וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפה ורשתות חברתיות: כך תוכלו לעקוב אחר נגיף הקורונה בזמן אמת

5.2.2020 / 8:25

נגיף הקורונה מעורר בהלה בעולם. על פי דיווחים, מעל לעשרת אלפים אנשים נדבקו, כשמניין ההרוגים עולה מדי יום. כדי למנוע התפשטות בסין, עשרות מיליוני אנשים נמצאים בהסגר וערים שלמות נראות כמו ערי רפאים. אספנו את כל הדרכים בהם תוכלו להתעדכן אודות הוירוס הקטלני

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

מפה מצמררת, רשתות חברתיות וגופי התקשורת: כמעט בכל רגע נתון ובכל מקום בעולם אפשר לבדוק על מצב נגיף הקורונה ברחבי העולם. בישראל נבדקו כבר 38 חולים להימצאות הנגיף, וגורמים במערכת הבריאות טוענים שסופו להגיע גם אלינו, ככל הנראה בקרוב מאוד. כחלק מההיערכות בישראל להגעת הנגיף הסיני, מתחם מבודד הוקם בבית החולים שיבא שבתל השומר לאשפוז חולי הנגיף. בתחילת השבוע, נתניהו כינס דיון מיוחד עם שרי ממשלה, מנכ"לי משרדי וגורמי מטה רלוונטיים בנושא התמודדות עם התפרצות הנגיף. במהלך הדיון, הוא הודיע כי הוא הנחה את המכון הביולוגי לפעול במהירות האפשרית כדי לייצר חיסון מתאים ולהקים מפעל חיסונים בישראל.

לפני יומיים (שני), משרד הבריאות הודיע באופן רשמי כי יחייב את המעסיקים במשק לא לאפשר כניסה לעובדים שאמורים להיות בבידוד עקב חשש מחשיפה לנגיף. המשרד הודיע כי הוא יפרסם אישור מחלה תקף לכל מי שחובת הבידוד חלה עליו. לבקשת משרדי הבריאות והתקשורת, חברות התקשורת ישלחו מסרונים לכל הישראלים שנוחתים בנתב"ג עם ההנחיות הרלוונטיות לחוזרים מסין. נכון לעכשיו, מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-490 ומספר מקרי ההידבקויות בסין עלה ל-24,349 בעוד שלפחות 200 מקרים נרשמו ב-23 מדינות ומחוזות אחרים. הנה רק כמה דרכים שבהם תוכלו לבדוק בזמן אמת ובאופן מדויק היכן הוירוס, כמה קורבנות הוא גבה וכמה אנשים החלימו.

מתנדבים מודדים חום לנוסעים בתחנת אוטובוס בטין שואי וואי, עיירת גבול בהונג קונג. מחשש לקורונה, 4 בפברואר 2020. רויטרס
מתנדבים מודדים חום לנוסעים בתחנת אוטובוס בטין שואי וואי, עיירת גבול בהונג קונג, מחשש לקורונה/רויטרס

המפה המתעדכנת

עם התפרצות הנגיף ביותר ויותר מדינות בעולם, יש כאלו המנסים לעשות סדר ולא מצליחים. בדיוק לשם כך, סטודנטים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבארצות הברית הקימו אתר שמציג בזמן אמת את התפשטות הנגיף. אותה מפה מציגה את כל המדינות בעולם, ובאמצעות נקודות אדומות, מבהירה אילו אזורים נפגעו בצורה חריפה מהנגיף ואילו מדינות "נקיות". עוד מסביב תוכלו למצוא את מועד עדכון המפה לאחרונה, מספר הנדבקים המדויק, כמה אנשים נהרגו כתוצאה מהחשיפה וההידבקות ואפילו כמה החלימו. כמו כן, תוכלו לקבל מידע מדויק יותר על כל מדינה באמצעות לחיצה על העיגולים האדומים.

רשתות חברתיות

כמו בכל דיווח, חשיפה או סיפור גדול שמתפרסם בעולם, ברשתות החברתיות נוטות להגיב במהירות, לעיתים בצורה ביקורתית ולעיתים באופן הומוריסטי, כפי שמדי פעם מדווח כאן. עם זאת, במיוחד באירועים חדשותיים רציניים, כמו זה של הנגיף, הרשתות החברתיות יכולות לספק מידע רלוונטי ומקיף, ואולי חשוב מכך, עדכני מאוד. בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר כבר הפיצו האשטגים המשמשים כאמצעי סימון לפוסטים בנושא מסוים. במידה ותלחצו על כל אחד מהקישורים, תוכלו לראות פיד מיוחד שעוסק רק בנושא הקורונה. עם זאת, חשוב שתיזהרו מפייק ניוז שמשתמשים מפרסמים תחת הסימונים הללו. כלומר, קראו אך ורק פרסומים שנעשו על ידי גופי מדיה גדולים, כתבים וארגוני בריאות על מנת להימנע ממידע שגוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully