וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חושך, הודעות שמשמידות את עצמן ועוד: כל החידושים הצפויים בווטסאפ ב-2020

1.1.2020 / 6:25

מצב החושך, חיפוש על פי תמונה והודעות המשמידות את עצמן, אלו הן רק כמה מהתכונות החדשות שצפויות לנחות בפלטפורמת העברת המסרים הפופולרית ווטסאפ. לכבוד שנת 2020, סיכמנו את כל התכונות החדשות שעתידות להיחשף

עריכת וידאו:ניר חן

בוידאו: מייקי לוי על הונאות בווטסאפ

שנה טובה ומרובה בפיצ'רים חדשים: 2020 סוף סוף הגיעה ואיתה עתידה פייסבוק לשדרג את הווטסאפ פי כמה וכמה מהאפליקציה שאנו מכירים כיום. למעשה, שנת 2019 הייתה הפעילה ביותר בכל הנוגע לעדכוני ווטסאפ, כשנראה שכמעט כל חודש, המפתחים בישרו על תכונה חדשה שמשפרת ומשנה לחלוטין את חוויית השימוש. מדובר באפליקציית המסרים הפופולרית ביותר בעולם ובישראל עם מעל למיליארד וחצי משתמשים חודשיים פעילים ומיליארד משתמשים פעילים מדי יום. יתרה מכך, בשירות נשלחים מדי יום מעל ל-65 מיליארד הודעות, או 29 מיליון הודעות מדי דקה. אז לכבוד 2020, אתר WABetaInfo, המתמחה בהדלפות על תכונות חדשות של ווטסאפ, חשף מה עתיד להגיע בשנה הקרובה לווטסאפ, וכן, רובן כבר פעילות באפליקציית טלגרם.

מצב החושך

מצב החושך נועד כדי להקטין את החשיפה לאור, בעיקר בעבודה בחושך, ולגרום לעיניים להתאמץ פחות. עוד המצב חוסך בסוללה בצורה משמעותית, בסמארטפונים עם מסך OLED כמו אייפון X ומעלה, או מגוון גדול של מכשירי אנדרואיד. מדובר בחיסכון סוללה משמעותי שיכול להגיע לכמה אחוזים מדי יום. משתמשים רבים בעולם ממתינים לפיצ'ר, ויש גם כאלו שלא יכלו להמתין עד שווטסאפ תשחרר את העדכון. אתרים בעולם מדווחים כי נמצא באג שמאפשר את הפעלת מצב חושך, אך הוא פועל רק באנדרואיד 10 ומתבצע באמצעות שליחת קישור יוטיוב מסויים. ובנוגע למתי הפיצ'ר יהיה זמין, מווטסאפ נמסר כי היא לא מגיבה בנוגע לעדכונים עתידיים, אולם הוא צפוי להגיע בעדכון הגדול הבא.

חיפוש לפי תמונה

ניסיונות פישינג באמצעות אפליקציית הווטסאפ, תופעה שאנו רואים גדלה בקרב ישראלים משנה לשנה, עשוים להפוך בקרוב לנחלת העבר. על פי הדיווחים, פייסבוק עובדת על תכונה חדשה שתאפשר 'חיפוש לפי תמונה'. מדובר בפיצ'ר חדש שעדיין נמצא בשלבי פיתוח וזמין כרגע רק לקומץ קטן של אנשים, אולם הוא צפוי להגיע בקרוב למשתמשי הבטא, ומשם, כמו השאר, לקהל הרחב. התכונה תאפשר למשתמשים ללחוץ על תמונות שנשלחו דרך WhatsApp ולחפש אותם בגוגל כדי לאמת את מקורם. מדובר בפוטנציאל אדיר שיכול לסייע לצמצם את התפשטות הפייק ניוז, במיוחד במדינות כמו הודו, בה מופצים אינספור הודעות שקריות בווטסאפ מדי יום, ואפילו להקשות על אנשים לפגוע באחרים על ידי שימוש בתמונות מזויפות.

חיפוש לפי תמונה בווטסאפ. WABetaInfo, אתר רשמי
חיפוש לפי תמונה בווטסאפ/אתר רשמי, WABetaInfo

הודעות המשמידות את עצמן

אז נכון, התכונה הזו קיימת בטלגרם כבר שנים תחת השם "צ'אט סודי", אולם בווטסאפ התעכבו מעט עם השחרור שלה. עם זאת, דיווחים שמגיעים מאתר WABetaInfo, טוענים שהיא עלולה להגיע מהר משציפינו תחת השם "הודעות נעלמות". למעשה, הודעות שישלחו במצב הזה ימחקו באופן אוטומטי לחלוטין אחרי כמות זמן מוגדרת, ובכך תאפשר למשתמשים להימנע מלחשוף שיחות אישיות לאנשים שמחטטים בסמארטפון שלהם. כלומר, זה מסייע בלשמור על צ'אטים כפרטיים באמת, שכן השיחות יהיו מוסתרות, גם אם מישהו מכיר את הסיסמה לסמארטפון שלכם. התכונה הגיעה לראשונה על ידי סנאפצ'ט ולאחר מכן עברה, כאמור, לאינסטגרם וטלגרם. ולמרות שהיא עוד לא זמינה לכולם, החברה בודקת אותה על קבוצה קטנה של משתמשים, ובעתיד הקרוב תשחרר אותה למשתמשי הבטא.

הודעות שמוחקות את עצמן באופן אוטומטי בווטסאפ. WABetaInfo, אתר רשמי
הודעות שמוחקות את עצמן באופן אוטומטי בווטסאפ/אתר רשמי, WABetaInfo
  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully