וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד אפליקציית טלגרם במסר למשתמשי ווטסאפ: "הסירו את האפליקציה מיד"

24.11.2019 / 6:25

פאבל דורוב, מייסד אפליקציית המסרים טלגרם, הידועה בפרטיות שהיא מציעה, קרא למשתמשי ווטסאפ להסיר את האפליקציה. ווטסאפ, הנחשבת לאפליקציית המסרים הפופולרית בעולם, נמצאת בבעלות פייסבוק, שבשנים האחרונות הייתה מעורבת בפרשות הנוגעות בפרטיות המשתמשים שלה

עריכת וידאו: ניר חן

בוידאו: עורך וואלה! TECH, מייקי לוי, על הפרסומות הצפויות באפליקציית ווטסאפ

יוצר אפליקציית המסרים טלגרם, פאבל דורוב, הזהיר אמש את משתמשי ווטסאפ: "מחקו מיד את ווטסאפ אלא אם אתם בסדר עם זה שעוקבים אחריכם". מדובר באזהרה חריגה מדורוב, שהתבטא כבר בעבר נגד בעיות פרטיות, שכן זו כעת מופנית כלפי מיליארדי האנשים המשתמשים מדי יום בווטסאפ. בפוסט ארוך במיוחד בערוץ הטלגרם שלו, דורוב טען שווטסאפ היא כמו וירוס "סוס טרויאני" שנועד לעקוב אחרי מיליוני משתמשים, שמספיק נאיבים כדי להאמין שחברת ווטסאפ שונה מחברת האם שלה, פייסבוק, שרכשה אותה בפברואר 2014. "גם ללא קשר לכוונות הבסיסיות של חברת האם של ווטסאפ, פייסבוק, העצה שלי למשתמשי האפליקציה שלה היא זהה: אלא אם אתם בסדר עם זה שיום אחד ההודעות והתמונות שלכם יהפכו לציבוריות, כדאי מאוד שתמחקו את אפליקציית ווטסאפ מהסמארטפון שלכם מיד", אמר דורוב בפוסט שפרסם.

קשה לומר שהטענות של דורוב חסרות בסיס, במיוחד לאור הפרשיות האחרונות שפייסבוק מעורבת בהן. החל מפרשת קיימברידג' אנליטיקה בה נחשפו פרטיהם של עשרות מיליוני משתמשי פייסבוק, מתוכם גם כמה עשרות אלפי ישראלים, ועד להשפעה של אותה הפרשה על הבחירות בארה"ב. לווטסאפ כבר מעל למיליארד וחצי משתמשים חודשיים פעילים, וללא ספק מדובר באפליקציית העברת המסרים הפופולרית ביותר בעולם. יתרה מכך, ווטסאפ החלה באיטיות להדביק את הפער מול אפליקציית טלגרם המתחרה, אותה אחת שייסד דורוב. עם זאת, טלגרם עדיין מציעה תמיכה במספר מכשירים בו זמנית, גיבוי מלא בענן, אנונימיות מוחלטת ושלל תכונות אחרות שווטסאפ טרם יישמה, מה שהופך אותה לפופולרית יותר ויותר, ולעיתים גם עדיפה על יריבתה.

עוד בוואלה! TECH

"הייתה מאפשרת להיטלר לפרסם מודעות": סשה ברון כהן תוקף את פייסבוק

לכתבה המלאה
יוצר, מייסד ומנכ"ל אפליקציית המסרים טלגרם, פאבל דורוב. GettyImages
יוצר אפליקציית טלגרם, פאבל דורוב/GettyImages

לאחרונה מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, נחקר בקונגרס האמריקני בנוגע למטבע הוירטואלי החדש של החברה, ליברה, וגם שם התקשה לענות על שאלות בנוגע להפצת הפייק ניוז בפלטפורמה שלו. במהלך התשאול של אלכסנדריה אוקסיו - קורטז, חברת בית הנבחרים הדמוקרטי, הצליחה הצעירה להביך את צוקרברג ולחשוף את העובדה כי האיש החזק בפייסבוק איבד שליטה על הנעשה בחברה במקרה הטוב, ובמקרה הרע - פשוט משקר. "האם הייתי יכולה לעלות לפייסבוק פרסומות שמכוונות לרפובליקנים בבחירות המקדימות וטוענות כי הם הצביעו בעד ה"ניו דיל הירוק"? האם אתם לא בודקים עובדות בתעמולה פוליטית?". צוקרברג ענה בתגובה: "אין לי תשובה שאני יכול לשלוף מהמותן, אני חושב שכנראה שכן". עוד במהלך הדיון, גמגם אל מול השאלות של קורטז, והדגיש את מה שכולם כבר ממזמן ידעו: פייסבוק לא עושה דבר אל מול הפייק ניוז שמשנה סדרי עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully