וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השימוש בווטסאפ מסוכן": מייסד טלגרם תוקף את פייסבוק

2.2.2020 / 6:47

אחרי שתקף את ווטסאפ בנובמבר אשתקד, מייסד טלגרם, פבל דורוב, תוקף שוב את ווטסאפ והפעם על רקע הפריצה לסמארטפון של ג'ף בוזס, מייסד אמזון. את הפוסט פרסם בבלוג אישי תחת הכותרת "למה ווטסאפ לא בטוחה". אם דבריו מדויקים, נראה כי כולנו צריכים לחשוש מהשימוש בווטסאפ

עריכת וידאו:ניר חן

"ווטסאפ אינה בטוחה כפי שהיא הייתה אמורה להיות", כך אמר בסוף השבוע פבל דורוב, מייסד טלגרם על פלטפורמת המסרים הפופולריות בעולם. דורוב פרסם מאמר בבלוג אישי, ותקף בחריפות את פייסבוק. המאמר זכה לכותרת: "למה השימוש בווטסאפ מסוכן". דורוב ציין כי בווטסאפ מתגאים באבטחה מקצה לקצה, כאילו מדובר" בקסם שמאבטח בצורה אוטומטית את כל התקשורת". זו אינה הפעם הראשונה שבה מייסד טלגרם תוקף את ווטסאפ. בנובמבר אשתקד, אמר: "הסירו את האפליקציה מיד, אלא אם אתם בסדר עם שזה שעוקבים אחריכם". גם יאן קום, מייסד ווטסאפ התבטא בעבר כשאמר שהוא מתחרט שמכר את ווטסאפ לפייסבוק.

"רשויות הביטחון דורשות דלת אחורית לאפליקציות המסרים"

דורוב חשף מידע שאומנם היה ידוע מאחר ורוסיה דורשת גישה למאגרי מידע שנמצאים במדינתה, אך זו פעם ראשונה בה מפתח אפליקציה בסדר גודל שכזה, כתב זאת בצורה ציבורית. לדבריו, יצרניות אפליקציות המסרים נדרשות לשתף פעולה עם הממשלה. "אני יודע זאת מאחר ופנו אלינו כדי שהדבר יהיה כך גם בטלגרם. רשויות הביטחון לא אוהבות את ההצפנה, והמפתחים נאלצים לשתול בסתר דלת אחורית. היינו שם עם טלגרם, וסרבו לשתף פעולה. וזו גם הסיבה למה טלגרם לא פעילה ברוסיה ואיראן, ואילו ווטסאפ כן", סיפר.

לוגו אפליקציית טלגרם. ShutterStock
״רשויות הביטחון דורשות דלת אחורית לאפליקציות המסרים״./ShutterStock

"אל תתנו לעצמכם ללכת שולל על ידי קסמי הקרקס של המקבילה הטכנולוגית, שרוצה למקד את תשומת הלב על היבט אחד, כשהיא מבצעת טריקים במקומות אחרים", אמר דורוב. "הם רוצים שתחשבו על הצפנה מקצה לקצה כדבר היחיד שצריך לקחת בחשבון בכל היבט הפרטיות, אבל המציאות הרבה יותר מסובכת. עוד התייחס לפירצה לסמארטפון של ג'ף בזוס, מייסד אמזון שנעשתה באמצעות שליחת סרטון בווטסאפ. לדבריו פייסבוק האשימו את אפל בפירצה, אך טען כי מקור הפירצה היה בווטסאפ והסביר: "הפירצה הייתה קיימת ב-iOS, במכשירי אנדרואיד ואפילו ב-Windows Phone. כלומר, בכל המוצרים בהם ווטסאפ מותקנת. עוד הפירצה לא הייתה באפליקציות מסרים אחרות באייפון, ואם בזוס היה משתמש בטלגרם, אזי הסמארטפון שלו לא היה נפרץ".

למייסד טלגרם אינטרס ברור להניא את המשתמשים מלהשתמש בווטסאפ, אך הוא הבהיר בהודעתו: "אני מפתח את טלגרם כדי שיהיה אמצעי תקשורת בטוח יותר. כל מה שכתבתי מבוסס על עובדות, ולא על העדפה אישית". במהלך ההודעה הבהיר גם כי חל קמחורי האבטחה הינם בשירותי הגיבוי שווטסאפ משתמשת בהן, כמו גוגל ואפל. "המשתמשים לא רוצים לאבד את המידע כשהם מחליפים סמארטפון, והם מגבים את ההודעות ב-iCloud, מבלי להבין שהגיבוי אינו מוצפן. כראייה, אפל נאלצה על ידי ה-FBI לפצח הצפנה של אחד מהגיבויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully