וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספקת שקט נפשי: בדקנו את מצלמת האבטחה החדשה לרכב

10.12.2019 / 12:29

המצלמה לרכב הצילה לא מעט אנשים מפני דוחות, ועזרה במקרים בהם היה צריך להפעיל ביטוח. למעשה, היא הפכה למוצר כל כך חיוני ומתבקש. לאחרונה הושקה בישראל מצלמת אבטחה לרכב, שמספקת הרבה יותר מרק לתעד את הרכב. האם היא שווה את הכסף?

צילום: מייקי לוי

מצלמות הדרכים הפכו לאביזר חובה בכלי הרכב, והן בעיקר מספקות שקט נפשי בדרכים. הן אם הרכב נמצא בחנייה והמצלמה מתעדת פגיעות, או במהלך הנסיעה עצמה. למעשה, המצלמות האלו מספקות תיעודים שמכריעים בתביעות ביטוח או בבתי משפט, כשמדובר בתאונה או בדוח משטרתי. לאחרונה הושקה בישראל מצלמה חדשה שמתיימרת להיות "מצלמת אבטחה ברכב". מצלמת Proof עולה 1,404 שקלים, לפני מנוי חודשי לסים סלולרי שאותו תוכלו לבצע בעצמכם. האם היא שווה את הכסף ומספקת שקט נפשי?

אופן ההתקנה יחסית פשוט ודורש מכם להעמיד את האוטו למשך שעה, בה הטכנאי שמגיע עד אליכם יבצע את כל ההתקנה. למרות שמדובר ברכב חדש וכל התעסקות קטנה מקפיצה את הלב, ההתקנה הייתה מקצועית, זריזה ולא פגעה באוטו כלל. מדובר בהתקנה פשוטה יחסית, אך היא דורשת התעסקות לרבות התקנת המצלמה האחורית, התקנת המצלמה הקדמית והעברת החיווט בצורה שלא נראית לעין. עוד במהלך ההתקנה מבצעים חיבור של המצלמה אל שקע מתח קבוע שמאפשר צפייה במצלמה מרחוק. לשמחתי ואחרי בדיקה מעמיקה, המצלמה לא פוגעת במצבר, כלומר מרוקנת אותו. עם זאת, ניתן לצפות בה מרחוק הודות לסים שנמצא בפנים, ולמעשה מדובר במצלמת אבטחה שפועלת 24/7.

אפליקציית proof. צילום מסך, צילום מסך
האפליקציה לא חפה מבעיות, אך כן מספקת את הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר./צילום מסך, צילום מסך

המצלמה כוללת מערך צילום קדמי ואחורי, באיכות HD עם תמיכה בראיית לילה, GPS מובנה, אינטרנט אלחוטי ועוד. הבשורה של המצלמה זוהי האפליקציה, שביחד עם החיבור של המצלמה לרשת הסלולרית, מאפשרת לכם לצפות במיקום הרכב בכל זמן, לקבל התראות במידה והייתה תזוזה ברכב עקב פגיעה, ולצפות במצלמה הקדמית והאחורית בכל רגע. האפליקציה דורשת עוד עבודה וליטושים, והיא רחוקה מלהיות מושלמת, אך היא מספקת בצורה בסיסית את הדברים הנדרשים כמו צפייה במצלמת הרכב, היסטוריית המיקומים והמיקום הנוכחי.

המצלמה הראשית ממוקמת בחזית והיא כוללת סים שניתן להחלפה, כרטיס זיכרון בנפח 32 גיגה וחיישן המסוגל לצלם וידאו באיכות FullHD עם עדשה רחבה בזווית 140 מעלות. אליה מחוברת מצלמה אחורית שנופלת באיכות בצורה משמעותית מהמצלמה הקדמית. איכות המצלמה הראשית לא מהטובות שראיתי, אך היא מספיקה כדי להעביר תיעוד שכולל לוחות רישוי ותנועה ביום ובלילה. המצלמה האחורית לעומת זאת, נחותה בצורה משמעותית, ועוד יותר בלילה. תוסיפו לכל המגבלות הטכניות חלון אחורי כהה, ותקבלו מצלמה שמבצעת את העבודה בצורה מינימלית. ניתן היה לקלוט לוחיות רישוי במצלמה האחורית, אך האיכות רחוקה מלהיות מושלמת, והיא פשוט מספיקה כדי להוות תיעוד תקין.

החלק המשמעותי והטוב ביותר במצלמה, מה שאף מצלמה אחרת לא מספקת, זו האפשרות לצפות במצלמה מרחוק, גם כשאתם בחו"ל או בכל מקום אחר. אך מה שבעיקר אהבתי, זו האפשרות לקבל התראות על כל תזוזה ברכב, בין אם מישהו נשען עליו או פגע בו בזמן שהוא בחנייה. במהלך פגיעה או תזוזה, ניתן לקבל תיעוד ולהגיע אל הרכב בזמן אמת, או להשתמש בתיעוד למטרת הפעלת הביטוח. עוד חיסרון או לדעתי יתרון, זה שהמצלמה מותקנת ממש מאחורי המראה והיא מגיעה ללא מסך, שלטעמי זה בהחלט מיותר. היתרון המשמעותי זה שהיא לא מגבילה את זווית הראייה של הנהג, ובמקביל מתעדת את הדרך בצורה טובה.

מצלמה אחורית. צילום מסך, צילום מסך
המצלמה האחורית לא מהטובות שיש, אך היא כן מספיקה כדי לקלוט את מספר הרכב./צילום מסך, צילום מסך

המצלמה מספקת פיתרון חדש בישראל: מצלמת אבטחה לרכב. היא רחוקה מלהיות מושלמת והאיכות של המצלמה הקדמית לא עומד בשורה הראשונה, לרבות המצלמה האחורית, אך הפיתרון הכללי מצויין והחשוב מהכל, היא מספקת שקט נפשי. מחיר המצלמה עומד על 1,404 שקלים ומדובר במצלמה שמספקת תמורה יפה למחיר והיא כוללת אפליקציה עם צפייה בהיסטוריית הרכב, איתור הרכב בכל רגע נתון וצפייה בכל המתרחש, לרבות התראות במידה וקיימת תזוזה. עוד המצלמה מסוגלת לספק נקודה חמה לנוסעי הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully