וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד אפליקציית הילדים טיקטוק: "שואבת מידע אישי ומעבירה אותו לסינים"

5.12.2019 / 6:25

הילדים שלכם משתמשים ב-TikTok? מעבר לסכנות והתכנים הפוגעניים שנמצאים בפלטפורמה, כעת הוגשה תביעה יצוגית בארצות הברית, נגד הפלטפורמה הפופולרית. בתביעה נטען כי האפליקציה מעבירה מידע אישי לשרתים מסתוריים בסין

עריכת וידאו:ניר חן

בוידאו: מייקי לוי על אפליקציות להורים שיכולות לעקוב אחר הילדים מבלי לפגוע בפרטיותם.

תביעת ענק נגד אפליקציית הילדים טיקטוק, טוענת לראשונה כי האפליקציה מעבירה מידע רגיש ואישי של משתמשים לסין. אפליקציית טיקטוק הפכה לפופולרית במיוחד בחודשים האחרונים, כשהחלה לצבור מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, חלק לא מבוטל מהם ילדים. בתביעה ייצוגית שהוגשה בקליפורניה שבארצות הברית, נטען כי החברה המפעילה את האפליקציה העבירה נתונים אישיים של משתמשים פרטיים לשרתים מסתוריים בסין ללא אישור. אותן העברות מידע נעשות ככל הנראה למרות שהחברה הבטיחה בעבר כי אינה מאחסנת נתונים אישיים של משתמשים בסין. למעשה, טיקטוק נמצאת בבעלות חברה שמקורה בסין, אולם משרדה פועל כולו מחוץ למדינה.

לטיקטוק, על פי הערכות, יש כבר חצי מיליארד משתמשים ברחבי העולם, וכאמור, האפליקציה הצליחה לפתח בסיס מעריצים מסור במיוחד בקרב בני נוער ישראליים ואמריקאים. טיקטוק כבר נמצאת בצרות משפטיות, ולכן התביעה הייצוגית הזו עלולה להיות חמורה במיוחד עבורה. במקביל החברה מתמודדת עם חקירה של ארצות הברית בנוגע לפגיעה בביטחון לאומי, עקב חששות מדרך אחסון הנתונים באפליקציה וצנזורה אפשרית של תוכן רגיש פוליטית. בתביעה, שהוגשה ביום רביעי שעבר, נטען כי חברת TikTok "שאבה כמויות אדירות של נתוני משתמש ופרטים מזהים אישיים והעבירו אותם לשרתים בסין", באופן נסתר. אתר החדשות הבריטי דה סאן פנה לטיקטוק בבקשה לתגובה, אולם בחברה סירבו להגיב.

עוד בוואלה! TECH

"איתי לוי ביטל את החתונה עם הדר חיון בגלל סרטון סקס": ההודעה השקרית שרצה בפייסבוק

לכתבה המלאה
אפליקציית טיקטוק TikTok. GettyImages
מעוררת דאגה בקרב הממשל האמריקאי./GettyImages

עם זאת, בחברה טענו שהמידע על משתמשים מאוחסן בשרתים בארצות הברית ובשרתי גיבוי בסינגפור. עוד על פי כתב התביעה, סטודנטית בשם מיסטי הונג הורידה את האפליקציה, אולם לא יצרה חשבון מעולם. כמה חודשים לאחר מכן, גילתה מיסטי כי טיקטוק יצרה חשבון עבורה, ללא אישור מפורש וללא ידיעתה. בנוסף, הונג הצליחה להפיק מהאפליקציה את הקובץ עם המידע העליה וגילתה כי הוא מכיל מידע ביומטרי שנאסף מסרטונים שיצרה, אך מעולם לא פרסמה, לטענתה. זו אינה הפעם הראשונה שדיווחנו על טיקטוק והאפליקציה עלתה לכותרות אינספור פעמים בחודשים האחרונים. לפני כחודש דיווחנו כי דאעש מנסה לצרף את משתמשי האפליקציה לכוחותיו על ידי פרסום סרטונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully