וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלכם: אינסטגרם מסירה את מונה הלייקים בישראל

25.11.2019 / 10:25

זה התחיל באוסטרליה, התפשט לשאר המדינות בעולם, וכעת זה נחת גם בישראל: אינסטגרם החלה להעלים את מונה הלייקים ברחבי העולם במטרה לגרום לאנשים להתייחס יותר לפרסומים מאשר ללייקים. עם זאת, נראה שלחברה תוכניות אחרות עם פרסומים ויראלים

האישה שהפכה את הישבן שלה לתפאורה/אינסטגרם, leahschrager

בוידאו: האישה שהפכה את הישבן שלה לתפאורה

קמפיין הסרת מונה הלייקים של אינסטגרם הגיע כעת גם לישראל. במהלך השבוע האחרון, משתמשים בישראל החלו לדווח כי מונה הלייקים באינסטגרם נעלם. עם זאת, נראה כי ההסרה הדרגתית ואיטית מאוד, כך שבמוקדם או במאוחר - השינוי יגיע גם אליכם. השינוי החל בעולם באוסטרליה, ובשבועות האחרונים בפייסבוק דיווחו כי בכוונתם להרחיב את מה שמוגדר כ"ניסוי". ישראל לא הייתה אחת מהמדינות שפייסבוק פרסמה כי תרחיב אליהן את השינוי, אך כעת אנחנו מקבלים אישור רשמי מפייסבוק כי השינוי לא יפסח על ישראל.

מפייסבוק נמסר לוואלה! TECH כי העדכון יהיה מוגבל במידה מסוימת, ופוסטים שיגיעו לכמה אלפי לייקים עדיין יראו את המונה לכולם. "מדובר בשינוי משמעותי לפלטפורמה שלנו, ועדיין יש לנו המון מה ללמוד. אנשים אמרו לנו שספירת לייקים יכולה להוות דרך טובה לזיהוי טרנדים ורגעים תרבותיים גדולים, ולכן אנו בודקים דרכים חדשות להראות שפוסטים מסוימים מופצים לקהילה רחבה יותר באיסטגרם". עם זאת, פייסבוק לא ציינה מפורשות איזו כמות לייקים צריך על מנת להשיב את המחוון. "מטרת העדכון היא לגרום לאנשים להבין את החשיבות של הפוסטים שהם רואים מבלי שלייקים ישנו זאת. אנו עדיין מחויבים להוריד את הלחץ ממשתמשי אינסטגרם".

אינסטגרם החלה להעלים את מונה הלייקים באפליקציה. עמית לגו, צילום מסך
אינסטגרם העלימה את מונה הלייקים באפליקציה - גם בישראל./צילום מסך, עמית לגו

עוד נמסר מפייסבוק כי הם "בוחנים את התכונה ולומדים יותר ויותר מהמשתמשים. אנו רוצים שאנשים ימשיכו לעסוק בתכונה על מנת שנוכל ללמוד אם היא מתאימה לפלטפורמה והקהילה שלנו בטווח הארוך". עם זאת, כששאלנו האם החברה מתכננת להסיר את מונה הלייקים גם לפוסטים של המשתמשים עצמם, כדי שתוכל לקדם יותר את מטרתה הסופית, נמסר כי "פייסבוק שמעה כי יכולת הצפייה מי בדיוק עשה לייק לתמונה שלך יכולה להיות משוב חיובי יקר. בעזרת המאמצים הללו, אנו מתמקדים בלחץ הקשור לספירות לייקים משאר הציבור".

עוד בוואלה! TECH

לראשונה: אמזון מפרסמת את מבצעי הבלאק פריידי בישראל

לכתבה המלאה

השמועה החלה באפריל כשג'יין וונג, המתמחה בהנדסה הפוכה, מצאה עדויות בקוד המקור של אינסטגרם באנדרואיד, כי החברה עשויה להעלים את מונה הלייקים מתוך התמונה. כמה חודשים לאחר מכן והשמועה הפכה לאט לאט למציאות. מאז שהניסוי החל, אינסטגרם החלה להעלים את מונה הלייקים באפליקציה במדינות כמו קנדה, אירלנד, איטליה, יפן, ברזיל וניו זילנד, ונראה שכעת, העדכון הגיע גם לישראל. התגובות מצד המשתמשים עד כה היו די שליליות, אולם לא נראה שהרשת החברתית מותירה להם ברירה. חשוב לציין מונה הלייקים לא יעלם לחלוטין, ויהיה זמין למנהל החשבון, שעדיין יוכל לראות כמה לייקים עשו לתמונה. מטרת הסרת מונה הלייקים אמורה לאפשר לאינסטגרם לגרום למשתמשים "להתמקד בתוכן ולא בכמות הלייקים", אם כי עדיין לא ברור עד כמה המשתמשים שמחים מהעדכון שמתפשט כרגע בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully