וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי ווטסאפ? עשרה טיפים שאתם חייבים להכיר

8.12.2019 / 6:25

אפליקציית המסרים ווטסאפ, מתעדכנת לעיתים תכופות ומביאה עמה פיצ'רים חדשים שמשנים ומשפרים את חווית המשתמש. בין אם אתם משתמשים בה לעיתים תכופות או רחוקות, הנה עשרה טיפים שאתם פשוט חייבים להכיר וישפרו את החוויה שלכם באפליקציה

עריכת וידאו: ניר חן

בוידאו: מייקי לוי על הפרסומות הצפויות בווטסאפ

מחיקת הודעות, סטיקרים, שיחה ממתינה ושיחות וידאו קבוצתיות; אלו רק כמה מהתכונות החדשות שבווטסאפ הוסיפו לאפליקציה בשנים האחרונות. למען האמת, נראה שהעדכונים רק ממשיכים להגיע בקצב מסחרר, וכמעט בכל שבוע אנו זוכים לשמוע על שינוי חדש, לטובה או לרעה. כך, הסטיקרים שהשתלטו על אפליקציית טלגרם כבר לפני שנים, הגיעו לווטסאפ לפני כמעט שנה ומאז זוכים להצלחה מסחררת. כך גם אפשרות מחיקת ההודעות עבור שני הצדדים ונעילת האפליקציה באמצעי זיהוי ביומטרים. כל התכונות הללו מגיעות תחילה לנסייני גרסת הבטא של האפליקציה, וכך ווטסאפ אוספת פידבק בנוגע לפיצ'רים חדשים שהיא מתכננת להציע לקהל הרחב. לווטסאפ כבר מיליארד וחצי משתמשים פעילים והיא נחשבת לאפליקציית המסרים הפופולרית בעולם. הנה עשרה טיפים שאתם פשוט חייבים להכיר.

להקליט הודעות מבלי לגעת במסך

בזמן שהודעות קוליות זו כנראה התכונה המוכרת והפופולרית ביותר בווטסאפ, מלבד שליחת הודעות טקסט כמובן, הרבה משתמשים לא יודעים שניתן להקליט הודעות מבלי לגעת במסך. על מנת לעשות זאת. היכנסו לצ'אט בווטסאפ, לחצו על כפתור המיקרופון באופן ממושך ולאחר מכן החליקו למעלה והרפו מהלחיצה. כשסיימתם להקליט, פשוט לחצו על כפתור השליחה.

עוד בוואלה! TECH

חזרנו לשנות ה-80: מכונת הארקייד ששדרגה לנו את המשרד

לכתבה המלאה
ווטסאפ. ShutterStock
ווטסאפ/ShutterStock

שלא תשכחו: סמנו את ההודעות החשובות

בווטסאפ יש אפשרות לחפש בהודעות ישנות, אולם זה עלול לקחת המון זמן ומכשירים ישנים התכונה הזו נוטה לעבוד לאט מאוד. עם זאת, האפליקציה מאפשרת לכם לסמן הודעות חשובות על ידי לחיצה ממושכת על הודעה ולאחר מכן לבחור בסימון הכוכב בתפריט העליון. לאחר מכן, תוכלו לגשת לאותן הודעות מצ'אט מסוים, או לכולן, ללא סינון ההודעות לאדם ספציפי, על ידי לחיצה על התפריט במסך הראשי של האפליקציה ולאחר מכן על "הודעות מסומנות בכוכב". עבור משתמשי האייפון, תהליך הסימון זהה לגמרי, אולם כדי לגשת להודעות, היכנסו להגדרות ושם לחצו על "הודעות מסומנות בכוכב".

שנו את הסטטוס בקלות לכל מאורע

פונקציית הסטטוסים בווטסאפ היא כנראה אחת מהאופציות הכי פחות פופולריות, וזה כנראה בגלל שהרבה לא נוטים לייחס לה חשיבות. למרות זאת, בחברה עדיין חושבים שמדובר במשהו שכל משתמש יכול להתאים לעצמו ולשתף עם חבריו. היכנסו לעמוד האישי שלכם באפליקציה דרך מסך ההגדרות, ושם תוכלו לבחור לכתוב סטטוס משלכם או להשתמש באחד מהמוכנים שהאפליקציה מציעה. באמצעות שדה הטקסט הזה, על פי ווטסאפ, תוכלו לשתף עם אנשי הקשר שלכם בפלטפורמה מה קורה איתכם.

הניחו את הסמארטפון בצד: המשיכו להתכתב דרך הדפדפן

להחביא את הסמארטפון שלכם ולקרוא בו הודעות ווטסאפ זו כבר כנראה נחלת העבר. כיום ניתן לעשות זאת בקלות דרך הדפדפן או האפליקציה במחשב, מבלי אפילו לגעת בסמארטפון שלכם. זה פשוט למדי: הורידו את אפליקציית ווטסאפ למק או אחרת, היכנסו ל-web.whatsapp.com דרך הדפדפן של המחשב שלכם. לאחר מכן, רק להגדרה הראשונית, פתחו את האפליקציה בסמארטפון שלכם, היכנסו לתפריט ההגדרות ולחצו על Whatsapp Web וסרקו את הברקוד שעל המסך. תוך מספר שניות תוכלו לראות שיקוף של ההודעות שלכם על גבי מסך המחשב ותוכלו לשלוח הודעות, תמונות וסרטונים ממש כמו בסמארטפון שלכם.

ווטסאפ. ShutterStock
ווטסאפ/ShutterStock

שדרגו את השיחה עם סטיקרים

בזמן שהרבה אנשים משתמשים באימוג'ים בהודעות שלהם, ווטסאפ הוסיפו לאחרונה תכונה נוספת שעשויה לשדרג את השיחות שלכם אפילו יותר. תכונת הסטיקרים הייתה בטלגרם כבר מזמן, אולם בווטסאפ הוסיפו אותה די לאחרונה והיא הופכת פופולרית יותר ויותר מאז. פשוט לחצו על מסך האימוג'ים, ובתפריט התחתון לחצו על הריבוע הקטן מימין למילה GIF. שם תוכלו לבחור איזה סטיקר ברצונכם לשלוח. אם תרצו להוסיף סטיקרים משלכם באפליקציה, הכנו לכם כבר מדריך מפורט על איך לעשות זאת תוך כמה דקות.

אפשר לקרוא הודעות בלי שידעו גם בלי לבטל את הוי הכחול

מתברר שיש דרך לעקוף את סימון הקריאה בקלות, גם מבלי לבטל את התכונה לחלוטין. בין אם זה הווידג'ט באנדרואיד או זיהוי עוצמת הלחיצה באייפון. האפשרות באנדרואיד היא הפשוטה ביותר. עוד כשהעדכון שוחרר לראשונה, משתמשים כבר שמו לב שהווידג'ט של ווטסאפ מציג את ההודעות שנשלחו במלואן ובכך מאפשר לקרוא אותה, אלא שלא משנה כמה זמן נתעכב על הודעה, כל עוד לא תלחצו עליה ותפתחו את השיחה, ההודעה תישאר תחת הסימון שלא נקראה. כלומר, אם המשתמש בצד השני יפתח את השיחה, הוא עדיין יראה זוג סימוני וי אפורים ולא כחולים.

באייפון לעומת זאת, תוכלו לעשות זאת הודות לתכונה בשם 3D-Touch המאפשרת למסך לזהות את עוצמת הלחיצה של המשתמש. כך, במידה והמשתמש לחץ בעוצמה על המסך, האייפון יציע לו אפשרויות נוספות. במידה ותלחצו על שיחה מסוימת בווטסאפ היא תיפתח וההודעות יסומנו כנקראו, אולם כשתלחצו חזק יותר על גבי המסך, תוכלו לקבל תצוגה מקדימה להודעות האחרונות בשיחה מבלי שהצד השני ידע שקראתם אותן.

לשחזר הודעות שהצד השני מחק

מחיקת ההודעות הייתה אבן דרך באפליקציית המסרים וגם עבור משתמשים שביקשו את התכונה במשך שנים, אך גם היום, ניתן לעקוף אותה בקלות. קיימות מספר דרכים לשחזר הודעות שכבר נמחקו, מלבד כמובן לא להיות זמינים במשך 13 שעות ויותר. האופציה הראשונה והפשוטה ביותר היא לשחזר גיבוי ווטסאפ והיא גם זו שמעלה הכי הרבה נורות אזהרה, ובצדק. זו פרצת אבטחה באפליקציה עצמה, ועל אף שמשתמשים פנו לווטסאפ לתקן את הנושא, נראה שהם טרם התייחסו לכך. אופציה אחרת היא היא אפליקציה ישראלית בשם Restory, שהופיעה בחנות האפליקציות בחודש ספטמבר האחרון. באמצעות מתן גישה להודעות הווטסאפ, היא שומרת תיעוד נוסף ומלא של כל הודעה, כך שבמידה ונמחקה, היא תתריע לכם באופן מיידי ותציע לכם לצפות בתיעוד שלה.

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
ווטסאפ/ShutterStock

ליהנות מהתכונות החדשות בווטסאפ לפני כולם

ווסטאפ מאפשרת לקהל הרחב להצטרף לגרסת הבטא, כלומר הגרסאות הראשונות שיוצאות, עוד לפני שהן מגיעות לחנות האפליקציות באופן רשמי. חשוב לציין כי בגרסאות אלו ייתכנו תקלות ושיבושים, אך לרוב מדובר בגירסאות יציבות למדי. אותן גרסאות מאפשרות לווטסאפ לנסות את התכונות החדשות על קהל מצומצם. משתמשי אנדרואיד יכולים להצטרף לגרסא זו בדרך הבאה: היכנסו לחנות האפליקציות וחפשו שם את אפליקציית ווטסאפ. בעמוד של האפליקציה, גללו למטה עד שתמצאו את האפשרות "Become a Beta Tester". לחצו על הכפתור הירוק וסמנו כי אתם רוצים להשתתף בתוכנית הנסיינים של החברה. לאחר כמה דקות, גרסת הבטא תגיע למכשירכם ממש כמו כל עדכון רגיל של האפליקציה.

למשתמשי אייפון: על מנת להירשם לתכנית הבטא של ווטסאפ, תחילה הורידו את אפליקציית "TestFlight", הזמינה בחנות האפליקציות. מדובר באפליקציה הרשמית של אפל עבור הורדת גרסאות בטא ואפליקציות שטרם עלו לחנות האפליקציות. לאחר מכן, היכנסו לקישור הבא דרך האייפון והירשמו לתוכנית הבטא. נכון לכתיבת שורות אלו, כרגע הבטא מלאה, אולם בכל רגע יכול להתפנות מקום.

בחרו מי יכול להוסיף אתכם לקבוצות

על מנת להילחם בפייק ניוז ובספאם שגובר מיום ליום באפליקצית המסרים ווטסאפ, לפני מספר שבועות שחררה החברה עדכון המאפשר לכם לשנות את הגדרות הפרטיות בנוגע להוספה לקבוצות. כך לדוגמה, תוכלו לבחור האם יכולים להוסיף אתכם לקבוצות ולשנות בין הפרמטרים: אף אחד, חברים או כולם למעט אנשים מסויימים. ניתן לראות את התפריט החדש בבהגדרות, חשבון, פרטיות וקבוצות.

שדרגו את הודעות הטקסט

בדומה לוורד ומעבדי התמלילים הדומים כמו גוגל דוקס, ווטסאפ מאפשרת להדגיש מילים ומשפטים. אם אתם רוצים להדגיש טקסט או לסמן כותרות, תוכלו לבצע זאת באמצעות סימון המלל בכוכבית. כדי להדגיש את הטקסט, התחילו את המשפט בכוכבית וסיימו אותו בכוכבית, *לדוגמה*. כך המילה "לדוגמה" תהיה מודגשת. משתמשי האייפון לא יראו שהטקסט מודגש עד שההודעה תשלח, ואילו באנדרואיד ניתן לראות זאת מיד בסימון הכוכבית.

עוד היא מאפשרת החלפת גופן (פונט). אם יש לכם מלל שאתם מעוניינים לשנות לו את הגופן, תוכלו לבצע זאת על ידי שימוש בסמן `. שימו לב, שלא מדובר באפוסטרוף, אלא בסמן "grave accent" שנמצא בשימוש בעיקר בשפות כמו אנגלית, צרפתית, הולנדית או איטלקית. מכיוון שלא מדובר בסמן כל כך נפוץ, הוא בדרך כלל נמצא בתפריט השני של הסימנים. בדיוק כמו בהדגשת מלל, או מלל נטוי, מקמו את הסמן בתחילת המלל ובסופו. אך בשונה מהשאר, לא תוכלו לראות תצוגה מקדימה של המלל גם לא באנדרואיד.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully