותר מ-13 אלף שקלים. המחשב מסדרת Y740 שבדקנו, שם דגש מינימלי על ניידות, ודגש גבוה על ביצועים. למעשה, זהו אחד מהמחשבים הניידים המתקדמים והעוצמתיים ביותר שניתן למצוא כיום בשוק.

עיצוב: הדגש פחות על ניידות

הלנובו מסדרת Y740 אולי מגיע תחת מותג הגיימינג של החברה, "Legion", אך מרחוק הוא כלל לא צועק לפטופ גיימינג. מדובר במחשב שמבחינת מידות ומשקל אולי בהחלט דומה ללפטופ גיימינג, אך מבחינה עיצובית, הוא נראה כמו כל לפטופ אחר ואפילו עם כמה חסרונות. את הצדדים של המחשב, לנובו רוקנה מחיבורים למעט חיבור USB בצד ימין וחיבור Type-C ואודיו בצד שמאל. את החיבורים המלאים ניתן למצוא בגב המחשב, והוא מגיע עם בדיוק מה שאתם צריכים: 2 חיבורי USB נוספים (3 חיבורים בסך הכל ואחד נוסף מסוג Type-C), חיבור איטרנט, HDMI ו-DisplayPort.

המחשב מגיע בעיצוב יחסית יוקרתי, כשבגב המסך הלוגו Legion כשבתוך האות O, לנובו שילבה אות נוספת ומאורת, Y שמסמנת את הסדרה של המחשב. בלנובו עשו שימוש רב באלומיניום ומעט מאוד שימוש בפלסטיק. אחד החסרונות הבולטים זו המסגרת הרחבה והמעט מגושמת של המסך, אך מנגד המחשב מגיע עם מקלדת מלאה שמאורת עם נורות לד. חסרון נוסף בלוח המקשים הינו משטח העכבר הקלסטרופובי. מדובר במשטח קטן מאוד, שמעלה תהיות למה התכוון המשורר בעיצוב. האם לנובו מתייחסת למחשב ככזה שבמילא ישתמשו בו עם עכבר ומקלדת חיצוניים או שמה הזניחו את המשטח בכוונה.

לנובו legion. מייקי לוי, מערכת וואלה!
עיצוב יוקרתי./מערכת וואלה!, מייקי לוי

מסך: מושלם לעבודה בחוץ

ה-740 בתצורה שבדקנו, לא שם דגש על ניידות מושלמת והוא גם לא נועד לכך. הוא נולד כדי להיות תחנת עבודה ניידת כמה שאפשר. הוא כולל מסך בגודל 17 אינץ' ברזולוציית FullHD ובהירות מקסימלית של 300 ניטים. הוא לא מיועד לצפייה בנטפליקס או שימושים אחרים, למרות שהוא שומר על חדות גבוהה, אלא בעיקר כדי לעבוד בחוץ ובתנאים מעט מאתגרים. למסך ציפוי נגד השתקפויות, כך שניתן לעבוד איתו תחת שמש ישירה, למרות הבהירות המקסימלית שעומדת על 300 ניטים בלבד, שהינה עוצמת הארה מעט נמוכה.

לעורכי וידאו, גיימרים ומי שצריך ביצועים גבוהים

המחשב של לנובו מביא את כל החומרה העדכנית והמתקדמת ביותר שניתן למצוא במחשב נייד. למעשה, קשה להאמין שבלנובו הצליחו להכניס מפרט כה עשיר ומתקדם אל תוך גוף מחשב שאומנם גדול וחריג מימדים, אבל עדיין שומר על אפקט הניידות. הוא מגיע עם מעבד Core I7 מרובע ליבות מהסדרה התשיעית, בשידוך ל-32 גיגה זיכרון RAM. גם נפח אחסון לא חסר במחשב העוצמתי של לנובו, ובפנים ניתן למצוא שני כוננים: כונן SSD בנפח אחד טרה בייט, ואילו השני כונן רגיל בנפח שני טרה בייט.

לנובו מקלדת. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מלקדת מלאה ונוחה, משטח העכבר קצת פחות./מערכת וואלה!, מייקי לוי

המחשב כולל כונן SSD בנפח טרה ובחיבור PCI-E, שלמעשה מאפשר לו לפעול באופן מהיר הרבה יותר מכונן SSD רגיל. מבדיקה בתוכנת CrystalDiskMark ניתן לראות שמהירויות הכתיבה של הכונן עומדת 2327 מגה בייט לשנייה ואילו מהירות הקריאה עומדת על 3489 מגה בייט לשנייה. בין אם אתם עורכי וידאו שזקוקים לקבל גישה מהירה לקבצים גדולים במיוחד, או גיימרים שרוצים להאיץ את מהירות עליית המשחקים, המהירויות הללו הן בין הטובות ביותר שניתן למצוא כיום, ועל כן, מדובר בבחירה מצוינת עבור שני סוגי השימוש.

crystaldiskmark. צילום מסך, צילום מסך
ביצועים מרשימים./צילום מסך, צילום מסך

השיא של המחשב בא לידי ביטוי עם כרטיס המסך העוצמתי RTX 2080. בשוק קיימים לפטופים בודדים שמציעים חומרה כה מתקדמת בדגש על עוצמתית. כרטיס המסך יספק את הביצועים הטובים ביותר שזמינים כיום במחשבים ניידים, הן אם אתם עורכי וידאו או גיימרים. למעשה, בשידוך של המפרט הזה, כמעט ולא תמצאו משחק או תוכנה שלא תעבוד בצורה מיטבית.

אם אתם עובדים בחוץ ובונים על חיי סוללה ארוכים, ייתכן וזה לא המחשב בשבילכם, שכן הסוללה מספיקה לשעתיים עבודה, ואפילו פחות אם אתם עובדים עם תוכנות כבדות כמו תוכנות עריכה או משחקים. עוד יתרון במחשב, זו מערכת הסאונד שכוללת סאב הממוקם בחלקו התחתון של המחשב ומספק איכות שמע מפתיעה במיוחד.

לא עוד מחשב נייד וגם לא לכל אחד

המחשב מסדרת Y740 לא מיועד לכל אחד. הוא לא מיועד למי שצריך "סתם" ביצועים גבוהים או מחפש מחשב לטווח ארוך. הוא מגיע עם החומרה המתקדמת והעוצמתית ביותר שניתן למצוא בשוק, ולכן גם מחירו שעומד על יותר מ-13 אלף שקלים בקונפיגורציה הזאת. אם אתם עורכי וידאו או גיימרים שרוצים את המפרט הטוב ביותר, נראה כי הלפטופ של לנובו יציע את הטוב מכל העולמות: מעבד מתקדם, זיכרון ראם של 32 גיגה, כונן SSD בנפח של אחד טרה שמספק ביצועים מרשימים וכרטיס מסך עוצמתי.

  • עוד באותו נושא:
  • לנובו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully