וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבשל במקומכם: סמסונג מציגה את הרובוט - שף

במהלך תערוכת CES, חברת סמסונג הציגה את ה"רובוט שף", שיבשל במקומכם בבית, בהדגמה שביצעה, הרובוט הכין סלט בצורה מרשימה. לצידו, הציגה את חזון הרובוטים הביתיים, כשהציגה לראשונה את "באלי", רובוט חכם שיסתובב בבית, ישמור עליו וילמד אתכם

הרובוט שף של סמסונג/מייקי לוי

הרובוטים שתרצו בבית שלכם? חברת סמסונג השיקה בלאס וגאס, במהלך כנס ה-CES את הרובוט "באלי" ו"רובוט שף". "באלי" הינו רובוט קטן, דמוי כדור טניס שמזכיר את הרובוט "ספרו". הרובוט נועד להחליף את העוזרת הוירטואלית, ולהיות העוזר הפיזי בבית/ הוא יזהה כשתתעוררו וידאג שהקפה יהיה מוכן, ישמור על הבית ויפעיל את השואב הרובוטי כשבעלי החיים ילכלכו את הבית. אך דווקא הדבר המעניין ביותר שסמסונג הציגה, זה ה"רובוט שף", שאותו הדגימה במטבח שהקימה בתוך ביתן החברה בתערוכה.

מדמה זרוע אנושית, אך עדיין לא מהיר וזריז כמוה

השף הרובוטי פועל באמצעות בינה מלאכותית ונשלט בצורה קולית, כשההדגמה נערכה בצורה קולית ווויזואלית. הרובוט התבקש להכין סלט, והציג את האפשרויות על גבי המסך. שתי הזרועות נתלו מתוך ארונות מטבח, ולרובוט שש דרגות חופש, ארבעה מפרקים, ושלוש אצבעות כדי להחזיק את כלי המטבח השונים. קוטר כף היד וטווח התנועה נועדו לחקות את הזרוע האנושית, ובכך להחזיק ולהשתמש במוצרים השונים ממש כמו זרוע אנושית.

אחרי הרבה זמן שראינו את גישת "המוצרים החכמים שמדברים עם מוצרים חכמים אחרים", נראה כי סמסונג עושה שינוי קל, או לפחות מבינה שזה לא הכל. דווקא השף הרובוטי נועד כדי לתקשר עם מוצרים מסורתיים, כמו סכינים, מחבתות, וכלי מטבח שונים. אחרי שהמפעיל ביקש מהרובוט להכין את הסלט, הרובוט פתח את דלת הארון, שלף שמן זית ורטבים, בזמן שביד השניה הוא חתך טופו ובתוך כמה דקות הסלט היה מוכן. נכון, זה אולי לא יעיל בגלל שזמן ההמתנה לסלט ארוך במיוחד, וכנראה שהרובוט גם לא יוכל לטעום את המנה ולוודא שלא חסר דבר, אך אם הוראות הבישול יהיו מדויקות, אין שום סיבה שהמנה לא תצא בדומה להכנה באמצעות בן אדם.

רובוט שף של סמסונג. מייקי לוי, מערכת וואלה!
כמו זרועות אנושיות, אבל קצת איטיות ועם כוח מוגבל למדי./מערכת וואלה!, מייקי לוי

היום שבו תשבו בסלון ותבקשו מהרובוט להכין או לבשל ארוחה לא רחוק, אך זה גם כנראה לא יקרה בשנה - שנתיים הקרובות. בשלב זה לא ברור מתי או אם בכלל הרובוט יושק לציבור הרחב. סמסונג סירבה למסור כמה יעלה, אך מסרה כי כדי שהרובוט יהיה זמין לכולם, הוא יהיה צריך להיות במחיר נגיש, ולעבור עוד כמה שינויים. בשלב זה, הרובוט מסוגל להחזיק משקל מקסימלי של בקבוק שמן זית מלא.

הרובוט הביתי של סמסונג: ידאג להכין את הקפה בדיוק כשאתם מתעוררים

לפני שנתיים חברת LG הציגה את חזון "הרובוטים הביתיים" ונראה שמאז ההתלהבות מעט הצטננה, אך כעת הגיעה תורה של סמסונג להציג את הגישה שלה לרובוט הביתי. סמסונג הציגה את הרובוט "באלי" (Ballie), שנראה ספק כדור טניס, ספק כדור "ספרו" והוא יסע ברחבי הבית וילך אחריכם כל עוד אין לכם מדרגות. הרובוט של סמסונג משנה את העוזרת הווירטואלית לעוזרת פיזית, כשהוא יעקוב אחר האנשים בבית, יתקשר עם מוצרים אחרים כמו מכונת הכביסה, מכונת קפה, מקרר ועוד, ואפילו יפעיל את השואב הרובוטי.

במקום למקם מצלמות שפרוסות בתוך הבית, נראה כי באלי יעשה את העבודה בצורה מעט יותר סימפטית. הוא יזהה כשתתעוררו בבוקר, יפתח את הוילונות, ידליק את המזגן, יפעיל את מכונת הקפה, וכשתרצו לישון הוא ידאג לכוון שעון מעורר, לסגור את התריסים ולכבות את הטלוויזיה. יש לו מצלמה בחזית וחיישנים נוספים, ולטענת סמסונג, הכל מתבצע תחת שמירה מחמירה על נתוני המשתמש. מסמסונג נמסר כי הרובוט יושק עוד במהלך השנה הקרובה, אך מחירו טרם פורסם. במידה ואין לכם את סביבת העבודה של סמסונג כמו מקרר, מכונת כביסה, מייבש, טלוויזיה ומזגן, נראה כי "באלי" יהיה מעט חסר ערך עבורכם.

הכותב הינו אורח סמסונג בכנס CES

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully