וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעורבות הרוסית עולה שלב: יאנדקס הסכימה לשתף פעולה עם הקרמלין

26.11.2019 / 13:19

דיווחים בעולם כי בימים האחרונים יאנדקס הסכימה לשתף פעולה עם הממשל הרוסי. יש לציין כי בישראל החברה מפעילה את שירות המוניות "יאנגו" ויאנדקס מיוזיק ומפעילה מרכז פיתוח מקומי. מנכ"ל יאנדקס ציין כי הם חיפשו בין היתר כיצד "להגן על האינטרסים של המדינה"

מייקי לוי

בסרטון: המכוניות האוטונומיות של יאנדקס

משתמשים באפליקציית יאנגו מוניות או יאנדקס מיוזיק? חברת יאנדקס, ענקית החיפוש הרוסית, הסכימה לשתף פעולה עם הממשל ברוסיה ותעניק וטו בהחלטות מפתח של החברה - כמו אבטחת המידע האישי. הארגון מחדש בחברה התבצע באמצעות "מניית זהב", לקבוצת PIF (קרן אינטרסים ציבורית), שתגן על האינטרסים של המדינה, ועשויה להגדיל את פיקוחו של הקרמלין על יאנדקס, חברת האינטרנט הגדולה ברוסיה. הקבוצה החדשה שמקורבת לממשל הרוסי, תוכל לחסום רכישה אפשרית של החברה ולמנות שני חברי דירקטוריון קבועים.

מדיווח בגרדיאן הבריטי עולה כי בהודעות אימייל ששלח מנכ"ל יאנדקס, ארקדי וולוז', נכתב כי הבטחות החברה לממשל הרוסי ישמרו על המשך פעילותה התקינה. עוד הוסיף כי "האינטרס הציבורי עובר דרכנו", וכי החברה חיפשה "פתרון אופטימלי", במשך חודשים ארוכים, לשלושה דברים: "השארת השליטה בחברה בידינו, שמירה על אמון המשקיעים הבינלאומיים, והגנה על האינטרסים של המדינה. האינטרנט כיום הוא כמו חשמל לפני מאה שנים. המוצרים של יאנדקס הם חלק מהותי מחייהם של האנשים, ואם יקרה להם משהו זו לא רק בעיה עבור יאנדקס, אלא זו בעיה עבור כל הציבור".

עוד בוואלה!

הם כבר כאן: מבצעי הבלאק פריידי בישראל

לכתבה המלאה

אז מה בעצם משמעות הדברים? ובכן, אחרי סיומו של הליך הארגון מחדש מסתמן כי שמונה מושבים במועצה המונה 11 אנשים של ה-PIF, יהיו שייכים לנציגי האוניברסיטאות הרוסיות והארגונים הלא ממשלתיים, כמו האיחוד הרוסי של התעשיינים והיזמים, שלרובם יש קשרים הדוקים עם הממשל, כך ציינו בגרדיאן. ביאנדקס מסרו כי ההנהלה אינה גוף ממשלתי, ויהיה צורך לאשר את ההצעה בישיבת בעלי מניות בדצמבר.

זו אינה הפעם הראשונה שממשלת רוסיה מתערבת ברשתות חברתיות ותאגידי ענק. על פי החוק הרוסי, כל חברה שמחזיקה מאגר נתונים על אדמת רוסיה, מחוייבת להעניק גישה מלאה למידע שמאוחסן בשרתים. כזכור, בשנה שעברה בית המשפט הרוסי הורה על חסימה מיידית של טלגרם, לאחר שזו סירבה לעניק גישה חופשית להודעות המוצפנות. חברת יאנדקס פועלת בישראל באמצעות יאנדקס מיוזיק, שירות הסטרימינג ואפליקציית יאנגו לאיתור מוניות. האפליקציה התפרסמה בשל המבצעים החריגים, אך גם בשל ההרשאות החריגות שהאפליקציה מבקשת ממשתמשי הסמארטפון. עוד היא מפעילה רכבים אוטונומיים שנוסעים ברחבי ישראל.

הידיעות הללו מגיעות כשברקע במהלך החודשים האחרונים שותפות יאנדקס - אובר נמצאת בהליכי משא ומתן עם בתי ההשקעות מורגן סטנלי וגולדמן, על מנת להנפיק את החברה בבורסה האמריקאית. המהלך הנוכחי של יאנדקס יבטיח הלכה למעשה אחיזה של הממשל במוסקבה גם לאחר ההנפקה עצמה - במידה וזו אכן תצא לפועל.

  • עוד באותו נושא:
  • יאנדקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully