וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את הדייסון V11 וכן, זה עדיין השואב הטוב ביותר

5.12.2019 / 12:30

אחרי שיצרה את קטגוריית שואבי האבק האלחוטיים, חברת דייסון משיקה בישראל במקביל להשקה העולמית את ה-V11, הדור החדש בסדרה. שיפורים ניכרים ומשמעותיים לא תמצאו בדור החדש, אך הוא בהחלט מצליח לשמור על עליונות בתחום

דייסון/צילום: מייקי לוי

בוידאו: ביקור במטה חברת דייסון בסינגפור

חברת דייסון הבריטית מובילה שנה אחר שנה בעולם שואבי האבק האלחוטיים, וזאת אחרי שהמציאה את הקטגוריה ושינתה את הדרך בה אנחנו מנקים בבית. אחת מהסיבות שבגללן דייסון שומרת על קדמה טכנולוגית, היא אלפי המהנדסים שעובדים מדי שנה על קטגוריית שואבי האבק, והעובדה שדייסון מייצרת בעצמה את המנועים המהפכניים. שנת 2019 הייתה מלאה בשינויים עבור החברה הבריטית שהעתיקה את המטה לסינגפור, לרבות קו הייצור. עוד הציגה השנה את ה-V11, דור ההמשך לשואב ה-V10 שבניגוד לציפיות, לא כולל שינויים מהותיים אלא בעיקר שיפורים, מה שמזכיר מעט אסטרטגיית ההשקות של אפל.

מסתמן כפשוט "טוב יותר"

שני שיפורים עיקריים בדור החדש: צג ה-LCD המעדכן בזמן אמת על חיי הסוללה בתצוגת דקות ומאפשר בחירה בין ארבעה מצבים שונים, תלוי באביזר בו משתמשים. ניתן למצוא מצב חסכוני, רגיל, עוצמה גבוהה ומצב אוטומטי. זה בהחלט שיפור משמעותי, ושמחתי לגלות כי בדייסון השכילו לתרגם את הממשק הפשוט לעברית, כך שהוא נגיש לכל משתמש. מדובר בתוספת מבורכת, ולמרות שחששתי כי המסך ישבר, נראה כי בדייסון מצאו את הדרך הטובה ביותר להגן עליו מפני נפילות ונזקים. למרות שהשואב נפל כמה וכמה פעמים (מתנצל מראש), לא נגרם שום נזק למסך.

עוד בוואלה! TECH

האמת מאחורי "סרטון הסקס" של איתי לוי והדר חיון

לכתבה המלאה
שואב אבק של דייסון. מייקי לוי, מערכת וואלה
שואב האבק החדש של דייסון/מערכת וואלה, מייקי לוי

השיפור השני הינו עוצמת השאיבה, וב-V11 כוח היניקה עומד על 185 אוויר - וואט, לעומת 140 אוויר - וואט בדור הקודם. עם זאת, משקלו של ה-V11 עלה ב-300 גרם, לטובת סוללה גדולה ב-20 אחוזים שבמפתיע לא מספקת חיי סוללה ארוכים יותר לעומת הדור הקודם. עוצמת השאיבה השתפרה בזכות המנוע החדש שאותו דייסון מייצרת, כשהיא למעשה אחת מהחברות הבודדות בעולם שמייצרות בעצמן את המנועים, מה שמבטיח איכות גבוהה, לצד התאמה מדויקת של שאר רכיבי השואב. חברות השואבים כמו ג'ימי, ושארק, מתגאות בכך שהשואב שלהן מתגבר על כל מכשול אפשרי. עם זאת, ה-V11 הוא זה שמגיע עם עוצמת השאיבה הגבוהה ביותר, והוא צלח כל אתגר שהצבתי בפניו.

אז איך הוא בפועל?

דייסון זו אפל של עולם השואבים ואין על כך עוררין. גם הדור החדש, אף על פי שלא מביא שיפורים ניכרים בעיצוב ובחומרה, שומר על איכות חומרים גבוהה, עמידות מצויינות מפני נפילות והוא לוקח את כל מה שטוב ב-V10 ומשפר אותו מעט יותר. השואב החדש של דייסון מרגיש כמו אסטרטגיית האייפונים של אפל, כשהדור הנוכחי מביא שיפורים מינורים. שינוי שפחות אהבתי, זה משקל השואב שעלה ב-300 גרם. בעוד שהציפייה היא שהשואבים הללו יהפכו לקלים יותר ויותר, נראה כי הדור החדש עושה בדיוק ההפך.

שואב אבק של דייסון. מייקי לוי, מערכת וואלה
האביזרים הכלולים בשואב האבק החדש של דייסון/מערכת וואלה, מייקי לוי

חיסרון נוסף הינו כפתור ההפעלה שלא ניתן להפעילו באופן רציף. מהנדסי דייסון הגיבו לנושא זה במהלך הביקור שלנו במטה החברה בסינגפור, ובחרו שלא לשלב כפתור כזה מסיבות של חיסכון בסוללה. עם זאת, נראה כי הנוחות עולה בצורה משמעותית על החיסכון בסוללה. האם ה-V11 מביא בשורה אמיתית? בהחלט לא. אם ברשותכם V10, תשמחו לגלות שאתם לא צריכים לשדרג לדור החדש. הוא נמכר ביבוא רשמי של ב.נ.ז.כ סחר ושיווק במחיר התחלתי של 2,790 שקלים ועד ל-3,190 שקלים, עם אחריות למשך שנתיים ותמיכה בבית הלקוח. האם הוא השואב הטוב ביותר שיש כיום? בהחלט. דייסון עושה זאת שוב, שנה אחר שנה, אך בניגוד ל-V10 שהיווה קפיצה ענקית מה-V9, נראה כי הקפיצה הנוכחית היא מינורית בהחלט. אחת הבשורות בהשקה, זו הצניחה הדרמטית במחיר ה-V10 שכעת הפך לנגיש יותר.

שואב אבק של דייסון. מייקי לוי, מערכת וואלה
שואב ה-V11 של דייסון/מערכת וואלה, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully