וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתה מאפשרת להיטלר לפרסם מודעות": סשה ברון כהן תוקף את פייסבוק

23.11.2019 / 13:00

סשה ברון כהן בנאום חריף נגד הרשת החברתית פייסבוק. השחקן טען כי אם פייסבוק הייתה קיימת בשנת 1930, היא הייתה מאפשרת להיטלר לפרסם בתשלום את "הפתרון הסופי 'לבעיית היהודים'". פייסבוק הגיבה לדבריו של ברון כהן, ואתם כבר יכולים לנחש כיצד

ברק פכטר

בסרטון: סשה ברון כהן מבקר בישראל

"אם פייסבוק הייתה קיימת בשנת ה-30, פייסבוק הייתה מאפשרת להיטלר לפרסם את הפתרון שלו 'לבעיית היהודים'", כך אמר השחקן היהודי סשה ברון כהן בנאום שקיים בניו יורק, ובין היתר התייחס לרשתות החברתיות, ופייסבוק בפרט. עוד תיאר את הרשת החברתית כ"מכונת התעמולה הגדולה בהיסטוריה. אם תשלם להם, הם יריצו כל מודעה פוליטית שתרצה, אפילו אם זה שקר. הם אפילו יעזרו לך לכוון את השקרים האלו למשתמשים הרלוונטים, על מנת לקבל אפקט מירבי", סיפר.

"זה הזמן עוד להטיל ספק באופיו של מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, כמעוז של "חופש הביטוי", הוסיף בנאום וציים כי הגיע הזמן לחשוב על ליבת הרשתות החברתיות, וכיצד הן מפזרות שנאה, קונספירציות ושקרים. "אני חושב שכולנו יכולים להסכים שאסור לנו לתת לגזענים ופדופילים כלי חינמי להעצים את השקפותיהם ולמצוא קורבנות", סיכם.

עוד בוואלה!

הסוללה באייפון נגמרת מהר? כדאי שתעדכנו גרסה

לכתבה המלאה

בתגובה לנאומו של ברון כהן, בפייסבוק ציינו כי הוא פירש לא נכון את מדיניות החברה ואת דברי השנאה שנחסמים בפלטפורמה. "אנו חוסמים אנשים הדוגלים באלימות ומסירים את כל מי שמהלל או תומך בכך. אף אחד, לרבות פוליטיקאים, לא יכול להטיף או לפרסם שנאה, אלימות או רצח המוני בפייסבוק".

בסוף חודש אוקטובר, הרשת החברתית טוויטר מסרה כי לא תאפשר יותר לפרסם מודעות פוליטיקה בפלטפורמה. גם ענקית החיפוש גוגל הצטרפה לטוויטר, ומסרה בתחילת השבוע כי לא תאפשר למודעות פוליטיות למקד את הקהל על בסיס היסטוריית הגלישה. אנליסטים בעולם טוענים כי בעקבות הכרזת טוויטר והלחץ הגובר, לרבות נאומו של סשה ברון כהן, ייתכן ופייסבוק תלך אחרי טוויטר וגם היא תאסור פרסום מודעות ממומנות של פוליטיקאים ומפלגות פוליטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully