וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-5,000 שקלים לתמונה: מחירון המשפיענים "הקטנים" נחשף

15.11.2019 / 6:25

האינסטגרם ממזמן הפך למקור הכנסה של אלפי אנשים ברחבי העולם. אך מסתמן שכדי להתעשר ממנו או להרוויח משכורת מרשימה, לא צריך להיות סלבריטאים או מובילי דעה עם מאות אלפי עוקבים. דוח חדש חושף כי המשפיענים "הקטנים" מרוויחים יותר מ-5,000 שקלים לתמונה אחת

מצטלמת במקומות יפים בעולם ועושה מזה ים כסף/עמוד היוטיוב של Alexa Dellanos

בוידאו: דוגמנית מתעשרת ממלהצטלם במקומות יפים בעולם

הפופולריות של אינסטגרם הגיע לגבהים חדשים בשנת 2019, וכך גם המחיר שמפרסמים מוכנים לשלם עבור פרסומים בחשבונות אינסטגרם. זה מבשר בין היתר גם על בוא הפרסומים הממומנים בחשבונות שקהל העוקבים שלהם הוא לא מהגדולים בפלטפורמה. המחיר שהם מוכנים לשלם על כך, אגב, הוא גדול יותר מאי פעם ומדובר בעלייה משמעותית במיוחד מהנתון של השנה שעברה. על פי הדוח הרשמי שפורסם באתר Business Insider ודוח שופרסם על ידי חברת "אייזיה", המייצגת משפיעני רשת בעולם השיווק, העלייה הזו בתשלום עבור פרסומים, גם בחשבונות אינסטגרם קטנים למדי, מתרחשת כבר מאז 2014 עם כמות החשיפה שגדלה באופן משמעותי בפלטפורמה.

אותה חברה מצאה שהמחיר הממוצע על פרסום תמונות של מותגים או מוצרים ב-2014 עמד על כ-135 דולרים, כשלאחר מכן, ב-2015 המחיר עלה ל-381 דולרים. מדובר במחיר הגבוה בכמעט פי 3 מזה שרק שנה קודם לכן. בשנת 2016 אותו מחיר זינק ל-863 דולרים, ב-2017 המחיר זינק שוב לכ-1,170 דולרים וב-2018 אותם פרסומים ראו דעיכה קלה למחיר ממוצע של 1,144 דולרים. עם זאת, ב-2019 המחיר זינק שוב באופן משמעותי, וכעת הוא עומד על סכום ענק של כ-1,643 דולרים עבור תמונה ממומנת. התעריפים האלו, כאמור, שמורים גם למשפיעי ה"מקרו", הידועים בזה שיש להם פחות מ-100,000 עוקבים בחשבון.

עוד בוואלה! TECH

צפינו עם המסך OLED של LG ולא הבנו איך חוזרים לצפות במסך רגיל

לכתבה המלאה
אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
אינסטגרם/ShutterStock

עוד הדרך שבה אותם משפיעני רשת משתפים את הפוסטים השתנתה לחלוטין הודות ליצירת הסטוריז באינסטגרם. כך בעלי חשבונות יכולים לעשות משא ומתן על פרסומים מסוגים שונים תחת תעריף אחד. יוצרת אחת בשם קייטלין פאטון, שיש בחשבון האינסטגרם שלה פחות מ-25,000 עוקבים, סיפרה לאתר Business Insider כי היא מרוויחה 2,000 דולרים על חבילה בה היא מחויבת לפרסם פוסטים ותמונות בסטורי על מותג מסוים. כמובן שמשפיענים גדולים יותר כמו קיילי ג'נר, שגם נחשבים למפורסמים למדי, מרוויחים הרבה יותר באופן משמעותי - יותר ממיליון דולר עבור כל פרסום. לרוע המזל של כולם, אינסטגרם בוחנת לאחרונה גרסה חדשה לאפליקציה בה היא תיפטר ממחוון כמות הלייקים. הדבר עלול להשפיע באופן משמעותי על הדרך שבה מכירת הפרסומים עובדת.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully