וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוזרת לייעל ולנהל את הנסיעה": ראיון עם מייסדת הסטארט-אפ "ג'ינג'ר"

8.12.2019 / 11:34

הסטארט-אפ ג'ינג'ר נוסד על ישי אשרת בן משה, בכירה לשעבר בתחום הביטוח. בן משה זיהתה את הצורך בפתרון טכנולוגי בתחום הנסיעות לחו"ל. כיום, החברה גייסה מעל למיליון דולרים ומספקת שירות לחברות המובילות בתעשייה

חברת הטרוול-טק ג'ינג'ר (Ginger) הוקמה ב-2018 על ידי אשרת בן משה, לאחר 12 שנים שבהן עסקה בתחום הביטוח ושימשה כסמנכ"ל מכירות בכלל ביטוח. בתקופה זו בן משה זיהתה את הצורך בפתרון טכנולוגי בתחום הנסיעות לחו"ל, בעיקר לחברות הייטק שהן הצרכניות הגדולות ביותר בתחום. טיסות רבות מתעכבות מבלי שדואגים לעובד למנוחה בטרקלין, מזוודות עובדים אובדות ולמעסיק קשה לתת מענה בזמן אמת. הבקשות להחזר כספי מסיבות שונות מבוצעות באופן מסורתי ולא באוטומציה, ואין פתרון טכנולוגי מסודר ופשוט לאיסוף חשבוניות מעובדים החוזרים מחו"ל עם "שקית חשבוניות".

הפלטפורמה שפיתחו בגי'נג'ר מאפשרת לנהל מעקב נסיעות וטיסות עסקיות, להקים תיק נסיעה דיגיטלי הכולל מסמכים חשובים ככרטיסי טיסה ושוברי מלון. גם בעניין הביטוח ניתן מענה לעובדים המאריכים את נסיעתם העסקית לימים נוספים של טיול פרטי שבהם פג ביטוח המעסיק. רופא זמין און-ליין 24/7 או איתור רופא מקומי, ועוד. המיזם כבר מספק שירותים לעשרות חברות הייטק ישראליות, וביניהן כמה מהגדולות בארץ, המטיסות עובדים לחו"ל כדרך קבע. החברה גייסה 1.3 מיליון דולר ומונה כיום 12 עובדים, בעוד שהיא מונה יותר מ-50 לקוחות כמו: פלייטיקה, eToro ועוד. שוחחנו עם אשרת בן משה, מנכ"לית ומייסדת החברה.

גינג׳ר. יח״צ,
מאפשרת לנהל מעקב נסיעות וטיסות עסקיות./יח״צ

מה זו בעצם חברת ג'ינג'ר?

"חברת ג'ינג'ר, סטארטאפ בתחום ה-Travel Tech מנסה לעזור לחברות ולעובד ההיי-טק בישראל לנהל את נושא הנסיעות ולדאוג שלכול עובד יהיה מענה החל מהביטוח, ועד לשירותים משלימים נוספים שקשורים לנסיעה שלו כמו מעקב אחר הטיסה בזמן אמת - יש לנו ממשק לשירות מעקב בין לאומי גדול שמקפיץ לך שובר כניסה ללא תשלום לאחד מתוך 1,200 לאונג'ים ברחבי העולם ברגע שהמערכת מזהה עיכוב מעלה שעה בטיסה - בין אם אתה נוסע עסקי או עובד שנוסע באופן פרטי".

"כלומר ג'ינג'ר כחברת טראוול טק נותנת מענה מצד אחד לחברה עצמה באמצעות פלטפורמה שעוזרת למעסיק לנהל את הנסיעות ולעשות בקרה על סכום הביטוח שהיא רוכשת ומצד שני ישנה האפליקציה לעובד אשר שמנו נו למטרה להפוך אותה לאפליקציית הנסיעות של עובדי ההייטק בישראל בעיקר מאחר והיא מאפשרת לעובד לצפות ולקבל מסמכים הקשורים לנסיעה מהמעסיק ישרות הוא יכול להגיש בקשה לתביעה להחזר כספי באונליין ישירות מהאפליקציה ולקבל סיכוי ישירות לכרטיס האשראי שלו - במדיה ויש איחור במזוודה או אם לחילופין ישנה הוצאה רפואית בחו"ל דוגמת בדיקה אצל רופא, רכישת תרופות בבית מרקחת או טיפול שיניים גם במסגרת העבודה וגם במסגרת נסיעות פרטיות".

איך בעצם הכל התחיל מאיפה נולד הרעיון?

"אל ג'ינג'ר הגעתי אחרי 12 שנים בכלל ביטוח שבמהלכן מילאתי מגוון תפקידים. בתפקידי האחרון שימשתי כסמנכ"ל המכירות של הקבוצה ובעצם יצאתי לדרך עצמאית אחרי שזיהיתי פער טכנולוגי מאוד גדול בין איך שהביטוח מתנהל באופן המסורתי לבין האופן ובו פועל עולם ההייטק. ג'ינג'ר נוצרה בעצם כדי לגשר על הפער הזה שקיים בהקשר של איך מטפלים בביטוח ואיך בעצם מנהלים את נסיעות העובדים ומנגישים את כל מה שקשור לעובד בצורה נעימה, נוחה ודיגיטלית לחלוטין".

מה מייחד את ג'ינג'ר מכל מוצר אחר שקיים בשוק?

"הייחודיות של ג'ינג'ר היא שאנחנו בעצם מציעים מוצר שהוא מוצר ביטוחי באמצעות מעטפת של שירותים משלימים לנסיעה. בעצם אין היום מערכת שמשלבת ניהול ובקרה ביטוח לחברות ומצד שני אפליקציית נסיעות ואפליקציית ביטוח לנסיעה. זה נשמע מאוד פשוט על פניו, אבל למרות ההילה של היי-טק וכל הדיבור על הסטארט-אפ ניישן - בסופו של דבר כשמגיעים לנסיעות החברות עדיין עובדות לפי השיטות הישנות: טפסים שממלאים ושלחים וממתינים חודש ימים, קבלות שמתפזרות לכל עבר, קבצי אקסל, - זה בדיוק הפער שזיהיתי ורציתי להביא את הניסיון והידע שלי ולתרגם אותו לעולם הטק ולצרכים היחודים שלו".

גינג׳ר. יח״צ,
״מוצר ביטוחי באמצעות מעטפת של שירותים משלימים לנסיעה״./יח״צ

"אנחנו עובדים עם כל חברות הביטוח. בהקשר של האפליקציה, מי שתומכת דיגיטלית בכל התשתיתי שבנינו בסילוק תביעה אונליין ובאיתור רופא מקוון כמו גם בהתייעצות עם רופא ישראלי דרך אפשרות הסיוע הרפואי שלנו שעובדת 24/7 אנחנו עובדים בעיקר עם מגדל שנותנת לנו את התשתית .זו בעצם הייתה החברה הראשונה שהרימה את הכפפה והביע רצון להיות חלק מהמיזם שלנו וסיפקה לנו את התשתית הטכנולוגית הנדרשת כדי להעניק שירות ברמה הזו. המורכבות היתה לאו דווקא בצד הלקוח, אלא בצד הפלטפורמה של המעסיק וכל מה שקשור לפוליסה הקבוצתית שהוא רוכש. הממשק שבנינו מול מגדל מעניק למעסיק שקיפות ויכולת שליטה תקציבית שלא היתה לו עד כה ובאמצעותה הוא יכול לנהל את התקציב בצורה מושכלת, לדעת בכל רגע נתון מי מהעובדים בחו"ל".

"כאמור, עבור העובד השיפור הכי מעניין מגיע בכל הקשור לאיסוף חשבוניות ההוצאות. הממשק של ג'ינג'ר מאפשר לו להגיש צילום חשבונית כשהמעסיק מקבל בסופו של תהליך דוח אקסל מפורט שמקצר את כל התהליך המעיק הזה. אתה בעצם מעלה את החשבונית לאפליקציה ועד שלוש שעות יש לך זיכוי באשראי גם כנוסע כפרטי וגם כנסוע עסקי אז מעסיקים וחברות הייטק נהנים מהשירות כי הוא חוסך להם המון המון זמן והתקשרויות מיותרות במיילים ופניה ישירה לחברת הביטוח".

אז בעצם ג'ינג'ר באה להחליף את תפקיד מתאמות הנסיעות בחברות הבינוניות?

"להיפך, ג'ינג'ר לא באה להחליף את מתאמת הנסיעות - אלא מחזקת אותה ומאפשרת לה להתמקד בנושאים חשובים יותר. אנחנו מעניקים לה פלטפורמה דיגיטלית שמייעלת את כל התהליך הזה . בפועל? המתאמת מקימה תיק נסיעה דיגיטלי שבו היא יכולה "לתייק" את כרטיס הטיסה, הואוצ'ר למלון, העתק הפוליסה כך שכל מה שנותר לעובד לעשות הוא רק להגיע לשדה. המערכת בעצם מקלה על המתאמת ועוזרת לה לקבל שליטה מלאה על כל מערך הנסיעות ובקרת הביטוח בחברה".

"אם הטיסה מתעכבת מעל שעה, המערכת מקפיצה ברקוד שמעניק כניסה ללאונג' הקרוב אליכם - ללא תשלום נוסף. במידה והטיסה מתאחרת מעל לפרק זמן מסויים, יש לנו שת"ף עם חברת התביעות AIRHELP, ובמסגרתו אם הטיסה מתעכבת מעל לשלוש שעות נפתחת פנייה אוטומאטית לחברה שמאפשרת לך למעשה להגיש תביעה במינימום זמן. ומי שמכיר את התחום יודע שיש בזה המון כסף אבוד".

ואיך התגובות למוצר שלכם בקרב העובדים?

"החלק המעניין הוא שלמעשה כל שלב האיפיון והפיתוח של ג'ינג'ר נעשה בשיתוף חברות שלימים הפכו ללקוחות שלנו - הם בעצם היו חלק מתהליך הבטא שלנו. היו לנו ממש קבוצות מיקוד של מקבלי החלטות בתחום הנסיעות כמו גם מתאמי נסיעות בחברות גדולות ושיתפנו אותם בכל התהליך. לא היה מצב שפיתחנו מסך מבלי לדעת מה שהטח באמת צריך ואני חושב שזו נקדות החוזקה של המערכת הזו שהיא מצד אחד מאוד מאוד פשוטה ומנגד- מאוד מאוד יעילה".

"כלומר זו לא מערכת שנדרשת להטמעה של שעות וימים אלא מערכת אינטרנטית, אפליקטיבית , ידידותית ואינטואיטיבית - ובסופו של יום זה מה שהקהל מחפש. החברות הללו די שבעות ממערכות כבדות ומסורבלות הדורשות מהן משאבים יקרים להטמעה והמון שעות מיותרות".

איפה את רואה את ג'ינג'ר בעוד שנה מהיום?

"שנה מהיום אנחנו רואים את עצמנו כחברת הטראוול טק המובילה בתעשיית ההייטק הישראלית, כשהמטרה היא להרחיב את קהל הלקוחות שלנו כמו גם את האפשרויות המוצעות להם במסגרת הפלטפורמה של ג'ינג'ר. אני רואה אותנו כ"תן ביס" החדש להייטקיסטים. אפליקציית נסיעות שהיא בעצם "וואן סטופ שופ" לכל הצרכים שלהם בחו"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully