וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמזון השיקה בישראל תוכנית שנוגדת את עקרונותיה": הישראלי שהתעשר מאמזון בריאיון מיוחד

7.11.2019 / 7:30

כבר כמה עשורים ששלומי נידם נמצא בעולם הסחר בציוד תקשורת, אך ב-2014 חייו השתנו בעקבות המלצה של אחד מלקוחותיו. כעת, הוא מנהל חנויות אמזון ב-14 מדינות, כשלאחרונה חנך משרד חדש בסידני שבאוסטרליה. בריאיון מיוחד, הוא מספר על המסע שעבר ועל אמזון ישראל

אמזון אמאזון. ShutterStock
ההמלצה ששינתה את חייו של נידם./ShutterStock

אמזון הפכה לקניון הגדול בעולם והרגילה אותנו לחוויית קניות חדשה: משלוחים מהירים, מחירים זולים ושירות לקוחות מצטיין. אמזון פתחה את שעריה לכל אדם שרוצה לפתוח חנות וירטואלית, וכיום ישראלים רבים נוהרים לאמזון ועושים זאת, בתקווה להפוך לאחת מהחנויות המצליחות ביותר. שלומי נידם זיהה את הפוטנציאל ועשה זאת בגדול. כיום הוא הבעלים של אחת מהחנויות הווירטואליות הגדולות ביותר באמזון. נידם התחיל את דרכו בעולם הרכש בסוף שנות ה-90, בחברות הכבלים, כשסייע בהקמת האינטרנט המהיר בישראל. "אחרי שהיו כמה מאות אלפי משתמשים, עזבתי את חברת הכבלים והקמתי את נידם תקשורת, במטרה לבצע סחר. העסקה הראשונה הייתה לקבל נציגות בישראל של יצרן מודמים. הצלחנו למכור קרוב למיליון יחידות. ככה בעצם התחלתי את דרכי", סיפר. "קנינו במזרח, מכרנו בארצות הברית ויצרנו קשרים עם משווקים, מפיצים ויבואנים בהרבה מאוד מדינות", הוסיף.

ב-2014 אחד מלקוחותיו בקליפורניה המליצו שיפתח חנות באמזון, ואז חייו השתנו מקצה לקצה. "ההמלצה הזאת שינתה את חיי ומאז הכל היסטוריה", אמר. "הקמנו חנויות ב-14 מדינות שונות בתוך הקניון הזה שנקרא אמזון. היום אנחנו מדורגים בין 400 ל-500 החנויות הגדולות ביותר באתר. אנחנו מוכרים בעיקר מוצרי מחשוב, אבל מוכרים גם תכשיטים, קוסמטיקה, ועוד. בנינו תשתית מכירתית, שירותית ולוגיסטית מאוד חזקה, אז נוח מאוד להלביש על זה כל מוצר שיש לו ביקוש בפלטפורמה".

שלומי נידם. יח״צ,
הישראלי המצליח ביותר באמזון./יח״צ

נידם מפעיל יותר מ-14 חנויות ברחבי העולם, עם מטה בדאלאס שבארצות הברית ומחסנים באירופה. רק לאחרונה הקים נידם משרד גם בסידני שבאוסטרליה. "אנחנו פרוסים בצורה הזו ויש לנו קרוב ל-40 עובדים בכל העולם, שזה לא הרבה ביחס לפעילות שלנו. יש לנו צוות של עשרה אנשים בפיליפינים שנותנים שירות בשמונה שפות שונות. הם תומכים בכל המדינות בהם אנחנו פעילים ולמעשה הם שירות הלקוחות שלנו. החוזקה שלנו היא לדעת לבצע את הקנייה של המוצרים במחירים הנכונים. אם אתה מוכר קטן באמזון, אין לך את המשאבים, אבל ככל שיותר אנשים מתאגדים, ניתן לחלוק במשאבים וליהנות מרווחים ושירותים גבוהים יותר".

"אמזון השיקה בישראל תוכנית שנוגדת את כל עקרונותיה"

אמזון השיקה את הפעילות הראשונה בישראל לפני מספר שבועות, וגרמה לאכזבה גדולה בקרב מעריציה והשוק הישראלי, שהמתין בציפייה. אמזון, שידועה בשירות המשלוחים היעיל, ניהול המלאים והמחירים הנמוכים, הביאה בשורה אחרת: פתיחת האתר לחברות מקומיות, לפרסום בפלטפורמה. "זה מבורך שחברה כמו אמזון בכלל מסתכלת על מדינת ישראל, כי זו מדינה קטנה יחסית. לדעתי היא קטנה וחשובה. אמזון בנו תוכנית שנקראת משלוחים מקומיים, אבל היא נוגדת את כל העקרונות שלה. אמזון מצליחה בעולם בעיקר בגלל ההצעה שהיא נותנת ללקוח ולהצעה הזאת יש כמה פרמטרים: הזמינות, המחיר, וזכות ההחזר המלא. ברגע שאחד מהפרמטרים האלו נפגע, ההצעה של אמזון כבר לא הכי אטרקטיבית", סיפר נידם.

"לכן אמזון עשתה תוכנית משלוחים מקומיים. כלומר, חברות ישראליות יחזיקו מלאי בישראל ויספקו את המוצר תוך חמישה ימים. הדבר הזה לא יעבוד מסיבה פשוטה: הישראלי הממוצע לא יכול להיכנס לאמזון ארצות הברית ולקנות באנגלית ובדולרים מחברה ישראלית. כך גם המחיר יהיה גבוה יותר. זה לא יקרה. המשתמש הממוצע יכנס לאתר בעברית ויקנה את המוצר. לכן אני חושב שאמזון טועים במה שהם עושים כאן. מה שאני מניח ומקווה שתעשה החברה, זה שבעתיד תקים כאן מחסנים לוגיסטיים ותאפשר גם למוכרים בינלאומיים וחיצוניים להחזיק מלאים בישראל. בכך, הם יוכלו להציע משלוח חינמי או מהיר מאוד של עד 24 שעות למוצרים שלהם במחירים אטרקטיביים במיוחד", הוסיף.

אמזון בישראל. צילום מסך, צילום מסך
אמזון בישראל, ממש לא כמו בשאר העולם./צילום מסך, צילום מסך

200 אלף שקלים וגם לכם יש חנות באמזון

לאחרונה התעוררה קהילה חדשה בישראל שעוסקת בסחר באמזון. הישראלים החלו לרכוש מלאים של מוצרים ממותגים אישית, ולשווק אותם באתר באמצעות חנות וירטואלית. זוהי עבודה מהבית שלרוב מביאה להכנסה פאסיבית, אך גם דורשת מאמץ לא קטן של ניהול מלאים, שיווק והפצה. לרוב גם מדובר ביכולות לוגיסטיות שלצרכן הממוצע קשה להתמודד איתן, מה שמעט מרתיע אנשים. במיוחד בשביל אלו שמחפשים את ההכנסה הנוספת, נידם השיק תוכנית חדשה. בהשקה של 200 אלף שקלים, החברה של נידם תקים חנות, תרכוש מלאים של מוצרים, תנהל את החנות, תפעיל שירות לקוחות, תמיכה טכנית, אישורים, תקנים החזרות וכל מה שנלווה. לדבריו, החברה בבעלותו תהיה שותפה בשווי של 25 אחוזים, כשהמשקיע מקבל 75 אחוזים.

"ביום הראשון חלק גדול מהכסף המושקע בא לידי ביטוי בצורת מלאי. בתוך שנה מחזירים את עלויות ההקמה ומשלוחים, ואחרי שנתיים בסך הכל, מגיעים לרווח. זה יכול לנוע בין 20 ל-40 אחוזי רווח בשנה לפני מיסוי. אנחנו מגיעים לתשואות האלו על ידי קניה מחודשת של מלאים. לוקח חודשיים עד שאנחנו מסיימים את המלאי הנוכחי, ואחר כך עם הכסף רוכשים מלאי נוסף. בכל מחזור כזה מרוויחים בין 10 ל-15 אחוזים, כשאחרי 5 עד 6 מחזורים, יוצרים בין 60 ל-70 אחוזי הכנסה בשנה. כאן עולם הדיגיטל נותן הזדמנות מעניינת, ואנחנו בישראל החברה המובילה בתחום של לתת את ההזדמנות לאנשים פרטיים או ליזמים שמעוניינים להשיג תשואה להון שלהם", מסביר נידם. עוד סיפר כי היתרון שמעניקות לו חנויות נוספות שיפתחו תחתיו, אלו המחירים הנמוכים יותר שיוכל לקבל מהמשווקות השונות.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully