וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמגמת אבל מאיימת: ההשקה המורכבת של דיסני פלוס

15.11.2019 / 6:52

זו הייתה השקה מורכבת, מסורבלת ומצומצמת במיוחד: אחרי המתנה רבה, דיסני השיקה את שירות דיסני פלוס שמתחרה בנטפליקס ובאפל. בניגוד לאפל שנשארה מאחור, נראה כי דווקא דיסני היא זו שמסתמנת כמתחרה העיקרית לנטפליקס

קטע מתוך הסדרה The Mandalorian, המנדלורי, מלחמת הכוכבים/דיסני

אחרי שנים שבהן נטפליקס שלטה ביד רמה בשוק הסטרימינג, במהלך החודש האחרון נכנסו שתי שחקניות מרכזיות: אפל ודיסני, וביחד הצליחו לעורר מחדש את התחום ולעורר לא מעט ספקות על עליונותה של נטפליקס. בעוד שאפל נתקלה בלא מעט ביקורות שליליות ופושרות על השירות שלא מציע מגוון תכנים אמיתי או תכנים שבאמת מעניינים, נראה שמי שתפסה את אור הזרקורים זוהי דיסני, שבמשך שנים ניהלה את Hulu אך שמרה על הפרדה. בינתיים, ההשקה של דיסני רחוקה שנות אור ממה שקיוו לה, אך דבר אחד יכול לנחם: כמות המשתמשים המרשימה.

ב-12 בנובמבר דיסני השיקה את השירות שלה, אחרי ציפיה והמתנה רבה. בניגוד לאפל שמציעה תכני מקור והשיקה את השירות ב-150 מדינות בו - זמנית, השירות של דיסני זמין רק בארצות הברית ומאוחר יותר יהיה זמין גם באירופה. לפי שמועות, נראה כי השירות יהיה זמין גם בישראל, במהלך מרץ 2020. נראה כי ההכנות הטכניות כבר בוצעו, וכיום ניתן למצוא תקנון ואפילו ממשק מלא בעברית.

ממשק דיסני פלוס. דיסני, אתר רשמי
דיסני פלוס/אתר רשמי, דיסני

השקה קשה אבל מספרים מרשימים

החל מהשעות הראשונות לשירות, משתמשים דיווחו על כך שהשירות קורס. בדיסני מיהרו לשחרר תגובה כי הם מתקנים את התקלה. "הדרישה של המשתמשים לשירות דיסני פלוס הייתה מעל הציפיות הגבוהות ביותר שלנו", אמר דובר דיסני. "בזמן שאנחנו מטפלים במבול הפניות, אנחנו מודעים לבעיות האחרונות ואנחנו עובדים על מנת לפתור אותן. אנחנו מעריכים את הסבלנות שלכם", ציין. ברשת דיווחו על יותר מ-7,300 תקלות של משתמשיםו מדובר בנתון חריג, בהתחשב שבשעות הראשונות לאפל TV פלוס, הצטרפו עשרות מיליוני משתמשים, ולא הייתה אף לו קריסה אחת.

דיסני פלוס מחירים. AP
מחירי השירות של דיסני/AP

בניגוד לאפל שבימים הראשונים להשקה העניקה מנוי במתנה לכל מי שרכש את אחד ממוצריה (מחשב, אייפון, אייפד או סטרימר), דיסני לא הציעה מבצע מיוחד, ולמרות זאת הצליחה להציג נתון יחסית מרשים. כ-10 מיליון מנויים בתשלום הצטרפו לשירות במהלך היום הראשון, כך דיווחה דיסני. עוד דיווחו בעולם כי האפליקציה הורדה מעל ל-3.2 מיליון פעמים בסמארטפונים. עם היצע כותרים מרשים אך עדיין מצומצם, כמו ה-Mandalorian וסדרת Star Wars, עד כה כ-2 מיליון אנשים צפו בתכני החברה.

דיסני פלוס תקנון. צילום מסך, צילום מסך
יש ממשק בעברית./צילום מסך, צילום מסך

האם דיסני תהיה היריבה העיקרית של דיסני?

בשעה ששירות הסטרימינג אפל TV הצליח לאכזב משתמשים רבים, נראה כי הוא נשאר מאחור ויתקשה להתחרות אל מול נטפליקס בטווח הקרוב. עם זאת, מי שמסתמנת כיריבה העיקרית של נטפליקס, זוהי דווקא דיסני. היצע התכנים לא גדול כמו שצברה נטפליקס במהלך השנים, אך היא בהחלט מציעה מגוון תכנים מגוון, רחב ומבטיחה לא מעט כותרים בהמשך הדרך. הבעיה העיקרית של דיסני זוהי ההשקה המוגבלת, שבשלב זה רק בארצות הברית, בהמשך באירופה ועל פי השמועות במרץ 2020 גם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully