וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איתי לוי ביטל את החתונה עם הדר חיון בגלל סרטון סקס": ההודעה השקרית שרצה בפייסבוק

4.12.2019 / 13:01

אל תיפלו בפח: ביממה האחרונה מתנהל קמפיין של האקרים מתימן, במהלכו מנסים להפיל ישראלים בפח ולהפנות אותם לאתר חדשות פיקטיבי. עוד הקימו עמוד פייסבוק שמתחזה לאתר חדשות, וטענו כי איתי לוי ביטל את החתונה עם הדר חיון בגלל סרטון שדלף

איתי לוי מציע נישואים

"הלם! איתי לוי ביטל את החתונה עם הדר חיון בגלל סרטון סקס שדלף": ביממה האחרונה מתנהל קמפיין להפצת פייק ניוז, ומצג שווא שמה איתי לוי ביטל את החתונה בגלל סרטון שדלף. העמוד שפרסם את החדשות הכוזבות, הינו עמוד פייסבוק שמתחזה לאתר "מאקו" וקורא לעצמו בשם "Makoo", ובצירוף לתמונה של הזוג, נמצא קישור המעביר לאתר הרשת. בחודשים האחרונים הועלו קמפיינים דומים כמו הודעה על מותה של הזמרת רוני דלומי, ותמונות עירום של הזמרת נסרין קדרי. מבדיקה שערכנו ביחד עם עידו נאור, מנהל מחקר בקספרסקי, עולה כי גם ההודעה הנוכחית, שייכת לקבוצת האקרים תימנית.

"על פי האינדיקטורים שבידינו מדובר בקמפיין רחב היקף של דיס-אינפורמציה במטרה לייצר רווח כלכלי. לקמפיין שורשים של ניסיונות דיוג קליקים עוד מ-2016, ונראה כי הוא משויך לקבוצה אשר מקורה בתימן", אומר נאור. "המודיעין של קספרסקי זיהה עשרות אתרים דומים אשר גם בהם תוכן חדשותי דומה, כאשר הם מתחזים לאתרי חדשות מהעולם הערבי והמפרץ הפרסי. למרות שגיאות הכתיב שזוהו, נראה שהלינקים לכתבות אכן נהיו ויראלים, דבר שמראה על מודעות נמוכה בקרב קהל היעד של התוקפים. האתרים מראים דמיון רב לתקיפות דיס-אינפורמציה גלובליים אשר מקורם דווקא הגיע באיראן, ברוב המקרים". נכון לעכשיו, נראה כי דף הפייסבוק הוסר, וזאת לאחר שדיווחנו על העמוד כמתחזה.

עוד בוואלה!

"זה נוראי": התחרות החדשה של סונול מעוררת סערה ברשת

לכתבה המלאה
מאקו. צילום מסך, צילום מסך
העמוד שמתחזה לאתר "מאקו" ומפיץ הודעות שקריות./צילום מסך, צילום מסך

מה עושים אם לחצתי על הקישור?

כמעט ובכל הפעמים בהם מפיצים "תמונות עירום" בפייסבוק, אלו נסיונות להפנות לאתר חשוד שידביק את חשבון הפייסבוק שלכם, או ניסיון להרוויח כסף מפרסומות. פייסבוק הוסיפה לאתרי חדשות רשמיים "וי כחול", המעיד כי העמוד עבר אימות ומדובר בגוף חדשות אמיתי. העבירו את סמן העכבר על גבי העמוד, ובדקו האם יש לו וי כחול, במידה וכן, מדובר בעמוד רשמי שככל הנראה לא יפיץ קישורים שיסכנו את המחשב. לעולם אל תמסרו את פרטי הפייסבוק שלכם שלא דרך האתר הרשמי או האפליקציה.

  • עוד באותו נושא:
  • איתי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully