וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תצאו מנכ"ל אמזון: כך תגנו על הסמארטפון שלכם

22.1.2020 / 9:25

גם הסמארטפון של ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, האדם העשיר בעולם, נפרץ ב-2018, כך דיווח הגרדיאן. ניתן להעריך כי לבזוס היו תוכנות הגנה רבות על הסמארטפון, אך שום דבר לא עזר מפני הסרטון שנשלח אליו. כך תוכלו להגן על הסמארטפון שלכם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אמש (שלישי) דיווח הגרדיאן, עיתון בריטי, כי הסמארטפון של ג'ף בזוס - האדם העשיר בעולם - נפרץ ב-2018. הפריצה התבצעה על ידי סרטון שנשלח מבן סלמאן, יורש העצר הסעודי, אחרי שהפעיל תוכנה זדונית שנשלחה לסמארטפון של מנכ"ל ומייסד אמזון. על פי תוצאות של בדיקות דיגיטליות, ההודעה המוצפנת מהמספר ששימש את הנסיך כללה לפי ההערכות תוכנה זדונית שחדרה לטלפון של האדם העשיר ביותר בעולם. הבדיקות מצאו כי יש סבירות גבוהה שהחדירה לסמארטפון של בזוס נעשתה באמצעות קובץ וידאו נגוע שנשלח בשיחת צ'אט רגילה לחלוטין. כידוע, בזוס הוא גם הבעלים של העיתון "הוושינגטון פוסט" - שבו עבד העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, בטרם נרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול כמה חודשים לאחר מכן.

על פי דבריהם של הגורמים המעורים בחקירה, שדיברו בעילום שם, כמות גדולה של נתונים הועברה מהטלפון הנייד של בזוס בתוך שעות מהרגע שאותו קובץ נגוע נשלח אליו. הגרדיאן הבהיר כי אין הוא יודע אילו פרטים נגנבו מהטלפון ואיזה שימוש נעשה בהם. דיווחנו בעבר על מספר מקרים בהם גורם עוין השתלט על סמארטפונים של ישראלים, ובמקרים אחרים, באמצעות שיחות ממספרים זרים ואפליקציות זדוניות, גרמו לחיובי ענק והאטת המכשירים. בניגוד למה שהיה מקובל לחשוב בעבר, בימים אלו מותקפים מכשירים ניידים מכל הסוגים - הן מכשירי iOS והן מכשירי אנדרואיד. למען ביטחון המידע האישי שלכם, הנה כמה כללים חשובים להגנה על המכשיר הנייד שלכם.

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון. 10 בפברואר 2019. AP
לא ברור איזה מידע נלקח מהמכשיר הנייד שלו. ג'ף בזוס/AP

אל תפתחו קבצים וקישורים ממקורות לא מוכרים

ללא ספק מדובר באחד מהכללים הראשונים, הבולטים והחשובים ביותר להגנה על המכשיר שלכם: לא פעם דיווחנו על הונאות שנעשות דרך אפליקציית המסרים ווטסאפ, בין אם דרך קובץ זדוני ובין אם דרך קישור מסוכן. אם זה לא מספיק, מדי שנה מתגלות פירצות המאפשרות להאקרים להשתלט על חשבונות ווטסאפ שלמים ולסכן מיליארדי משתמשים. לכן, חשוב מאוד לשים לב כשאתם פותחים קישור שהוא הגיע אליכם ממקור אמין - לדוגמת חבר או בן משפחה - וכן שהוא אינו הגיע מהודעה מועברת, אותה ניתן לזהות בקלות על ידי החץ שווטסאפ הוסיפה להודעות כאלו בשנה שעברה. עוד חשוב שלא לפתוח קבצים, תמונות או סרטונים ממספרים לא מזוהים, ולהימנע מלהעביר את הסיסמאות שלכם או את הפרטים האישיים שלכם דרך הצ'אט בווטסאפ.

העדכונים הם בשבילכם: עדכנו את מערכת ההפעלה

אפל וגוגל עושות כמיטב יכולתן לעדכן את מערכות ההפעלה שלנו באופן קבוע, במיוחד כשמדובר בעדכונים הנוגעים באבטחה. מאגר הנוזקות הידועות מתרחב מדי יום, ולכן רצוי שתבדקו אם קיימים עדכונים למערכת ההפעלה שלכם ותעדכנו אותה בכל הזדמנות. תוכלו לשים לב כי חלק גדול מאוד מהעדכונים יכללו, מלבד תיקוני באגים, עדכוני אבטחה קבועים שגוגל ואפל מפיצות מדי כמה שבועות. במיוחד בימינו, כשנראה שמדי כמה שבועות אנו שומעים על נוזקה או פירצת אבטחה חדשה, זו הדרך של היצרניות הגדולות לסתום את הנוזקות הללו ולהגן על מקרי חדירה ופריצה למכשירים הניידים שלנו. על מנת לבדוק עדכונים, היכנסו להגדרות המכשיר הנייד שלכם, לחצו על אודות ולאחר מכן על עדכוני תוכנה.

אנדרואיד 9.0 פאי. עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד, צילום מסך
עדכנו את מערכת ההפעלה שלכם. אנדרואיד/צילום מסך, עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד

השתדלו להתקין אפליקציות רק מהחנות והסירו כאלו שאתם לא מכירים

הסמארטפון שלנו לא היה משמש אותנו כמו שצריך אם מבחר האפליקציות הרחב והגדל שיש לנו כיום לא היה קיים. עם זאת, בכל יום מתווספים לחנויות גם אפליקציות בעלות קוד זדוני או חולשות שעלולות לגרום למכשיר שלכם להיות חשוף לפירצות אבטחה חמורות. משחקים לא מוכרים (וחינמים לרוב) יכולים בקלות להאט את המכשיר הנייד שלכם ולהציף אותו בפרסומות. לכן, מומלץ מאוד שתורידו רק כאלו שאתם מכירים ובוטחים בהם, וגם אז, לעשות זאת אך ורק דרך חנות האפליקציות המקורית של יצרנית מערכת ההפעלה של המכשיר שלכם ולשים לב אם מהירות או ביצועי הסמארטפון יורדים בצורה משמעותית.

התקינו אנטי וירוס

ממש כמו בעולם המחשבים, גם בעולם הסמארטפונים, כדאי ומומלץ להתקין אפליקציית אנטי וירוס. הוא אולי עלול להכביד מעט על הסמארטפון, אבל האבטחה שהוא מספק אמורה להיות בראש סדר העדיפויות. האנטי וירוס יעזור להיפטר מפרסומות מעיקות, והכי חשוב, מאפליקציות זדוניות, פירצות אבטחה ונוזקות שעלולות להתגלות בעתיד. ישנן כמה אפליקציות מומלצות כמו ESET או AVG המסננות גם אתרי אינטרנט במידה ותבחרו, וכן Malwarebytes הנחשבת למומלצת במיוחד לא רק על סמארטפונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully