וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם אייפון 11 פרו? ייתכן ואפל עוקבת אחריכם

9.12.2019 / 13:30

חוקר אבטחה מצא כי אפל אספה את מיקום משתמשי האייפון 11 פרו, על מנת להפעיל ולכבות פונקציה שאסורה לשימוש במקומות ספציפיים. תחילה אפל דחתה את טענותיו, אך ביממה האחרונה הודיעה כי תשחרר עדכון תוכנה שיפתור את הבעיה

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

נתפסה על חם: האם האייפונים החדשים של אפל שידרו את מיקום המשתמשים ללא רשותם? במהלך חודש ספטמבר, אפל השיקה את האייפון 11 פרו החדש וכעת מתברר כי הדגמים החדשים עוקבים אחר מיקום המשתמשים ללא הרשאה מתאימה, וללא ידיעתם. על פי הפרטים שגילה בריאן קרבס, חוקר אבטחת מידע, באייפון 11 פרו לא ניתן לכבות באופן ידני את כל שירותי המיקום במכשיר, כך שלטענתו קיימות בעיות אפשריות בכל הקשור לפרטיות המשתמשים.

אפל הגיבה לטענותיו של קרבס שתיעד את הפרטים בסרטון, ותחילה התחמקה, כשהיא טוענת שהממצאים שנאספו תקינים. אולם ביממה האחרונה הגיבה לנושא וטענה כי הוא יטופל בגרסת iOS 13.3 שתשוחרר במהלך השבוע הנוכחי. לטענתה הפונקציה המשיכה לעבוד, מכיוון שהאייפון משתמש בטכנולוגיות הדורשות אישורים רגולטוריים ומשתנים ממדינה למדינה. "טכנולוגיית רוחב אלחוטי היא טכנולוגיה סטנדרטית בתעשייה והיא כפופה לדרישות רגולטוריות בינלאומיות המחייבות את כיבוי הפונקציה במקומות מסויימים. מערכת ההפעלה השתמשה בשירותי המיקום כדי לבדוק האם האייפון נמצא במיקומים אסורים אלה כדי להשבית את הפונקציה ולעמוד בתקנות".

"אם הייתי משתמש באייפון 11 פרו של אפל הייתי מצפה שכאשר אני מכבה את כל שירותי המיקום כולל שירותי המערכת באופן פרטני, לא ישודרו שום נתונים על המיקום שלי. יכול מאוד להיות שהטענה של אפל נכונה ומדובר באמת באיסוף מידע סטטיסטי שאינו מכיל מידע אישי שנועד לשפר את התאימות עם טכנולוגיות חדשות", אמר אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET, "אבל גם אם זה המקרה, ובמיוחד בתור חברה שנאבקת באופן קבוע וחורטת על דגלה את הפרטיות של המשתמשים (רק בשנה שעברה חסמה אפל בדפדפן Safari את יכולת איתור המיקום של פייסבוק וטוויטר) אפל צריכה לשקף את הנושא בצורה ברורה יותר במדיניות הפרטיות שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully