וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי במצוקה כל כך גדולה": כשהשעון של אפל התקשר ל-100 והציל ישראלי

15.12.2019 / 12:00

אביתר פרטוק יצא במהלך השבת לפארק עם ילדיו, ובעודו מדגים לבנו עמידה על הסקייטבורד, איבד את שיווי המשקל ונפל. רגע לפני שהוא מאבד את ההכרה, השעון של אפל שענד זיהה את הנפילה, ביצע שיחה למשטרה ובתוך זמן קצר פונה לבית חולים, הודות לשעון החכם

צלמים זמניים מורשים

"אני לא יודע מה היה קורה לי אם לא היה לי את השעון, הרגשתי שאני מאבד את ההכרה". אמש (שבת) יצא אביתר פרטוק עם הילדים לפארק, רגע לפני ארוחת הצהריים. לפני שחזרו הביתה, הדגים פרטוק לבנו עמידה על הסקייטבורד, ובעודו יורד, איבד את שיווי המשקל, החליק ונפל על הגב. "אני מסורתי, אבל בשבת אני הולך עם השעון של אפל כי אני סוכרתי והוא נותן לי חיווי רציף של מד הסוכר שלי. זה שעון מהסדרה חמש, אז השעון הוא עצמאי ועם יכולות סלולריות, כלומר הוא יכול להוציא ולקבל שיחות", אמר פרטוק בשיחה שקיים איתנו. "לאפל יש את הפיצ'ר שהם הכניסו מסדרה 4 והוא מזהה נפילה. ראיתי הרבה סרטונים ולא ידעתי עד כמה זה עובד, אבל סמכתי על זה".

"אחרי שהורדתי רגל אחת, איבדתי שיווי משקל, עפתי אחורה לגובה וקיבלתי מכה רצינית בעמוד השדרה תוך כדי שאני בולם עם המרפק. הרגשתי באותו רגע שאני מאבד הכרה, המכה הייתה כל כך חזקה וכבר התרחקנו קצת מהפארק ולא היו אנשים, אז לא ממי לבקש טלפון. בזמן שאני מנסה לדבר עם הילדים שלא הבינו מה קרה, אני מרגיש ביד את השעון לפני שהוא מתחיל לרטוט מאוד מהירה ובזווית של העין רשום SOS והוא סופר לאחור, כלומר חמש שניות לביטול", סיפר פרטוק. "לא נגעתי בזה, אפילו לא התייחסתי לזה ממש. פתאום אני שומע 'משטרה שלום'".

בשנה שעברה אפל הציגה פיצ'ר חדש המזהה נפילות של משתמשי השעון. במידה והשעון זיהה נפילה, הוא יבצע שיחה למוקד חירום, ואחר כך גם יעדכן את קרובי המשפחה. הפיצ'ר זמין גם בישראל, וכעת נראה כי זהו המקרה הראשון בו הוא מציל חיים בישראל. "לקח לי כמה שניות להבין שזה בעצם מה שקרה. השוטרת שאלה אותי דרך השעון מה קרה, הסברתי לה את המקרה והיא יצרה קשר עם מגן דוד אדום, שחזרו אליי גם הם לשעון. עוד השעון שולח התראה לאנשי קשר שאתה מגדיר לו שקרובים אליך והם יכולים לעזור בשעת צרה. אחות של אשתי לא שומרת שבת והיא קיבלה את השיחה ואת ההתראה שכללה מיקום. אני לא יודע מה היה קורה לי אם לא היה לי את השעון, הרגשתי שאני מאבד את ההכרה. הוא פשוט ניהל את כל האירוע לבד".

Apple Watch השעון החכם של אפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
השעון החכם של אפל/מערכת וואלה!, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully