וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלחו לכם סרטון בוואטספ? שימו לב: פירצה חדשה מאפשרת לתוקפים להשתלט לכם על המכשיר

17.11.2019 / 7:30

פייסבוק מודיעה: פירצה בגרסאות קודמות של ווטסאפ אפשרה פריצה לסמארטפון באמצעות שליחת סרטון זדוני. משתמשי ווטסאפ באייפון, אנדרואיד ווינדוס פון מתבקשים לעדכן את האפליקציה בדחיפות

עריכת וידאו:ניר חן

בסרטון: על ההונאות שמתפרסמות בווטסאפ

משתמשים בווטסאפ באנדרואיד, אייפון או בווינדוס פון? פריצה חדשה התגלתה בווטסאפ וכדאי שתעדכנו את האפליקציה בהקדם. לפי דיווח של אתר "The Hacker News", פייסבוק עדכנה לגבי פירצה בשליחת קבצי וידאו, שבמהלכה האקרים יכלו לפרוץ אל הטלפון, להשתיל רוגלות וכך לגנוב מידע או חמור מכך - להשתלט על הסמארטפון מבלי ידיעתכם. "על ידי שליחת קובץ וידאו בעל מבנה מיוחד למשתמשי ווטסאפ, ניתן להשתמש בסמארטפון שלכם על מנת לתקוף אתרים ואף להריץ קוד מרחוק. זה משפיע על גרסאות אנדרואיד 2.19.274, גרסאות iOS הקודמות ל-2.19.100 וגרסאות העסקים לאנדרואיד 2.19.104 ו-2.19.100", כתבה פייסבוק, הבעלים של אפליקציית המסרים ווטסאפ.

רק לפני מספר חודשים נחשף כי פרצת אבטחה באפליקציית המסרים של ווטסאפ, אפשרה התקנת תוכנת ריגול במכשירי טלפון של משתמשים, ומומחי אבטחת מידע טענו כי האקרים עשו שימוש בכלים טכנולוגים של חברת NSO על מנת לנצל את הפירצות האלו. מומחי האבטחה זיהו כי באמצעות הפרצה באפליקציה, המשמשת מיליונים ברחבי העולם, ניתן היה לשתול במכשירי הטלפון את תוכנת הריגול ובכך לחדור אליהם. על פי דיווחים בעולם, כ-1,400 סמארטפונים נפרצו על ידי התוכנה של NSO.

עוד בוואלה!

יותר מ-5,000 שקלים לתמונה: מחירון המשפיענים "הקטנים" נחשף

לכתבה המלאה

עוד לאחרונה פייסבוק הודיעה כי היא תובעת את חברת NSO הישראלית. וויל קאטקארט, ראש ווטסאפ, פרסם בוושינגטון פוסט טור שבו הסביר על הממצאים החדשים. "אחרי חודשים של חקירות, אנחנו יכולים להגיד מי עומד מאחורי המתקפה. היום הגשנו תביעה בבית המשפט נגד חברת הטכנולוגיה הבינלאומית קבוצת NSO", אמר.

ווטסאפ. ShutterStock
עדכנו את ווטסאפ בדחיפות./ShutterStock

כך תוודאו שאתם לא חשופים למתקפה

ראשית, עדכנו את האפליקציה בהקדם. היכנסו לחנות האפליקציות, לחצו על עדכונים ובחרו בווטסאפ. ההמלצה השנייה היא לא לשמור מידע רגיש על הסמארטפון שלכם. מאחר והפריצה הנוכחית התמקדה בשליחת קבצי וידאו, מומלץ כי תבטלו את ההורדה האוטמטית של הקבצים האלו. תוכלו לעשות זאת על ידי כניסה להגדרות הווטסאפ, נתונים ואחסון ושם תוכלו לבטל את ההורדה האוטומטית לתמונות, סרטונים, קבצי קול, ומסמכים.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully