וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה נוראי": התחרות החדשה של סונול מעוררת סערה ברשת

3.12.2019 / 15:32

ביממה האחרונה פרסמה חברת הדלק "סונול" תחרות חדשה בה היא מציעה כרטיס תדלוק על סך 7,000 שקלים. התחרות הצליחה לעורר סערה ברשת, ואף להדאיג אנשים רבים שמה מדובר בהונאה, אולם זה רחוק מלהיות הדבר היחיד שמעורר דאגה

עריכת וידאו:ניר חן

בוידאו: עורך וואלה! TECH, מייקי לוי, על הונאות ווטסאפ

קיבלתם הודעה בווטסאפ על כרטיס תדלוק של סונול על סך 7,000 שקלים? אתם ממש לא היחידים והפעם לשם שינוי, לא מדובר בהונאה. ההודעה שהפכה לויראלית ביממה האחרונה עוררה לא מעט חשדות, שכן הודעות שקריות דומות למדי מופצות בווטסאפ כמעט מדי חודש, אולם מבדיקה חוזרת, נראה שהפעילות אמיתית ומאחוריה עומדת סונול. "הטקסט של ההודעה וההזמנה לשתף את הקישור המצורף עם כמה שיותר אנשים, מזכירים מעט מכתב שרשרת ואכן כפי שאנו רואים מהפניות שיקבלנו, הפעילות ואופן ההשתתפות, לא העניקו לקהל תחושת אמינות", אמרו בחברת האבטחה ESET. "לשמחתנו, הקהל היום הפך מודע יותר לפעולות פישינג וערני לפעילויות זדוניות". הפעילות מעוררת שאלות, ובין היתר מחייבת להירשם לפרסומים שיווקיים ולהזמין כמה שיותר חברים, כשכל אחד מהם יצטרך להזמין חברים נוספים על מנת להגדיל את סיכוייו.

ההשתתפות בפעילות מותנית בהזנת מספר הטלפון של הנרשם והסכמה לקבלת "דברי פרסומת ודיוורים ישירים". חשוב לציין שחוק הספאם בחודשים האחרונים הפך לבולט במיוחד, והוא למעשה מתייחס לתנאים מהסוג בפירוש בגופו. על פי החוק, אסור לבית עסק לשלוח הודעות לכל אדם אלא אם הנמען אישר זאת במפורש. ולמרות שהזכות להחליט אם להשתתף בפעילות או לא שמורה לקהל הרחב, התגובות שסונול קיבלה היו עוקצניות ושליליות. "יש לכם באג במערכת של המשחק", כתב אחד הגולשים בתגובה לפעילות. "הוא לא מאפשר לי לשחק מבלי לקבל ברצון את מיליון ואחד הודעות הספאם שתשלחו לי אחרי שאשלח את הפרטים שלי. אנא תקנו באג זה", הוסיף.

עוד בוואלה! TECH

משקיפה לעתיד: ביקרנו במפעלי LG בדרום קוריאה

לכתבה המלאה
ההודעה על התחרות של סונול. צילום מסך
ההודעה המופצת על התחרות של סונול/צילום מסך

גולש אחר כתב בתגובה לפעילות: "זה נוראי. אנשים לא קוראים את התקנון ואחר כך לא מבינים מהיכן כל ההודעות". סונול לא מאפשרים להירשם לתחרות אלא אם תסכימו לסעיף קבלת דברי הפרסום מהם, ויתרה מכך, כדי לזכות בפרס המפתה, תצטרכו להזמין חברים ובני משפחה ואף לגרום להם להשתתף בפעילות. המטרה - לרשום כמה שיותר אנשים להודעות הדיוור של סונול. שוב נציין שהתחרות לא מפרה חוקים כלשהם, וזו זכותכם המלאה להחליט אם תרצו להירשם אליה או לא, אולם חשוב שתחשבו פעמיים לפני שתסכימו לשתף את המידע שלכם למטרות האלו, עם כל חברה.

תגובה בעמוד הפייסבוק של סונול. צילום מסך
מהתגובות בעמוד הפייסבוק של סונול על פרסום הפעילות/צילום מסך

סונול מסרה בדף הפייסבוק בתגובה להפצת ההודעה "החשודה": "ערב טוב לכולם. חשוב לנו להבהיר שהתחרות שהעלנו בעמוד הפייסבוק היא אמיתית ומוגנת לשימוש - וכי ההודעה השקרית המופצת בוואטסאפ שמזהירה מפני פורצים אינה נכונה או אמינה. אנחנו נמצה את הדין עם מפיצי השמועה - ואתם יכולים להיות בטוחים שאין כל סכנה לחשיפת הנתונים שלכם. אתם מוזמנים להשתתף בתחרות ללא חשש. בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully