וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אנדרואיד? 24 אפליקציות פופולריות עשויות לרגל אחריכם

6.2.2020 / 7:16

חוקרי אבטחה של חברה המספקת שירותי הצפנה באינטרנט, איתרו 24 אפליקציות חשודות באנדרואיד. האפליקציות הורדו כ-382 מיליון פעמים ועל פי הדיווחים, הן מסוגלות להפעיל את המצלמה מרחוק ולצלם תמונות וסרטונים, ועוד. המפתח מאחוריהן - תאגיד סיני ענק

עריכת וידאו:ניר חן

משתמשי אנדרואיד? ייתכן ואחת מהאפליקציות שמותקנות על הסמארטפון שלכם מרגלת אחריכם ברגע זה. חוקרי אבטחה של חברת VPNPRO, המספקת שירותי הצפנת אינטרנט, דיווחו על 24 אפליקציות חשודות שהורדו מעל 382 מיליון פעמים. על האפליקציות אחראי תאגיד סיני בשם HAWK, שנמצא בבעלות מלאה של חברת TCL, מי שאחראית על 52 מותגי סמארטפונים ברחבי העולם, וביניהם Alcatel ובלקברי. עוד הוסיף כי לחברה קשרים הדוקים עם הממשלה הסינית, שהתחילו עוד בתחילת שנת 2000. "האפליקציות החשודות דורשות הרשאה לבצע שיחות, לצלם תמונות וסרטונים, להקליט אודיו ועוד".

ברשימה ניתן למצוא את האפליקציות הבאות: HI VPN, Free VPN, Soccer Pinball, Dig It, Laser Break, Word Crush, Music Roam, Word Crossy!, Puzzle Box, World Zoo, Private Browser, Calendar Lite, Turbo Browser, Joy Launcher, Virus Cleaner 2019, Super Cleaner, Hi Security 2019, Super Battery, Candy Gallery, Hi VPN Pro, Net Master, filemanager, Sound Recorder, Weather Forecast. אם אחת מהאפליקציות האלו מותקנת על הסמארטפון שלכם, כדאי שתסירו אותה ומיד!

אפליקציות חשודות. צילום מסך, צילום מסך
באתר החברה ״מתגאים״ באפליקציות./צילום מסך, צילום מסך

בשנה החולפת התגלו לא מעט אפליקציות מסוכנות באנדרואיד, ולמעשה, זו אולי הייתה השנה בה מנגנון ההגנה של גוגל הוכח כלא יעיל בהחלט. פעם אחר פעם, משתמשים וחוקרי אבטחה גילו אפליקציות חשודות, ורק אחר כך גוגל התערבה והסירה אותן. נכון לרגע זה, כל האפליקציות ברשימה הוסרו. בסך הכל, האפליקציות הורדו מעל 382 מיליון פעמים, וסיכוי גבוה שאולי הן מותקנות על הסמארטפון שלכם.

איך להימנע מהתקנת אפליקציות חשודות?

מדובר ברשימה של אפליקציות פופולריות, כך שגם בחינת מספר ההורדות כדי לוודא שאכן האפליקציה תקינה, לא תעזור במקרה הנוכחי. נסו להוריד אפליקציות ממפתחים מוכרים בלבד, ובדקו את דירוג האפליקציה. בשלב ההתקנה וודאו כי האפליקציה לא דורשת הרשאות חריגות לסמארטפון. כך לדוגמה, אין שום צורך כי אפליקציית אנטי וירוס תדרוש הרשאה למצלמת הסמארטפון. עוד היו ערניים במידה וסוללת הסמארטפון נגמרת מהר מדי, שכן ייתכן כי אפליקציה פועלת ברקע למטרות רווח של פרסומות ועוד. עוד היו ערניים וקשובים, שכן הרשימות האלו מתפרסמות לצערנו לעיתים תכופות מאוד. במקרה הנוכחי, גוגל לא תסיר את האפליקציות מהסמארטפונים שבהם הן כבר מותקנות, ואת זה אתם תצטרכו לבצע בצורה ידנית.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully