וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים בתחבורה הציבורית? כך תבדקו שכרטיס הרב קו שלכם מתוקף דרך הסמארטפון

21.1.2020 / 13:10

עמית לגו עלה הבוקר על קו אוטובוס של חברת דן, ונתקל בפקח שמזהה את כל כרטיסי הרב - קו ככאלו שלא תוקפו. "הפקח" דרש מהנוסעים בקו לשלם קנס, וזאת למרות שהתעקשו והוכיחו כי שילמו עבור הנסיעה. להבא, כך תוכלו לוודא שתיקפתם את כרטיס הרב קו שלכם באמצעות הסמארטפון

קובי ליאני

מרתיח: היום (שלישי) במהלך שעות הבוקר, עלה אדם בלבוש אזרחי לקו 189 של חברת "דן". האדם הזדהה בפני הנוסעים ובפניי כפקח ושלף את מכשיר בדיקת הכרטיסים, שנראה היה לגיטימי לחלוטין. כל כרטיס רב קו שאסף מהנוסעים, זוהה במכשיר ככזה שלא תוקף בעת העלייה לאוטובוס, ואם בפעם הראשונה זה היה נראה תקין, לוודאי שבפעם הרביעית ניתן לחשוד שמדובר בתקלה. הנוסעים זעמו בתגובה "לפקח" שציין כי עליהם לשלם קנס, מאחר וניסו לכאורה לעלות על האוטובוס מבלי לשלם. אחד הנוסעים לקח את הפקח למכונת התיקוף והציג כי הוא מתוקף, ונוסע שני הציג זאת באמצעות האפליקציה באנדרואיד.

כל ההוכחות הללו לא מנעו ממנו כמובן "לחלק קנסות" לכל אחד ואחת מהנוסעים ולחייב אותם מחדש דרך המכשיר שהיה בידו. כשביקשתי ממנו להציג את תעודת הפקח שלו, או למעשה כל מסמך מזהה אחר המקשר אותו ל-"דן", הוא סירב, והמשיך להתלהם על נוסעים אחרים בטענה שלא שילמו עבור הנסיעה שלהם. וכך, גם הנוסעים בקו שתיקפו כבר את הכרטיס שלהם, חויבו מחדש על הנסיעה, ככל הנראה בתעריף המוגדל, בהתאם לקנס על אי התשלום בתחבורה הציבורית (בין 100 ל-180 שקלים).

מדוברות חברת האוטובוסים "דן" נמסר: "אכן התרחשה תקלה אשר תוקנה מיידית. חברת דן מתנצלת על המקרה החריג וכבר הופקו כל הלקחים. כל נוסע אשר חוייב שלא לצורך יזוכה בדמי הנסיעה. ישנו תג זיהוי לכל מבקר וקיימת הנחייה ברורה של מנהל המחלקה להתייצב לעבודה במדים אחידים".

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
עליה אל האוטובוסים מותרת גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו/קובי ליאני

כך תוכלו לוודא שכרטיס הרב-קו שלכם מתוקף

כרטיסי הרב-קו הינם כרטיסים חכמים בעלי שבב אלקטרוני ורכיב זיכרון קטן המכיל את המידע האישי של בעל הכרטיס. התקן נבחר לשימוש על ידי משרד התחבורה משום שקל מאוד ליישם אותו בכל סוגי התחבורה הציבורית הזמינים בישראל. למרבה המזל, פענוח המידע בכרטיס נעשה על ידי שימוש בטכנולוגיית NFC, שהפכה בשנים האחרונות לפופולרית במיוחד בעולם הסמארטפונים. תהליך הבדיקה בסמארטפון אפשרי רק אם יש לכם רכיב NFC: את זה תוכלו לבדוק על ידי כניסה להגדרות, חיבורים ואז בדקו האם רכיב ה-NFC נמצא ואם כן, הדליקו אותו.

רב קו אונליין. צילום מסך, אתר רשמי
באמצעות אפליקציית רב-קו אונליין תוכלו לצפות בחוזים הזמינים וכן בהיסטוריית התיקופים שלכם./אתר רשמי, צילום מסך

לאחר שווידאתם שיש לכם את הרכיב בסמארטפון, הורידו את אפליקציית "רב-קו אונליין" מחנות האפליקציות, הפעילו את האפליקציה וסרקו את הכרטיס שלכם. לאחר מכן היכנסו לטאב ה"פעולות" או "Events" אם אתם בממשק באנגלית, ושם תוכלו לראות את כל הפעמים בהם הכרטיס תוקף.

seperator

מהפכת הרב-קו הגיעה לישראל לפני כמה שנים במטרה אחת - לשנות את פני התחבורה הציבורית ולהנגיש אותה בדרך חסרת מזומנים. היום, המהפכה שינתה את מציאות הנוסעים, ועל אף לא מעט ביקורת, היא ללא ספק הביאה שדרוג מבורך לדרך שבה עשרות ומאות אלפי ישראלים מתניידים מדי בוקר. עם זאת, חברות אוטובוסים לא נערכו בהתאם לכמה המעבר הזה יהיה חד ומהיר. וכך התעוררו להן אלפי תלונות מצד נוסעים הקשישים, התיירים, וכמובן אלו שלא הספיקו להטעין את הכרטיס בזמן ואין להם אף דרך אחרת לשלם עבור הנסיעה.

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
חברות התחבורה, לרבות רכבת ישראל, אגד ודן, כבר החלו להפעיל מכשירים המאפשרים תיקוף מהיר בקווי האוטובוס/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully