וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: המקומות שבהם אסור לכם להטעין את הסמארטפון

19.11.2019 / 6:25

אחת לכמה חודשים יוצאת אזהרה על מקום שבו אסור להטעין את הסמארטפון, מדובר בסכנה שכן ניתן לגנוב מכם מידע רגיש. אחת ולתמיד, עשינו סדר במקומות שבהם אסור להטעין את הסמארטפון, וגם איך כן תוכלו להטעין את הסמארטפון במרחב ציבורי

צילום מסך

בוידאו: פצצת USB

המשימה להטעין את הסמארטפון שלנו לעיתים הופכת למטלה, במיוחד כשאין שקע הטענה באזור. עם זאת, לאור שהשנה היא 2019, ובודדים האנשים שאין בחזקתם סמארטפון כזה או אחר, חברות רבות, לרבות חברות תעופה, רשות שדות התעופה ואפילו בתחבורה הציבורית, ניתן למצוא שקעי USB להטענה. על אף שאותם שקעים עשויים להציל את משתמשי הסמארטפון, הם נושאים איתם סכנה משמעותית - כזו שאנו מזהירים מפניה כבר שנים. אותו שקע USB ציבורי אמנם מציע לנו דרך להטעין את המכשיר הנייד שלנו כששום אופציה אחרת לא עומדת זמינה בשטח, אך מאחוריו ישנן אינספור סיבות להימנע מלהשתמש בו, ובצדק.

אישה מטעינה את הטלפון הנייד בשדה התעופה. ShutterStock
אל תטעינו את המכשיר הנייד שלכם בשקעי USB ציבוריים./ShutterStock

לא פעם דיווחנו על שקעי USB זדוניים בכלל וכבלים בעייתיים בפרט, שביכולתם לשתול על המכשירים הניידים תוכנה זדונית מכל סוג, ובסופו של יום לסייע בגניבת מידע אישי ובהשתלטות מלאה על המכשירים הניידים של משתמשים. עוד בעידן שהסמארטפון שלנו כולל בו אינסוף נתונים של מידע רגיש, לרבות אפליקציות הבנק וכרטיסי האשראי שלנו, השתלטות עלולה לסכן לא רק את התמונות האישיות שלנו, אלא גם פרטים מסוכנים בהרבה, שכנראה לא נרצה שיפלו לידיים הלא נכונות. אותם שקעי USB ציבוריים ניתנים להחלפה בקלות כשאף אחד לא שם, ובאמצעות מכשירים מינוריים ושקע מיוחד, האקרים יוכלו בקלות לקבל שליטה מלאה על המכשיר שלכם ברגע שתחברו אותו לשקע.

עוד בוואלה! TECH

הפיתוח של וייז פותר את הבעיה הכי מעצבנת בנהיגה

לכתבה המלאה

הבעיה הגדולה עם כך זה שהשקעים הללו, בשנתיים האחרונות ובמיוחד בישראל, הפכו לכל כך נגישים ופופולריים. הסיכויים שתגיעו לשדה התעופה או לאוטובוס שלכם ולא תיתקלו בשקע USB להטענה הוא קלוש מאוד, ועל כן, נוסעים רבים מוצאים בהם נחמה כשרמת הסוללה שלהם נמוכה. עם זאת וכאמור, התהליך של החלפת השקע הוא פשוט כהחלפת כמה ברגים ובקר, כך שרמת הסיכון בחיבור המכשיר שלכם היא עצומה. אותם שקעים לרוב גם נראים זהים לאלו שהיו במקור ולא דורשים החלפה נוספת של חלקים מאלו המקוריים, כך שבתחפושת תמימה לחלוטין, תוכלו להסתכן בפריצה וגניבת המידע האישי שלכם במקרה הטוב, ומתן שליטה מלאה על המכשיר שלכם לפורץ במקרה הרע.

USB C. ShutterStock
אל תטעינו את המכשיר הנייד שלכם בשקעי USB ציבוריים./ShutterStock

אז מה הפתרונות?

פתרון אחד היא כמובן לא לאפשר לשקע גישה לנתונים האישיים של המכשיר שלכם אם הוא מבקש, אולם במקרים מסוימים זה ניתן לעקיפה ואין שום הבטחה להגנה מלאה של המכשיר הנייד שלכם. מה שאומר שהפתרונות היחידים שתוכלו לנצל אותם, במידה והסוללה שלכם נמוכה הם סוללה ניידת או כבל USB מיוחד. הימנעו מלהשתמש במטעני USB במטוסים, שדות תעופה, סוללה ניידת, מצד אחד, תוכל להתחבר לכל שקע USB בעל מתח, ומאחר ואינה מכילה מידע רגיש, יכולה להיטען ללא כל בעיה ולאחר מכן להטעין את המכשיר הנייד שלכם ללא פחד שתוכנה זדונית תעבוד בדרך. כבל ה-USB, מצד שני, במידה והוא בפירוש לא מעביר שום דבר מלבד מתח חשמלי, כלומר כבל USB ללא DATA בכלל, מאפשר שימוש באותם שקעים חיצוניים להטענת הסמארטפון שלכם ללא הסיכון. ומה לגבי הטענה אלחוטית? במקרה זה תוכלו להיות רגועים. הטענה אלחוטית מתבצעת ללא העברת נתונים, כך שהיא בטוחה לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully